16. فروردين 1399 - 18:45   |   کد مطلب: 12104
یک کارشناس طب سنتی گفت: افرادی که نوشابه زیاد می‌خورند, بی‌خوابی, افسردگی و تحریک پذیری عصبی در انها زیاد رخ می‌دهد همچنین مصرف نوشابه در گوشه گیر شدن و انزوای افراد بسیار تاثیر دارد.

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران : سید جواد علوی درباره مضرات نوشابه اظهار داشت: امروزه بیشتر مردم به ویژه جوانان، نوشابۀ گازدار می‌نوشند و احتمالاً مصرف کنندگان همیشگی این نوع نوشیدنی‌ها نیز اثرات زیان آور آن بر سلامتی خود آگاهی دارند. 
 
به گفته وی افزایش بیش از حد مصرف نوشابه‌های گازدار و جایگزین شدن آنها به جای آب که سالم ترین نوشیدنی در طبیعت است, دارای عوارض بیشماری است که می‌توان به برخی از آنها اشاره کرد. 
 
این کارشناس طب سنتی ادامه داد: نوشیدنی‌های گازدار حاوی قند زیادی هستند و کبد را وادار به تولید مقدار بسیار زیادی انسولین می‌کند که می‌تواند به خستگی قندی  منجر شود به همین دلیل است که نوشابه‌های گازدار مانع رشد کودکان می‌شود. 
 
علوی بیان داشت: نوشابه‌های گاز دار موجب عطش و تشنگی می‌شوند و آب بدن را کاهش می‌دهند چرا که بدن انسان برای پردازش قند بالای نوشابه‌های گازدار، مقدار زیادی از آب خود را به مصرف می‌رساند و به گفته برخی از متخصصان تغذیه باید تقریباً 10 لیوان آب در ازای مصرف هر یک لیوان نوشابه گازدار یک فد بنوشد. 
 
وی افزود: نوشابه‌های گازدار در حقیقت تشنگی افراد را برطرف نمی‌کنند, مصرف مداوم نوشابه‌های گازدار، خطر ابتلا به سکته را تا 61 درصد افزایش می‌دهد. 
 
این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: مصرف نوشابه‌های گازدار موجب افزایش وزن، پوسیدگی دندان‌ها، پوکی استخوان و... را به همراه دارد از دیدگاه طب سنتی هم بسیار به بدن آسیب وارد می‌کند و موجب  افزایش خلط سودا در خون شده و به اعصاب اسیب وارد می‌کند معمولا افرادی که نوشابه زیاد می‌خورند, بی‌خوابی, افسردگی و تحریک پذیری عصبی در انها زیاد رخ می‌دهد همچنین مصرف نوشابه در گوشه گیر شدن و انزوای افراد بسیار تاثیر دارد. 

 

انتهای پیام/ص
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار