22. بهمن 1399 - 8:51   |   کد مطلب: 10082
همسر شهید رضایی‌نژاد گفت: در زندگی همسر شهید، آن زمان که خبر یا اتفاق شهادت را می‌بینی، تمام می‌شود اما باید شروع کنی و بلند شوی فقط تو هستی که می‌توانی این مسئولیت را بر دوش بکشی.
 شهید هسته ای, همسر رضایی نژاد, سازمان بسیج جامعه زنان کشور, همسر شهید, خانواده شهید

به گزارش شبنم ها به نقل از پایگاه اینترنتی «سازمان بسیج جامعه زنان کشور» فائزه عظیم زاده اردبیلی، همسر جانباز و عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع)، در ابتدای میزگرد خاطره گویی سومین «جشنواره اسوه‌ های صبر و مقاومت» در مورد نقشه دشمن در ایران اسلامی را در 3 بخش دانسته و گفت: آن‌ها به این نتیجه رسیدند که اگر اقدامی برای شکست ایران صورت گیرد باید تخریب در یکی از 3 بخش نظام خانواده، نظام آموزشی و الگوهای ارزشمند در جامعه صورت گیرد.

وی افزود: در نظام آموزشی تغییر محتوای کتب درسی و ترویج فرهنگ غربی در نسل نوجوان و جوان در مدارس و دانشگاه ها، تخریب الگوهای دین مدار، فاضل و اندیشمند و در نظام خانواده که اهمیت اساسی تر و مهم تر دارد، معتقدند که اگر بخواهیم ایران را از این انسجام خارج کنیم، باید خانواده های ایرانی مضمحل شوند.

عظیم زاده ادامه داد: یا خانواده تشکیل نشوند و یا اگر تشکیل شد، مادر باید صید شود و آسیب ببیند تا خانواده آسیب ببیند. در این راستا عفاف زدایی، دین ستیزی و دین گریزی را سرلوحه کار خود قرار دادند و متاسفانه برخی ازمسئولین جامعه ما نیز طلایه دار زن ستایی در جامعه هستند و غافلند از اینکه خانواده متعالی تنها تعالی زن یا مرد نیست بلکه تعالی همه اعضای خانواده است.

 

همه زندگی من انتظار بود و الان خاطره است

در ادامه پروانه نوروزی همسر شهید مدافع حرم، سردار حسین همدانی به بیان یکی از خاطرات سردار در سوریه اشاره کرد که همراه با دو دختر خود، زهرا و سارا، برای دیدار با وی به سوریه رفتند اما به جهت سنگین بودن درگیری‌ها مدت بسیار کوتاهی در کنار هم بودند.

نوروزی در خصوص زندگی مشترک خود با شهید همدانی گفت: همه زندگی من انتظار بود و الان خاطره است، ما سال 56 ازدواج کردیم و در طول 38سال زندگی شاید حتی ده سال هم در کنار هم زندگی نکردیم. اما این شرایط را شهید همدانی، پیش از ازدواج به من گفته بود، گفته بود که عضو گروه‌های مبارزاتی است و احتمال وقوع هر اتفاقی هست و اگر این شرایط را قبول دارم با وی ازدواج کنم و من با علم به این موضوع موافقت کردم و قدم به قدم همراه وی بودم.

وی در خصوص اثر حضور مدافعین حرم در سوریه نیز گفت: چندماه قبل که به سوریه رفتم، همرزمانش گفتند که اگر همدانی نبود، سقول بشار اسد 100درصد بود و این حاصل خون شهدای مدافع حرم است.

 

بیشترین مسئولیت، پس از شهادت بر دوش همسر شهید است

شهره پیرانی همسر شهید رضایی نژاد، دانشمند هسته‌ای ایران، با تبریک سال نو و میلاد حضرت زهرا(س) در خصوص جایگاه همسر شهید گفت: من زمان‌های زیادی به این فکر می‌کنم که چه روندی را طی کردم و به واسطه شخصیت فردی خودم با همسران شهیدان قبل (دفاع مقدس) و بعد از خودم(مدافعین حرم)  ارتباط می‌گیرم و صحبت می‌کنم و متوجه شدم که بیشترین ضربه در شهادت، متوجه همسر شهید است، زیرا در عین حالی که در فقدان همسر خود به سر می‌برد، مسئولیت نگهداری و بزرگ کردن فرزندان نیز بر دوشش است و مدیریت این شرایط سخت است.

وی افزود: زندگی همسر شهید، آن زمان که خبر یا اتفاق شهادت را می‌بینی، تمام می‌شود اما باید شروع کنی و بلند شوی فقط تو هستی که می‌توانی این مسئولیت را بردوش بکشی.

پیرانی در خصوص حوادث پس از شهادت رضایی نژاد گفت: یک هفته پیش از شهادت داریوش با خودم فکر کردم که اگر اتفاقی برای او بیفتد، من زنده نخواهم ماند، همیشه داریوش می گفت اگر اتفاقی برای من بیفتد تو یک ساعت هم زنده نمی‌مانی! من وقتی همسر شهید شهریاری  را دیدم باورم نمی‌شد که بتوانم تحمل کنم، اما من هم توانستم.

همسر شهید رضایی نژاد در خصوص شهادت نیز گفت: طی تحقیقی که انجام شده و از مردم پرسیده اند که حاضرند شهید شوند یا به مرگ طبیعی بمیرند، صد درصد شرکت کنندگان شهادت را انتخاب کرده اند، زیرا شهید با دادن جان خود، برای یک زندگی سعادتمند ابدی خودش را جاودانه می کند و این جز با ایمان اتفاق انجام نمی شود.

 

آبیاری نهال انقلاب توسط خون شهداست

سمیه ابراهیم پور، همسر بسیجی شهید مصطفی صدرزاده در پاسخ به سوال عظیم زاده در مورد اینکه آیا از شهادت همسرش راضی است یا خیر گفت: شهید صدرزاده همیشه این جمله را می گفت که «نهال انقلاب اسلامی با خون شهدا آبیاری شده است.» و در مقابل نظرات من در مورد اینکه چه وظیفه ای در مقابل سوریه داری می گفت: درست است که من یک نظامی نیستم اما در قیامت وقتی خدا از من بپرسد، از ولایت دفاع کردی یا نه، من چه جوابی دارم که بدهم

وی افزود: یک بار به او گفتم راضی هستم که خدا فاطمه و محمدعلی را در راه خودش از من بگیرد، اما تو را نه، اما او می گفت یادت باشد که همیشه با چیزی که بیشتر از بقیه به آن علاقه داری امتحان می‌شود، من اگر شهید شوم آن دنیا می‌توانم گره گشایی کنم و در کنارتان هستم و اکنون که 5 ماه و چند روز است که جسم خاکی اش نیست ما حضورش را حس می‌کنیم و حتی پسرمان، محمد علی 11 ماهه هم زمانی که عکسش را می‌بیند، عکس العمل نشان می‌دهد.

 

شهدا بهای شهادت خود را پرداخت کرده اند

شهناز انصاری، همسر شهید محمدحسین ابراهیمی، در مورد سفر همسرش به کشور گویان گفت: در سال 80 از طرف جامعه المصطفی، علی رغم رضایت خانواده‌هایمان به خاطر نبود سفارت و حتی یک ایرانی در آنجا، به کشور گویان رفتیم و دوران سخت اما شیرینی را تجربه کردیم.

وی افزود: شهید ابراهیمی، معتقد بود که بهترین تبلیغ رفتن به محرومترین کشورهاست و فعالیت در جایی که  امکانات زیادی دارد، افتخار نیست. باید به جایی برویم که خیلی کارها می‌شود کرد و در این راه من اگر فقط یک نفر را به دین اسلام و شیعه جذب کنم، بزرگترین افتخار را بدست آوردم.

انصاری با تایید نظرات همسر شهیدش افزود: من وقتی به یاد فرمایشات حضرت زینب(س)، پس از واقعه کربلا با آن‌همه شهیدی که در در راه اسلام هدیه داد، می افتم می‌بینم که شهید ابراهیمی، شهید گویان، راه درستی انتخاب کرد و شهدا بهای شهدات را دادند و رفتند، ما هم باید این بها بدهیم تا شهید شویم و من پس از شهید ابراهیمی، 12سال است که با استقامت شرایطم را تحمل کرده‌ام.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار