28. تير 1396 - 16:38   |   کد مطلب: 17722
معاون اجتماعي، فرهنگي و گردشگري شهرداري همدان:
طرح بوستان‌های بدون دخانیات در همدان اجرا می شود
معاون اجتماعي، فرهنگي و گردشگري شهرداري همدان از اجرای سه طرح توسط این مجموعه از هفته آینده در راستای بهبود وضعیت بوستان‌های سطح شهر از دخانیات خبر داد.
بوستان بدون دخانیات,شهرداری همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان‌‌,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا : محمد قدیمی اظهار کرد: طرح شهروند مربی به عنوان یکی از طرح‌های قابل اجرا در راستای پرداختن به حقوق شهروندی در قالب دوره‌های کوتاه‌مدت با حضور کارشناسان و اساتید مجرب در این زمینه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح از شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد، اضافه کرد: در این دوره‌های آموزشی علاقمندان می‌توانند نسبت به فعالیت‌ها و مسئولیت‌های شهرداری و حق و حقوق این نهاد آگاهی یافته سپس به عنوان مبلغ در مساجد حسینیه‌ها و یا مدارس به این امر مهم بپردازند.

معاون شهردار همدان با بیان اینکه انتخاب پارک کودک به عنوان یکی دیگر از طرح‌های شهرداری در حوزه رعایت حقوق شهروندی است، ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده، بوستان پارک کودک با ایجاد فضایی امن می‌تواند در راستای تحقق محیطی شاد، آرام و همراه با امنیت برای خانواده‌های صاحب فرزند کودک مطرح باشد.

وی افزود: انتخاب یک بوستان به عنوان پارک بدون دخانیات در همدان یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری است که با بررسی به عمل آمده در حوزه‌های مختلف، به احتمال بالا بوستان مردم کاندیدا اجرای این طرح خواهد بود.

قدیمی گفت: برای ایجاد فضایی امن و به دور از هر گونه دخانیات حضور نهاد‌ها و ادارات دیگر امری ضروری است، ورود سمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد نیز می‌تواند در اجرای این طرح مفید واقع شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: مدیریت شادی در سطح استان یکی از مواردی است که مغفول مانده چرا که چهارچوب مناسبی برای آن طراحی و برنامه‌ریزی نشده بنابراین ایجاد فضایی شاد و با نشاط در سطح استان ورود نهادهایی چون سپاه، نیروی انتظامی، ارشاد و حوزه هنری را می‌طلبد.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد محیطی شاد و بانشاط در سطح شهر، معاونت فرهنگی شهرداری با همکاری حوزه هنری استان، برنامه «شب آواز هگمتانه» را بر گزار می‌کند.

قدیمی با اشاره به اینکه شب آواز هگمتانه تا کنون سه برنامه اجرا داشته است، تصریح کرد: این برنامه در جمعه آخر هر ماه در تالار فجر برگزار می‌شود که به تبع آن موسیقی سنتی همدان در چهارچوب اصول مذهبی و اسلامی خود مورد نقد و تقدیر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار