6. تير 1395 - 14:41   |   کد مطلب: 10664
از مجموعه آموزش های سر آشپز
طرز تهیه دسر کرم موز
این دسر به دلیل داشتن موز غنی از مواد معدنی است و برای کودکان دسری مفید و پر انرژی است. موز میوه ای سرشار از پتاسیم و ضد سرطان است و غذای خوبی برای ماهیچه ها به شمار می رود و به دلیل مقدار زیاد آهنی که دارد، محرّک تولید هموگلوبین در خون است و در نتیجه، در موارد کم خونی بسیار موثر است.



سر آشپز سایت شبنم همدان  ، زهرا یاوری یگانه، برای آموزش امروز دسرکرم موز را در نظر گرفته است:



موادلازم:

شیر2 پیمانه.

شکر8 قاشق غذاخوری.

خامه 2 پیمانه.

ورق ژلاتین 5 ورق.

وانیل 1/4 قاشق مرباخوری.

موز4 عدد.

پودرکاکائو 2 قاشق غذاخوری.



طرز تهیه:

شیر را روی حرارت بگذارید تا گرم  شود  شکر را اضافه کنید تا با شیر حل  شود بعد حرارت را خاموش کنید. ورق  ژلاتین را درون کاسه آب سرد چند لحظه  بگذارید تا نرم شود، وقتی نرم شد به شیرگرم اضافه بکنید و با مفتون (همزن دستی) خوب هم بزنید تا با شیر ترکیب شود . درون ظرف دیگری خامه را ریخته  با قاشق هم بزنید تا صاف و یکدست  شود وانیل  را هم اضافه کنید . موزها را هم به صورت نگینی خردکرده  به خامه اضافه کنید.  بعد مخلوط  شیر و شکر و ورق ژلاتین  را نیز به موز و خامه اضافه کنیدوهم بزنید تا همه خوب  با هم ترکیب  شوند. دسرآماده است. درصورت تمایل می توانید کرم را دو رنگ  کنید؛ نصف مواد را به  صورت وانیلی داخل قالب بریزید و بگذارید تا سفت شود. سپس  نصف دیگر را با دو قاشق پودر کاکائو که  درون  یک  قاشق آب  جوش حل کردید ترکیب کنید که کاکائویی شود بعد روی دسرسفید رنگ بریزید و بگذارید تا سفت شود. در آخر درون  ظرف  مورد نظرتان برگردانید و تزیین  کنید .

نوش جان.

 

 

بعد از آموزش دسر ، کارشناس ارشد تغذیه سایت شبنم همدان   ، خانم محمدی در مورد خواص این دسر توضیح می دهد: 

این دسر به دلیل داشتن موز غنی از مواد معدنی است و برای کودکان دسری مفید و پر انرژی است. البته به دلیل وجود خامه در این دسر باید افراد چاق در مصرف آن دقت کنند. بهتر است شیر مورد استفاده در این دسر کم چرب باشد زیرا وجود خامه به اندازه کافی در بالا بردن کالری آن مؤثر است. برخی از افراد گمان می‌کنند مصرف موز با شیر موجب بروز چاقی می‌شود اما باید گفت موز میوه‌ای است که چربی بسیار ناچیزی دارد و یک موز متوسط، حدود 100 کالری انرژی دارد و کربوهیدارت آن در حدود 22 تا 25 گرم است که از نوع مناسبی است و کالری تولیدی ناشی از مصرف این میوه، در اثر فعالیت بدنی و تحرک معمول، در مدت زمان کوتاهی سوخته و تبدیل به انرژی مصرفی می‌شود و باید گفت موز میوه‌ای است که ضمن انرژی‌زایی خوبی که دارد موجب بروز چاقی در فرد نمی‌شود. 

موز میوه ای سرشار از پتاسیم و  ضد سرطان است و غذای خوبی برای ماهیچه ها به شمار می رود و به دلیل مقدار زیاد آهنی که دارد، محرّک تولید هموگلوبین در خون است و در نتیجه، در موارد کم خونی بسیار موثر است.

این میوه دارای اثر آنتی اسید طبیعی در بدن است. بنابراین، مصرف آن باعث آرامش فعالیت معده می شود. یک موز رسیده نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به پتاسیم را به میزان 11 درصد تأمین می کند

 از معجزات موز آن است که می تواند به کسانی که در تلاش برای ترک سیگارند کمک کند. ویتامین B6 و B12 ، پتاسیم و منیزیم موجود در موز به بدن در رهایی از اثرات کنار گذاشتن نیکوتین کمک می کند.

انتهای پیام / ن

 

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار