20. آبان 1395 - 10:10   |   کد مطلب: 13500
سمانه صنایعی کمال بانویی است که با تلاش و ایمان توانسته است به آرزوهایش جامه عمل بپوشاند. وی با راه اندازی کلنیک روزنه به دختران ایران زمین نشان داد با تلاش و کوشش می توانند به اهداف بلند خویش دست یابند.

به گزارش شبنم ها،

دختران ایرانی در عرصه های مختلف نشان دادند که با همان جنس لطیف واحساسات دخترانه  وقتی تصمیم میگیرند و در جهت اراده شان گام برمی دارند با ایمان و باوری سخت تر از فولاد ، می توانند بر قله ای بایستند و ثابت کنند زن مسلمان در کنار عفت و حجاب و نجابت می توانند ارزش و جایگاه اجتماعی داشته باشند. دخترانی که برای شخصیت  خود احترام قائلند و وجایگاه ویژه ای پیدا می کنند و می گویند فقط کافیست تو باور کنی که می توانی.

سمانه صنایعی کمال بانویی از جنس همین باورهاست که با تلاش و ایمان توانسته است به آرزوهایش جامه عمل بپوشاند. سمانه می گوید من رشته روانشناسی را خیلی دوست داشتم. برای کنکور خوب درس خواندم و خوشبختانه رتبه بسیار خوبی کسب کردم.  وقتی می خواستم در کنکور انتخاب رشته کنم همه فکر می کردند باید بهترین رشته انسانی یعنی حقوق را انتخاب کنم اما من روانشناسی را انتخاب کردم . با خودم فکر میکردم که حتی  اگر بعد از تحصیل وارد بازار کار هم  نشدم لااقل در زندگی شخصی خودم تاثیر داشته باشد افرادی هستند که دانشگاه را به یک قیف تشبیه می کنند که وارد شدن در دانشگاه سراسری مشکل ولی خارج شدن از آن بسیار راحت است در حالی که من می گویم اصلاً اینگونه نبود. من برای هر لحظه ام هدف داشتم یکی از اساتید ما در دانشگاه می گفت :10دقیقه قبل از خواب خود به رویاها واهداف خود فکر کنید همین باعث می شد من برای دست یافتن به آرزوهای خودم وقت هدر رفته ای نداشته باشم کتاب هایم رابه 3 قسمت جدا از هم تقسیم می کردم در مسیر دانشگاه تا خانه ویا ساعت های بین کلاس ها مطالعه می کردم ترم 4که بودم  دکتر نوقابی یکی از اساتید من در دانشگاه بوعلی اولین کار بازی درمانی را در غر ب کشور  برای کودکان داشت از من خواست که به درمانگاه او بروم فقط در گوشه ای بنشینم وهیچ کاری انجام ندهم فقط نگاه کنم در حالی این کار واقعا از نظر تعدادی از دانشجویان واقعا کار عبث وبیهوده ای بود ولی برای من مهم بود که در کنار درسم به صورت عملی با محیط کار آشنا شوم وچهار پنج سال پیش  اولین حقوق من 14هزار تومان بود.

 انتخاب رشته  کارشناسی ارشد

در طول دوره کارشناسی رتبه اول را در دانشگاه داشتم و جزء استعدادهای درخشان بودم به همین جهت همه انتظار داشتند برای دوره ارشد رشته بالینی را انتخاب کنم.  اما من روانشناسی عمومی را انتخاب کردم چرا که تدریس و دروس نظری و داشتن اطلاعات کافی نسبت به انواع رشته های رونشناسی را دوست دارم از نظر من روانشناسی عمومی همانند اقیانوسی است که هرکس خودش باید عمق این اطلاعات اقیانوس را تعییین کند.

در دوره ارشد شهر تبریز را برای تحصیل انتخاب کردم  چون تبریز یکی از قطب های روانشناسی کشور است .

ورود به بازار کار

در پایان دوره کارشناسی  مرکز ذهن زیبا در روزنامه آگهی استخدام زده بود . چون قصد رفتن به تبریز را داشتم ابتدا یکی از دوستانم برا معرفی کردم. اما بعد از مشخص شدن وضعیت کلاس ها تصمیم گرفتم بین تبریز و همدان رفت و آمد کنم. این رفت و آمد از لحاظ مالی برایم هزینه بسیاری داشت اما می خواستم همزمان کار را هخم داشته باش و این تجربه مهم را از دست ندهم.  من علاقه خاصی به کودکان دارم و از نظر من کودکان اُتیسم واقعاً مظلوم هستند. متاسفانه در جامعه کسی مشکل این کودکان را  نمی فهمند در حالی که ممکن است سر وصدای بیرون آنها را اذیت کند و کسی متوجه نشود. بر خلاف تصور عموم مردم این کودکان هوش بالایی وتجسم فضایی بالایی دارند . نمونه آن یک کودک اُتیسمی است که  با یک بار چرخیدن در  شهر لندن نقاشی آن را کشیده بود . این علاقه به کودکان باعث شد در کارم مصمم باشم. دلیل دیگری که باعث شد کار با کودکان اتیسمی را انتخاب کنم تنوع اُتیسم در کودکان بود. همه این عوامل موجب می شد از مشکلات تردد بین همدان و تبریز خسته نشوم.  و بعداز تعطیلی مؤسسه ذهن زیبا به فکر تأسیس یک مرکز جدید افتادم و مرکز روزنه با کمک بهزیستی و مدیریت من افتتاح شد.

توصیه به فارغ التحصیلان

مهم ترین عامل موفقیت تعیین هدف است. باید یک هدف مشخص داشته باشیند. این که چندین کار را به صورت همزمان انجام دهند آنها را از هدفشان دور می کند. اما با یک هدف وکار مشخص می توانند همه انرژی خود را صرف آن کنند و توانایی لازم را کسب  کنند واینکه خواسته دقیقی برای خود تعیین کنند وبا توجه به آن حرکت کنند. هدف های ما باید بلند مدت باشد تا بتواند ما را به پیروزی و موفقیت برساند.

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار