8. تير 1396 - 21:57   |   کد مطلب: 17432
مدير كل بهزيستي استان همدان از افتتاح ساختمان جديد سه مركز D.I.C ، مركز سرپناه شبانه و كمپ ترك اعتياد بانوان در همدان خبر داد.
ترک اعتیاد بانوان,کمپ ترک اعتیاد بانوان در همدان,سرپناه شبانه بانوان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

افتتاح ساختمان مركز D.I.C ، سرپناه شبانه و كمپ ترك اعتياد بانوان در همدان

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : حمیدرضا الوند ظهر امروز به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در حاشیه آیین افتتاح ساختمان جدید مرکز کاهش آسیب بانوان رضوان و مرکز سرپناه شبانه بانوان خانه امید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو مرکز D.I.C در همدان و دو مرکز نیز در شهرستان ملایر فعال است.

وی در خصوص خدمات مرکز D.I.C افزود: این مرکز از ساعت 8 صبح تا 14 برای بانوانی که به بیماری اعتیاد دچار شده اند با ظرفیت 20 نفر خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان ادامه داد: این خدمات روزانه شامل برگزاری کلاس‌های آموزشی، بهداشتی، پیشگیری از اعتیاد و راه‌های مقابله با اعتیاد و زنان در معرض آسیب است.

وی با بیان اینکه در مرکز D.I.C با تشکیل پرونده برای این افراد وضعیت خانوادگی آنها از طریق مرکز رصد می‌شود، گفت: هدف از خدمات این مرکز ورود سلامت‌آمیز این زنان با برگشت به آغوش خانواده و یا تشکیل یک زندگی سالم است.

الوند با اشاره به اینکه کسانی که از مراکز D.I.C خدمات روزانه می‌گیرند معمولا دارای خانواده هستند، خاطرنشان کرد: با آموزش در این مرکز سعی می شود با یک روش علمی تایید شده و درست به این بانوان خدمات ارائه شود.

وی در خصوص خدمات مرکز شلتر یا همان سرپناه شبانه بانوان نیز تصریح کرد: این مرکز از ساعت 14 تا 20 و معمولا در زمستان تا صبح فردای آن روز خدمات شبانه‌روزی به این زنان را ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان یادآور شد: خدمات مرکز سرپناه شبانه بانوان خانه امید برای زنانی است که معمولا دارای سرپناه دائمی بنا به دلایل مختلف نیستند و نوع خدمات این مرکز نیز به مانند مرکز روزانه کاهش آسیب است و تیمی که در این مرکز فعال است از روانشناس تا مددکار خدمات تخصصی به این افراد در راستای کاهش آسیب اجتماعی و درمان اعتیاد داده می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال در شهرستان ملایر براساس طرح کشوری پایلوت کرامت یک مرکز D.I.C دیگر راه‌اندازی می‌شود که مجوز و موافقت اولیه آن توسط بهزیستی گرفته شده است.

الوند در خصوص این طرح کشوری افزود: طرح کرامت در دو استان اصفهان و همدان به عنوان پایلوت در حال اجراست که با اجرای این طرح یک تعامل و هماهنگی کامل بین حوزه‌های مربوط به اعتیاد ایجاد می‌شود که با هماهنگی بهزیستی قابل اجراست.

انتهای پیام/ص

سرپناه شبانه بانوان سرپناه شبانه بانوان سرپناه شبانه بانوان سرپناه شبانه بانوان سرپناه شبانه بانوان سرپناه شبانه بانوان سرپناه شبانه بانوان سرپناه شبانه بانوان سرپناه شبانه بانوان سرپناه شبانه بانوان کمپ ترک اعتیاد بانوان کمپ ترک اعتیاد بانوان کمپ ترک اعتیاد بانوان کمپ ترک اعتیاد بانوان کمپ ترک اعتیاد بانوان کمپ ترک اعتیاد بانوان کمپ ترک اعتیاد بانوان خانه امید خانه امید خانه امید خانه امیدخانه امید خانه امید خانه امید خانه امید

دیدگاه شما

آخرین اخبار