9. خرداد 1396 - 8:25   |   کد مطلب: 16969
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی ازمدیران فرهنگی و قرآنی کشور، در مصلی بزرگ تهران آغاز به کار کرد.
نمایشگاه بین المللی قرآن کریم,مصلی تهران,نمایشگاه قرآن,معاون رییس جمهور,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلی تهران

نمایشگاه بین المللی قرآن نمایشگاه بین المللی قرآن نمایشگاه بین المللی قرآن نمایشگاه بین المللی قرآن نمایشگاه بین المللی قرآن نمایشگاه بین المللی قرآن نمایشگاه بین المللی قرآن نمایشگاه بین المللی قرآن مصلی تهران مصلی تهران مصلی تهران مصلی تهران مصلی تهران مصلی تهران مصلی تهران

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرنگار مهر : بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، اشرف بروجردی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه های کشور، حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از مدیران فرهنگی و قرآنی کشور در مصلی تهران آغاز به کار کرد.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط "حامد علیزاده" نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی آغاز شد و در ادامه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی؛ معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ادامه یافت.

رییس بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن با تشکر از تمام افرادی که در برپایی این نمایشگاه همکاری کرده اند، گفت: نمایشگاه قرآن از ۳ بخش محتوایی، پشتیبانی و فروش تشکیل شده است و شورای سیاستگذاری نمایشگاه قرآن نیز با ابلاغ و تصویب شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» در صدد آن است تا تمام فعالیتهای انجام شده بر اساس این شعار انجام شود. 

وی با اشاره به شعاری که سال گذشته برای نمایشگاه قرآن انتخاب شده بود گفت: سال گذشته شعاری در خصوص فهم قرآن مطرح شد و خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت؛ امید است امسال نیز با توجه به در نظر گرفتن اخلاق قرآنی و زندگی به سبک قرآن بتوانیم در پایان برگزاری نمایشگاه شاهد تاثیر آن در رفتار بازدیدکنندگان و مخاطبان باشیم. 

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، قرآن، حفظ و تجوید آن می تواند مقدمه ای برای داشتن بهترین روش برای زندگی باشد. تاکید ایشان بر آن است که هنرمندان و نویسندگان وارد صحنه شوند تا مفاهیم قرآنی رامنتقل کنند. 

حشمتی با تاکید برآنکه زبان انتقال مفاهیم قرآنی به جامعه باید تغییر کند و تحول داشته باشد، اظهار داشت: بهترین زبان برای انتقال مفاهیم قرآنی به نسل نو، زبان هنر است. از این رو مجموعه های فعال در حوزه های هنری و فرهنگی را بر آن داشتیم تا در این حوزه فعال شوند. امید است بتوانیم از هنرمندان و خلاقیت آنها بهره جوییم و قرآن را با زبان هنر به جامعه معرفی کنیم. 
به گفته محمدرضا حشمتی، بیش از بیست مجموعه به صورت مستقیم در برپایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم فعال بوده اند و این نمایشگاه از ساعت ۵ تا ۲۴ میزبان علاقه مندان است. 

این مراسم با قرائت گروهی تواشیح نوجوانان ادامه یافت.

انتهای پیام/ص

نمایشگاه بین المللی قرآن نمایشگاه بین المللی قرآن نمایشگاه بین المللی قرآن نمایشگاه بین المللی قرآن نمایشگاه بین المللی قرآن نمایشگاه بین المللی قرآن نمایشگاه بین المللی قرآن نمایشگاه بین المللی قرآن مصلی تهران مصلی تهران مصلی تهران مصلی تهران مصلی تهران مصلی تهران مصلی تهران

دیدگاه شما

آخرین اخبار