6. بهمن 1395 - 12:10   |   کد مطلب: 14972
، با رضایت خانواده شهید، قلب وی به یک بیمار نیازمند اهدا شد تا بار دیگر قلب این آتش نشان شجاع در حیاتی دوباره به تپش بیافتد.
شهید,آتش نشان,حادثه پلاسکو,اهدای قلب, بهنام میرزاخانی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان ، جام جم آنلاین به نقل از ایرنا نوشت : بهنام میرزاخانی یکی از آتش نشانان شجاعی که در حادثه آتش سوزی ساختمان تجاری پلاسکو دچار سوختگی شدید شد، روز جمعه به دلیل مرگ مغزی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گفته یکی از بستگان شهید میرزاخانی، با رضایت خانواده شهید، قلب وی به یک بیمار نیازمند اهدا شد تا بار دیگر قلب این آتش نشان شجاع در حیاتی دوباره به تپش بیافتد.

وی افزود: این عمل انسانی با رضایت کامل و به منظور ترویج فرهنگ اهداء اعضا صورت گرفته است.

شهید بهنام میرزاخانی که روز جمعه پس از جراحات ناشی از حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو در بیمارستان به درجه شهادت نائل آمد، ساکن منطقه یبر از توابع شهرستان پاکدشت است.

شهید میرزاخانی در 31 خرداد سال 75 در اراک به دنیا آمد و دارای دو برادر و یک خواهر است و در هنگام شهادت 25 سال بیشتر نداشت و تنها دو ماه از زندگی مشترک وی می گذشت.

وی به همراه خانواده از سال 1380 در شهرستان پاکدشت زندگی می کرد و از اواخر سال 90 به دلیل علاقه به آتش نشانی در ایستگاه آتش نشانی شماره دو میدان امام حسین تهران مشغول به خدمت شد.

شهید بهنام میرزاخانی پیش از شهادت سه بار دچار سوختگی از نواحی سینه، کمر و پا شده بود.

صدها تن از اهالی و مسئولان پاکدشت با اطلاع یافتن از خبر شهادت شهید میرزاخانی در منزل پدر وی حاضر شدند و ضمن عرض تسلیت این حادثه، از تلاش های این آتش نشان شهید قدردانی کردند.

روز پنجشنبه هفته گذشته، ساختمان پلاسکو پس از سه ساعت آتش سوزی به یکباره فروریخت و جمعی از نیروهای آتش نشان در زیر آوار گرفتار شدند.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار