21. خرداد 1396 - 16:50   |   کد مطلب: 17156
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار همدان با بیان این که این قرآن با الگو گرفتن از کتابت میرزا احمد نیریزی انجام شده و به خط آریامهری نوشته شده است، گفت: این قرآن دوشنبه این هفته برای اهدا به حرم حضرت ابوالفضل عباس(ع) به کربلای معلی انتقال داده می‌شود و در لیالی قدر تقدیم حرم خواهد شد.
کتابت قرآن,خوشنویسان همدان,اولین مرکز کتاب قرآن,همایش‌های بین‌المللی و قرآنی,همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

 رونمایی از کتابت قرآن کریم خوشنویسان جوان همدان/ افتتاح نخستین مرکز کتاب قرآن کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : محمد قدیمی در آیین رونمایی از کتابت قرآن کریم توسط جوانان همدان با بیان اینکه بعد از گذشت یک سال، تحریر و صحافی این قرآن به این مرحله پایانی رسیده است اظهار کرد: این قرآن برای لیالی قدر به حرم حضرت ابوالفضل(ع) اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه همزمان با رونمایی از این قرآن اولین مرکز کتاب قرآن در کشور امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان افتتاح می‌شود افزود: از این پس علاقه‌مندان به کتابت قرآن می‌توانند با حضور در این مرکز به کتابت این کتاب آسمانی بپردازند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار همدان با تاکید بر اینکه کتابت این قرآن برای جوانان همدانی یک افتخار بزرگ است گفت: حفظ قرآن و محافظت از آن توسط خدا و ملائکه انجام می شود و ادامه این حفاظت به عهده مسلمان و شیعه است.

وی خاطر نشان کرد: کتابت قرآن کریم نیز در راستای حفاظت از قرآن کریم است که امروز شاهد این امر توسط جوانان همدانی هستیم.

مسئول گروه کتابت قرآن کریم در همدان در ادامه با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان گذشته توفیق شد تا کتابت این قرآن آغاز شود اظهار کرد: طرح کتابت قرآن کریم در کنار تلاوت قرآن در حسینیه امام خمینی (ره) انجام شد.

جواد مومنی با بیان اینکه این قرآن توسط 94 نفر از جوانان و اساتید استان همدان به کتابت رسید افزود: هفت تن از این افراد  از شهرستان ملایر بودند و چند نفر دیگر از شهرستان‌های استان همدان در این طرح شرکت کردند.

وی ادامه داد: این قرآن در 782 صفحه کتابت شده است و آیات آن شماره‌گذاری نشده‌اند و توسط کلمه جلاله «الله» آیات از یک دیگر تفکیک شده است.

مسئول گروه کتابت قرآن کریم در همدان گفت: کتابت این قرآن در ماه مبارک رمضان سال گذشته به اتمام رسید اما به دلیل عدم همکاری لازم از سوی مسوولان استانی رونمایی و اهدای این کتاب به امسال موکول شد.

وی با بیان اینکه کتابت این قرآن با الگو گرفتن از کتابت میرزا احمد نیریزی انجام شده و به خط آریامهری نوشته شده است، گفت: این قرآن دوشنبه این هفته برای اهدا به حرم حضرت ابوالفضل عباس(ع) به کربلای معلی انتقال داده می‌شود و در لیالی قدر تقدیم حرم خواهد شد.

انتهای پیام/ص

کتابت قرآن کریم کتابت قرآن کریم کتابت قرآن کریم کتابت قرآن کریم کتابت قرآن کریم کتابت قرآن کریم کتابت قرآن کریم کتابت قرآن کریمکتابت قرآن کریم کتابت قرآن کریم کتابت قرآن کریم کتابت قرآن کریم کتابت قرآن کریم خوشنویسان همدان خوشنویسان همدان خوشنویسان همدان خوشنویسان همدان خوشنویسان همدان خوشنویسان همدان خوشنویسان همدان اولین مرکز کتاب قرآن اولین مرکز کتاب قرآن اولین مرکز کتاب قرآن اولین مرکز کتاب قرآن اولین مرکز کتاب قرآن اولین مرکز کتاب قرآن اولین مرکز کتاب قرآن اولین مرکز کتاب قرآن

دیدگاه شما

آخرین اخبار