29. تير 1395 - 5:44   |   کد مطلب: 11239
مؤسس انجمن پویندگان مهر گفت: با مراجعه هر زن بدسرپرست ، پس از اقدامات اولیه کار اصلی انجمن برای احیای خانواده آسیب دیده و بحران زدایی از آن آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبنم همدان ، عصر دیروز جشن قلک شکنی انجمن خیریه پویندگان مهر ، در سالن اجتماعات تالار فجر به منظور کمک به بانوان بی سرپرست و بدسرپرست برگزار شد

انجمن پویندگان مهر در اسفند ماه سال 1381 با نیات خیر خواهانه 8 تن از بانوان به قصد حمایت از زنان بی سرپرست و بد سرپرست شروع به کار کرد از آنجا که خداوند متعال همیشه پشتیبان نیات خیر است، روز به روز بر تعداد بانوان خیر اضافه شد و به پیشنهاد مسئولین فرمانداری، استانداری و بهزیستی که شاهد خدمات بی شائبه این انجمن به نیازمندان بودند اقدام به ثبت انجمن نموده و از فرمانداری در سال 1383، مجوز فعالیت رسمی گرفته شد و این انجمن با شماره 247 به ثبت رسید. این انجمن با حمایت نیکوکاران به کمک خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست نیازمند در زمینه های تحصیل ، درمان ، اشتغال و کمک هزینه های مسکن و مانند آن ، شتافته است.

مرادی مسئول این انجمن گفت: مراسم قلک شکنی هر شش ماه یکبار برای جمع آوری کمک های اعضا و تحویل و تعویض قلک ها از طرف انجمن خیریه برگزار می شود. در این جلسات گزارش عملکرد انجمن خیریه برای اعضا ارائه می شود و در مراسمی شاد و جذاب هدیه های خیرین برای بانوان بدسرپرست و خودسرپرست جمع آوری می شود.

در این جشن معنوی، معاونت فرهنگی شهرداری همدان، خیریه انجمن هلال احمر و معاونت مشارکت های کمیته امداد امام خمینی و جمعی از خیرین شهر همدان حضور داشتند.

زهرا مصباح مؤسس انجمن پویندگان مهر ضمن حمد و سپاسگزاری از یکتای بی همتا به دلیل توفیق خدمت به خلق  ، بر اتحاد و همبستگی خیریه های استان تأکید کرد و گفت: انجمن های خیریه رقیب یکدیگر نیستند بلکه در کنار یکدیگر کار بهتر و مؤثرتری انجام خواهند داد.

انجمن پویندگان مهر با معرفی مددجویان  و زنان بد سرپرست، پس تحقیق در مورد صحت گفته های آنها حمایت های مالی خود را آغاز می کند. اما کار این انجمن به کمک های مالی ختم نمی شود. پس از اقدامات اولیه کار اصلی انجمن برای احیای خانواده آسیب دیده و بحران زدایی از آنها آغاز می شود.

بحران زدایی با برگزاری دوره های مشاوره و کلاس های آموزشی مختلف شامل مهارت های زندگی، خیاطی و بافتنی برای مددجویان  آغاز می شود. فرزندان خانواده های بد سرپرست نیز به خیریه بهشت پناه معرفی می شوند تا کودکان مستعد این مادران تحت آموزش های ویژه قرار گیرند و استعداد آنها به مسیر درستی هدایت شود.

با توجه به اینکه اکثر زنان بدسرپرست از اعتیاد همسران خود رنج می برند. برای بازگرداندن آرامش به کانون خانواده ، انجمن خیریه  ترک اعتیاد وارد عمل می شود. بر طبق توافق به عمل آمده بین نوری، مسئول خیریه ترک اعتیاد و معاون دادستانی تمهیداتی برای ضرب و شتم علیه زنان بدسرپرست اندیشیده شده است و با این تلاش ها خانواده های مضطرب و پر تنش بد سرپرست به آرامش نسبی باز می گردند.

افراطی ، متولی راه اندازی کلاس آموزشی در خیریه پویندگان مهر، گفت: با برگزاری دوره های صد ساعته برای 40 نفر از مددجویان و اعطای گواهینامه به آنها ، کلاس های دوره دوم با ثبت نام چهل مددجوی دیگر تشکیل شده است. در این طرح هر مددجو قبل از ورود به کلاس ها با مشاوره تک نفره آمادگی ذهنی لازم برای آموزش را پیدا می کند.

 در جلسات مشاوره با بازگرداندن آرامش به مددجویان و کاهش تشویش و نگرانی های ناشی از مشکلات عدیده ، آنها را برای خودباوری و توانمند شدن آماده می کنند. تیم تشویش زدایی از مددجویان متشکل از یک روانشناس، یک جامعه شناس و یک وکیل است و همه این افراد در آماده کردن بستر فکری لازم برای آموزش بانوان بدسرپرست تلاش می کنند.

در کلاس های بهداشت فردی و بهداشت خانواده تمام مددجویان از نظر سلامت مورد بررسی قرار می گیرند و بیماریهای آنها پیگیری می شود. کلاس دیگر، آموزش مهارت های زندگی و ایمنی در زندگی است که در آن توانایی انجام رفتار سازگارانه و مثبت به مددجویان آموزش داده می شود به گونه ای که آنها بتواند با چالشها و ضروریات زندگی روزمره خود کنار بيایند. به طور کلی مهارتهای زندگی ابزاری قوی در دست متوليان سلامت روانی جامعه در جهت توانمندسازی افراد در ابعاد روانی – اجتماعی است. این مهارتها به افرادکمک می کنند تا مثبت عمل کرده، هم خودشان و هم جامعه را از آسيب های روانی – اجتماعی حفظ کرده و سطح بهداشت روانی خویش و جامعه را ارتقاء بخشند.

از دیگر کلاس های توانمند سازی ، کلاس های بافتنی و خیاطی است که بانوان را به خودباوری می رساند و زمینه های استقلال مالی و ارتقای اعتماد به نفس مددجویان را فراهم می کند. این بانوان با یاد گرفتن هنر خیاطی و بافتنی می توانند برای خانواد خود کسب درآمد کنند و بخشی از بحران های مالی خود را مرتفع سازند.

فاطمه شاه نظری یکی از مددجویانی است که در همین کلاس ها توانمند شده و خیاطی را به خوبی یاد گرفته است. او اکنون در حدی به کارش مسلط است که به عنوان مربی به مددجویان این انجمن خیاطی می آموزد. به امید توانمندسازی همه زنان بی سرپرست و بدسرپرست

انتهای پیام/ ن

 

 

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

R B: سلام به خیرین محترم شوهر من از ناحیه کتف سمت راست عمل جراحی کرده که هزینه ان 19میلیون تومان شد و دیگر بیماری سیروس کبدی داره که هزينه ان زیاد است فقط یه ازمایش ان 228000تومان میباشد و دیگر از مهره های گردن دچار اسیب دیدگی است مهره 4و5و6که دچار هرنی دیسک شدید و تنگی کانال نخاع است که تحته درمان با دارو و فیزیوتراپی است که باید ان را نیز عمل کند که هزینه ان زیاد است و دیگر تنگی نفس که با این مریضیها از برجه ده پارسال از کار بیرونش کردن و یک وام سنگین برای این درمانها از بانک مهر گرفتیم که میلغ ان 20میلیون است و ماهی 541هزارتومان قسط ان است و اقساط ان عقب افتاده و تحت فشاریم لطفا اگر میتوانید کمکمان کنید بچه مدرسه ای دارم همه چیزمان را فروختیم خیرین کمک کنندمستاجريم كرايه خانمان عقب افتاده كمكمان كنيد شوهرم موتوري بخرد و در پيك با ان كار كند حداقل خرجه خانه را در بياورد

دیدگاه شما

آخرین اخبار