5. مهر 1402 - 9:16   |   کد مطلب: 25231
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد:
ساخت ۶۰ خوابگاه متاهلی در راستای جوانی جمعیت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از تکمیل خوابگاه‌های متاهلی در راستای جوانی جمعیت خبر داد و گفت: ۶۰ واحد خوابگاه متاهلی در حال ساخت است که امسال ۲۰ واحد راه‌اندازی و افتتاح خواهد شد.

به گزارش شبنم‌ها به نقل از فارس؛ محمد مهدی مجذوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفتگو با خبرنگار ما در همدان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ساخت خوابگاه متاهلی برای دانشجویان را در اولویت قرار دارد اظهار کرد: ۵۰ واحد خوابگاه متأهلی در دانشگاه به افتتاح رسیده و ۶۰ واحد دیگر در حال ساخت است که امسال ۲۰ واحد راه‌اندازی خواهد شد.

 

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های رفاهی دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی گفت: در این راستا خوابگاه ۴۰۰نفره ریحانه برای دختران احداث شده و طی یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

رئیس دانشگاه علوم پرشکی استان همدان افزود: علاوه بر توسعه و بهسازی دیگر خوابگاه‌های دانشگاه، مجوز احداث خوابگاه دانشجویان دختر و پسر در حوزه بین‌الملل نیز اخذ شده و به زودی روند احداث آغاز خواهد شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه سردخانه نگهداری واکسن در همدان اخیرا بهره‌برداری شد افزود: برنامه توزیع واکسن به دانشگاه‌های علوم پزشکی از سطح کشوری تا سال ۱۳۸۷ به صورت متمرکز و از تهران انجام می‌شد که با توجه به مشکلات موجود مقرر شد از سال ۱۳۸۸ این برنامه منطقه‌ای انجام شود.

 

مجذوبی گفت: در این راستا دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به هشت قطب تقسیم‌بندی شدند و همدان به عنوان یکی از قطب‌های تحویل، نگهداری و توزیع واکسن برای منطقه غرب کشور شامل استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان در نظر گرفته شد.

 

‌وی تصریح کرد: پیرو این تصمیم مرحله نخست ساختمان جدید نگهداری واکسن شامل چهار اتاقک نگهداری واکسن از جمله یک اتاقک زیر صفر و سه اتاقک بالای صفر درجه با حجم حدود ۸۰ متر مکعب در محل کنونی در سال ۱۳۸۸ساخته شد.

 

مجذوبی با اشاره به اینکه عملیات ساختمان فاز دوم سردخانه نگهداری واکسن دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان قطب غرب کشور از سال ۱۴۰۰ آغاز شد مطرح کرد: ۲۸ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده و با بهره‌برداری از مرحله دوم سردخانه نگهداری واکسن، امکان ذخیره و نگهداری ۶ میلیون دُز واکسن در این استان فراهم شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار