7. شهريور 1395 - 16:18   |   کد مطلب: 12072
امروزه در میهمانی‌های عصرانه و شام، دسرها و ژله‌ها جایگاه خود را تثبیت کرده‌اند و بانوان ایرانی با تهیه این دسرها سفره‌های سنتی خود را رنگین و مدرن می‌کنند.

به گزارش شبنم همدان، 

امروزه در میهمانی‌های عصرانه و شام، دسرها و ژله‌ها جایگاه خود را تثبیت کرده‌اند و بانوان ایرانی با تهیه این دسرها سفره‌های سنتی خود را رنگین و مدرن می‌کنند. در بین دسرها طعم‌های میوه‌ای طرفداران زیادی دارد. طعم توت فرنگی یکی از مزه‌های محبوب است. به همین دلیل ، زهرا یاوری یگانه، سر آشپز سایت شبنم همدان یک دسر خوشمزه با طعم توت فرنگی را برای آمورش امروز در نظر گرفته است. این دسر بسیار آسان تهیه می‌شود و طعم فوق العاده ای دارد و به دلیل رنگ زیبا و طرح دلچسب زینت بخش سفره‌های میهمانی شما خواهد بود

مراحل تهیه کرم توت‌فرنگی  برای 8-6 نفر
 

برای دسر توت فرنگی به مواد زیر نیازمندیم:
پودر ژله توت‌فرنگی  100 گرم 
آب  300 میلی‌لیتر
تخم‌مرغ  2 عدد
نمک  8/1 ق مرباخوری
شکر  2 قاشق سوپ‌خوری
خامه  فرم گرفته 200 میلی‌لیتر
طرز تهیه
ابتدا باید ژله را آماده کنیم. برای این کار پودر ژله را با آب سرد مخلوط کرده، روی بخار آب قرار داده و گاهی هم بزنید تا ژله داخل آب حل شود (می‌توانیم پودر ژله را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنیم و مدت زمان بیشتری آن را هم بزنیم تا کاملاً شفاف شود و دانه‌های ژله در آن حل شود)
پس از آماده کردن ژله نوبت تخم مرغ‌هاست. در این مرحله باید زرده و سفیده‌های تخم‌مرغ را از هم جدا کنید.
هر یک از زرده و سفیده‌ها را به تنهایی در این دسر استفاده می‌کنیم. ابتدا زرده‌های تخم‌مرغ را همراه با وانیل با درجه بالای همزن برقی به مدت 2 دقیقه بزنید.
پس از اینکه رنگ زده‌ها کرمی روشن شد و حسابی کش دار شد، باید ژله را که هنوز داغ است آهسته آهسته به زرده‌ها اضافه کرده مخلوط کنیم.
بعد از مخلوط کردن زرده و ژله نوبت سفیده تخم مرغ است. در این مرحله باید سفیده‌های تخم‌مرغ را خوب مخلوط کنیم. آن‌ها را با نمک به کمک همزن برقی آنقدر می‌زنیم تا کف کند بعد کم کم شکر را به سفیده‌ها اضافه می‌کنیم تا به صورت کف سفید و فرم گرفته‌ای دربیاید.
خامه را باید فرم بدهیم. یعنی آن را با همزن بزنیم تا حجمش دو برابر شود و جای پره‌های همزن در آن نقش ببندد. پس از فرم گرفتن خامه، آن را با سفیده‌های فرم گرفته مخلوط می‌کنیم و سپس به مخلوط زرده و ژله اضافه می‌کنیم. (توجه داشته باشد که مخلوط ژله و زرده باید خنک شده باشد)
پس از آماده شدن مواد، آن را در قالب مناسب می‌ریزیم و به‌مدت 6-5 ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا کاملاً ببندد. سپس از یخچال درآورده، از قالب جدا کرده و سرو می‌کنیم.

امیدوارم این دسر خوشمزه را تهیه کنید و از مصرف آن لذت ببرید.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار