30. فروردين 1396 - 9:09   |   کد مطلب: 16312
دبیر ستاد اطلاع رسانی دارو و سموم هشدار داد:
مرگ «بوتولیسمی» با مصرف مواد غذایی کنسروی/ علائم این مسمومیت مرگبار
مسمومیت با مواد غذایی در اثر آلودگی غذا در جریان تولید فرآورده های غذایی، تهیه و نگهداری آن ها ایجاد می شود.
سازمان غذا و دارو,غذاهای کنسروی,بوتولیسم,سم مهلک,مرگ بوتولیسمی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

مرگ «بوتولیسمی» با مصرف مواد غذایی کنسروی/ علائم این مسمومیت مرگبار

 
به گزارش شبنم همدانباشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایفدانا : یسنا بهمنش دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو در مورد مسمومیت با مواد غذایی گفت: مسمومیت با مواد غذایی در اثر آلودگی غذا در جریان تولید فرآورده های غذایی، تهیه و نگهداری آن ها ایجاد می شود.
 
بهمنش اظهار داشت: مصرف کنندگان باید دقت داشته باشند از مصرف کنسروهایی که در قوطی آن ها آثار نشت، برآمدگی و فرورفتگی و زنگ زدگی مشاهده می شود خودداری نمایند، همچنین مصرف کنندگان باید به تاریخ تولید و انقضا محصولات هنگام خرید دقت کنند.
 
وی ادامه داد: هنگام مصرف غذاهای کنسرو شده، حتما آنها را به مدت 20 دقیقه بجوشانند.
 
دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو  با بیان اینکه یکی از کشنده ترین مسمومیت های غذایی موسوم به «بوتولیسم» نام دارد، تصریح کرد: این نوع مسمومیت در در اثر مصرف مواد غذایی مانند سوسیس، کالباس، کنسرو ماهی، کنسرو ذرت، کنسرو لوبیا، کشک خام و عسل طبیعی که در شرایط نامناسب و غیر بهداشتی تهیه و نگهداری شده اند ایجاد می شود.
 
وی یادآور شد: علائم این نوع مسمومیت که برخی اوقات منجر به مرگ نیز می شود شامل تاری دید، دوبینی و اختلال در گوارش می باشد که مصرف کننده در چنین مواردی سریعا به پزشک مراجعه نماید.
 
انتهای پیام/ص
 
مسمومیت مسمومیت مسمومیت مسمومیت مسمومیت مسمومیت مسمومیت مسمومیت مسمومیت مسمومیت مسمومیت مواد غذایی کنسروی مواد غذایی کنسروی مواد غذایی کنسروی مواد غذایی کنسروی مواد غذایی کنسروی مواد غذایی کنسروی بوتولیسم بوتولیسم بوتولیسم بوتولیسم بوتولیسم 

دیدگاه شما

آخرین اخبار