12. شهريور 1402 - 9:43   |   کد مطلب: 25199
گزارش میدانی از بدرقه زائران اربعین؛
آنان‌که با جان و دل به زیارت عاشورا می‌روند، خوشبختند
بغض در صدای همه کسانی که آمده بودند عزیز خود را راهی سفر عشق کنند وجود داشت، بغضی که پر از سوز بود و دلتنگی؛ و چقدر خوشبختند آنان‌که خود را در جمع اصحاب امام عصر(عج) قرار می‌دهند و با جان و دل به زیارت عاشورا می‌روند.

به گزارش شبنم‌ها ایام اربعین است و هرکجا را که می‌نگری رنگ و بوی حسینی دارد. خیابان‌ها، کوچه‌ها، مغازه‌ها و دل‌های مردم همه و همه در آستانه  اربعین امام حسین‌(ع) یکرنگ شدند.

بیشتر مردم برای حضور در پیاده‌روی مسیر نجف تا کربلا راهی کشور عراق شدند و مرزها شلوغ است.

 

برای بدرقه یکی از کاروان‌ها راهی میدان باباطاهر همدان شدم، جمعیتی حدود ۲۰۰ نفر منتظر بودند تا سوار اتوبوس‌ها شوند.

در میان جمعیت افراد با هر رده سنی دیده می‌شدند؛ از کودک دوساله گرفته تا پیرمرد ۸۰ ساله…

کمی جلوتر رفتم و میان جمعیت ایستادم، پدری با دخترش صحبت می‌کرد و می‌گفت: «برای ماهم دعا کن دخترم، مراقب خودت باش و از دوستانت جدا نشو.»

 

آنطرف تر مادر یکی از افرادی که میخواست با دوستانش به زیارت شهید بی‌کفن برود می‌گفت: «خوش به حالتان که جوان هستید و می‌توانید به زیارت امام‌حسین(ع) و حضرت عباس(ع) بروید، از این روزها و فرصت‌ها خوب استفاده کنید.»

 

بغضی در صدای همه کسانی که آمده بودند عزیز خود را راهی سفر عشق کنند وجود داشت، بغضی که پر از سوز بود و دلتنگی…

در آن حال و هوا آدم دلش بیشتر پَر می‌کشید برای بین‌الحرمین و ضریح شش‌گوشه… چشم‌ها گریان از داغ فراق…

تصمیم گرفتم با یکی از زائرین گفتگویی داشته باشم پس به سمت یکی از آنها رفتم و بعداز سلام و احوالپرسی گفتگو را آغاز کردم.

 

می‌خواهم دشمنان بفهمند هیچ‌گاه از عشق به امام حسین(ع) دست نمی‌کشم

آرزو ینگجه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اولین بار است زائر کربلا می‌شود گفت: احساس عجیبی دارم چون سال‌هاست انتظار این لحظه را می‌کشم و خوشحالم که بالاخره امام حسین(ع) دعای مرا مستجاب کرد.

 

وی با اشاره به اینکه هدف او از حضور در پیاده‌روی اربعین آن است که به بیگانگان بفهماند هیچ‌گاه از اباعبدالله الحسین (ع) جدا نمی‌شود افزود: با دیده شدن سیل جمعیت عاشق در کربلا بخاطر مراسم اربعین قطعا دشمنان اسلام بیش از پیش خشمگین خواهند شد چرا که سالهاست قصد دارند مردم را از اعتقاداتشان دور کنند اما نتوانستند.

 

این زائر کربلا در پاسخ به اینکه هوای عراق خیلی گرم است، آیا از پیاده روی تا کربلا که کمی برای خانم‌ها دشوار است اذیت نمی‌شوی گفت: همه سختی‌ها را با جان و دل می‌خرم تا در این سفر معنوی شرکت کنم.

 

برای رسیدن به امام‌ حسین(ع) همه سختی‌ها را تحمل می‌کنم

یکی دیگر از زائران اربعین با بیان اینکه برای سومین بار است در ایام اربعین به کربلا می‌رود خاطرنشان کرد: وقتی برای اولین بار در این مسیر قدم برمی‌داری دیگر دلت می‌ماند آنجا و هرساله انتظار می‌کشی تا زودتر اربعین شود و راهی این سفر شوی.

 

وی با تاکید براینکه قطعا پیاده رفتن از مسیر نجف تا کربلا سختی های خود را دارد افزود: همه می‌دانیم که پیاده‌روی در این راه کار راحتی نیست اما وقت هدف رسیدن به امام‌ حسین(ع) است دیگر سختی‌ها معنی ندارند.

 

این زائر اشاره کرد: امیدوارم هرکس که آرزوی حضور در کربلا و بین‌الحرمین را دارد به زودی راهی این سفر شود.

 

آنان‌که با جان و دل به زیارت عاشورا می‌روند خوشبختند

 

کم کم زمان سوار شدن زائرین در اتوبوس‌ها رسیده بود و داشتند با خانواده خود خداحافظی می‌کردند تا راهی سفر عشاق شوند، در همان بین یک پیرمرد وسط جمعیت آمد و شروع کرد به شعر خواندن و مداحی کردن در وصف امام حسین(ع)… او هم جا مانده بود، مثل خیلی‌های دیگر که این روزها از آرامش بین‌الحرمین و کرب و بلای پر رمز و راز جا مانده‌اند.

 

و به راستی که شهید اهل قلم مرتضی آوینی به حق گفت که کربلا هنوز قلب تپنده تاریخ است، حرم عشق، کربلاست و چگونه در بند خاک بماند آن‌که پرواز آموخته‌ است و راه کربلا می‌شناسد و چگونه از جان نگذرد آن‌کس که می‌داند جان بهای دیدار است؟! صحرای بلا به وسعت همه تاریخ است و کار به یک « یا لیتنی کنت معکم» ختم نمی شود.

اگر مرد میدان صداقتی، نیک درخود بنگر که تو را نیز با مرگ انسی این گونه است یا خیر! اگر هست که هیچ، تو نیز از قبله داران دایره‌ی طوافی و اگر نه … دیگر به جای آنکه با زبان زیارت عاشورا بخوانی، در خیل اصحاب آخرالزمانی حسین(ع) با دل به زیارت عاشورا برو.

 

و چقدر خوشبختند آنانکه خود را در جمع اصحاب امام عصر(عج) قرار می‌دهند و با جان و دل به زیارت عاشورا می‌روند…

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار