4. ارديبهشت 1396 - 13:04   |   کد مطلب: 16398
نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی بانوان با بیان اینکه نظم و انسجام برنامه‌ها در شان رقابت‌های بین‌المللی است افزود: استعداد قرآنی بانوان در مسابقات بین‌المللی به نمایش گذاشته می‎‌شود.
مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان,مصلی امام خمینی(ره),زینب محمدنپاد,نماینده ایران,کشورهای اسلامی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

مسابقات بین المللی قرآن کریم گامی بلند در راستای ارتقای فعالیت‌های قرآنی بانوان

 

مسابقات بین المللی قرآن مسابقات بین المللی قرآن مسابقات بین المللی قرآن مسابقات بین المللی قرآن مسابقات بین المللی قرآن مسابقات بین المللی قرآن مسابقات بین المللی قرآن مسابقات بین المللی قرآن کشورهای اسلامی کشورهای اسلامی کشورهای اسلامی کشورهای اسلامی کشورهای اسلامی  

 

به گزارش شبنم همدان , «بسیج زنان کشور» به نقل از تسنیم نوشت : زینب محمدنژاد، نماینده ایران در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی بانوان با ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در بخش بانوان، اظهار کرد: با توجه به اینکه مسابقات بین المللی ویژه بانوان برای نخستین بار است که در ایران برگزار می شود و کشورهای اسلامی نیز نمایندگان خود را به این مسابقات اعزام کرده‌اند، قطعاً این رویداد تاثیر بسزایی در معرفی چهره حقیقی ایران اسلامی داشته باشد.

محمدنژاد درباره سطح کیفی این رقابت‌ها که برای نخستین بار است، برگزار می‌شود، افزود: سطح کیفی برگزاری و نیز محفوظات شرکت‌کنندگان حاضر، مطلوب برگزاری رقابت‌های بین المللی است. با توجه به اینکه اولین دوره‌ای است که این رقابت‌ها برگزار می‌شود اما متسابقین از نظر حسن حفظ و صوت همگی در سطح بالا و فراتر از انتظار هستند.

نظم و انسجام برنامه‌ها در شان رقابت‌های بین‌المللی است

حافظ کل قرآن کریم با تحسین سازمان اوقاف و امور خیریه در برگزاری منظم و منسجم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، بیان کرد: علیرغم فشردگی برنامه‌ها و حضور بیش از 400 شرکت‌کننده اما نظم و انسجام برنامه‌ها بسیار خوب و در شان رقابت‌های بین‌المللی است.

وی با اشاره به نشست صمیمانه شرکت‌کنندگان در این مسابقات با حجت‌الاسلام محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در این جلسه حفاظ سایر کشورها ضمن بیان نظرات و دیدگاه های خود، این مسئله را بیان کردند که علیرغم تلاش برای نمایش چهره‌ای نادرست و غیرواقعی از جمهوری اسلامی توسط برخی کشورها، با حضور در ایران و مشاهده امنیت و آرامش این کشور، نظرشان تغییر یافته و فضایی صمیمانه را شاهد بوده اند.

نماینده ایران در اولین مسابقات بین المللی قرآن بانوان تصریح کرد: این گردهمایی فرصتی برای حضور ملت‌های مسلمان گرد هم است و باعث می‌شود تعاملات قرآنی چندجانبه شکل بگیرد و شرکت‌کنندگان تعامل مضاعفی در حوزه برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی داشته باشند. این گردهمایی قرآنی در واقع مجالی است تا ملت‌های مسلمان بیش از پیش با یکدیگر تعامل داشته باشند.

محمدنژاد با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد برکات حضور موثر زنان در جامعه و همچنین تاثیر برگزاری این مسابقات در تحقق منویات معظم‌له ابراز کرد: این مسابقات فرصت خوبی برای معرفی بخشی از جامعه قرآنی بانوان است هرچند که باید زودتر از این برگزار می شد اما همین قدر که به منصه ظهور رسید و امروز شاهد برگزاری اولین دوره آن هستیم، می‌تواند گام بلندی در راستای ارتقای فعالیت‌های قرآنی بانوان باشد.

مسابقات، گامی بلند در راستای ارتقای فعالیت‌های قرآنی بانوان

نماینده جمهوری اسلامی ایران در اولین مسابقات بین المللی قرآن بانوان ادامه داد: اگرچه استعداد بانوان در حوزه قرآن بالا است اما تا قبل از این تا مرحله کشوری مسابقات قرآن پیش می‌آمدند اما این رویداد فرصتی است تا بانوان استعدادهای خود را در عرصه بین‌المللی نیز نشان دهند.

وی تاکید کرد: حضور بانوان در این مسابقات اقدام مبارکی است و فعالیت های قرآنی در این سطح را نشان می دهد. اینکه بسیاری از بانوان فعال قرآنی ما در رشته حفظ پیشرفتی کنند اما در خانه بمانند و کسی نداند که آنها  فعال قرآنی هستند، مطلوب نیست. این حضور می تواند جایگاه بانوان در فعالیت های قرآنی را نشان دهد ضمن اینکه لبیک به فرمایش و منویات مقام معظم رهبری در حوزه حفظ قرآن نیز است، و اینگونه حفاظ در سطح بانوان نیز معرفی می شوند.

 محمدنژاد در مورد تاثیر این مسابقات در ایجاد وحدت اسلامی گفت: قاعدتا این اتحاد میان مسلمین بوده است که سبب شد بانوان در این رویداد قرآنی از اقصی نقاط جهان حضور بهم رسانند. به هرحال تبلیغات سوء دشمن سبب شده بود تا برخی چهره خشنی از ایران را بشناسند ولی حضور در این مسابقات قاب متفاوتی را به آنها معرفی کرد و می توانند حقیقت را در مورد ایران اسلامی منعکس کنند.

 نماینده ایران در اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن بانوان در مورد تاثیر این مسابقات در انس هر چه بیشتر بانوان با کلام الله مجید، بیان کرد: از همان زمان که که انسان با قرآن انس می گیرد این تاثیر آهسته و پیوسته خود را نشان می دهد و نیازی نیست همه برای ایجاد انس در مسابقات یا رویدادهای بزرگ قرآنی شرکت کنند. عمل به قرآن مهم است ولی نهایتا این مسابقات سبب شد تا متسابقین دور هم جمع شده و تجربه قرآنی خود را به اشتراک بگذارند.

 اولین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان از سوم تا پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور نمایندگانی از 20 کشور جهان در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ص

مسابقات بین المللی قرآن مسابقات بین المللی قرآن مسابقات بین المللی قرآن مسابقات بین المللی قرآن مسابقات بین المللی قرآن مسابقات بین المللی قرآن مسابقات بین المللی قرآن مسابقات بین المللی قرآن کشورهای اسلامی کشورهای اسلامی کشورهای اسلامی کشورهای اسلامی کشورهای اسلامی 

دیدگاه شما

آخرین اخبار