9. دى 1397 - 15:26   |   کد مطلب: 22166
ردم دارالمجاهدین همدان همزمان با سراسر کشور با حضور در مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید بیعت کرده و فریاد حمایت از ولایت‌فقیه و وحدت و انسجام سر دادند.

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم

مردم مومن و انقلابی استان همدان که پیشگامی آنان در محکومیت فتنه 88 برگ زرینی بر افتخارات آنان است، امسال نیز در سالروز حماسه 9 دی با حضوری پرشور و شعور، سالروز کور شدن چشم فتنه را گرامی داشتند.

مردم همدان که امروز در مبارزه با فتنه به بزرگانی همچون مرجع عالی قدر حضرت  آیت‌الله نوری همدانی و سردار فتنه شکن شهید حسین همدانی افتخار می‌کنند بار دیگر در حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی با ولی زمان پیمان مجدد بستند.

گروه‌های مختلف مردم، طلاب و روحانیون، بازاریان، بسیجیان پیش از ظهر امروز در پیاده راه امام خمینی(ره) شهر همدان تجمع کرد و یاد و خاطره حماسه 9 دی 88 را گرامی داشتند.

مردم با مشت‌های گره کرده و سر دادن شعار "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر ضد ولایت‌فقیه" و " مرگ بر فتنه‌گر"، نفرت و انزجار خود را از دشمنان دیرینه انقلاب اسلامی و مزدوران داخلی آن‌ها نشان داده و با فریاد کوبنده و دشمن شکن "الله‌اکبر" عزت و شکوه امت اسلامی را به نمایش گذاشتند.

امت انقلابی و ولایت‌مدار همدان با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا به ویژه شهید همدانی که نقش بارزی در سرکوبی فتنه 88 داشت، فریاد "حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست" و خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست سر داده" و با شعار "خامنه‌ای کوثر است دشمن او ابتر است" اعلام کردند که تا ابد پشتیبان ولایت‌فقیه هستند.

بیشتر بخوانید

حماسه 9 دی نقشه‌های فتنه‌گران را با شکست روبه‌رو کرد+فیلم

ویژه برنامه‌های یوم الله 9 دی در حرم رضوی اعلام شد

حماسه به‌یاد ماندنی ملت در 9 دی؛ طنین "مرگ بر فتنه‌گر" از دیار میرزا کوچک‌خان تا بام ایران

مراسم بزرگداشت یوم‌الله 9 دی در پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید آغازشده و سپس سرود زیبای جمهوری اسلامی به یاد امام(ره) و شهدا به همراه مارش نظامی نواخته شد.

پس از آن مجتبی روشن‌روان، رئیس بسیج مداحان کشور با خواندن اشعاری به بیان حماسه 9 دی و ویژگی‌های فتنه گران پرداخت و سپس از دو موسیقی فاخر حماسی، کاری از صدا و سیمای مرکز همدان رونمایی شد.

تهدیدهای دشمن را با وحدت و انسجام می‌توان به فرصت تبدیل کرد

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران هم در این آیین گفت: همدان دیار عالمان و فرزانگان بزرگی چون امام جمعه شهید آیت‌الله مدنی بوده و شهدای بزرگی چون سردار همدانی را تقدیم انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه گاه دشمن افرادی را از بین جامعه اسلامی در مسیر تضعیف آن برمی‌گزیند، تصریح کرد: با وحدت و انسجام می‌توان تهدید دشمن را به فرصت تبدیل کرده و از توطئه‌های دشمنان سکوی پرش ساخت همان‌طور که در دوران دفاع مقدس رخ داد.

از درس‌های حماسه 9 دی باید عبرت گرفت

مردم ملایر نیز همزمان با دیگر شهرها به صحنه آمده و بار دیگر وحدت و اقتدار امت انقلابی این شهر را به نمایش گذاشتند.

یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین بزرگداشت یوم‌الله 9 دی شهر ملایر گفت: حماسه 9 دی برگ زرین دیگری بر افتخارات انقلاب اسلامی افزوده و به دست مردم رقم خورد.

سردار وفایی افزود: صیانت از اقتدار نظام، حفظ امنیت جامعه، مقابله با جنگ روانی دشمن، فصل الخطاب قرار دادن بیانات رهبری و مردمی بودن از درس‌های بزرگ حماسه 9 دی به شمار می‌رود که باید از آن عبرت گرفت.

وی با تأکید بر اینکه هر جا نظام اسلامی با مشکل روبرو شده، حضور حداکثری مردم مشکلات را برطرف کرده، تصریح کرد: در هر عرصه‌ای که مردم احساس کنند اقتدار نظام به خطر افتاده به‌طور خودجوش وارد صحنه شده و از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کنند.

سخن از اتحاد بدون پیروی از رهبری، تفرقه‌انگیزی است

در شهرستان تویسرکان هم مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی با حضور قشرهای مختلف مردم برگزارشده و امام جمعه ملایر در آن به سخنرانی پرداخت.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری گفت: دشمنان برای ایجاد فتنه 88، 10 سال برنامه‌ریزی کرده و با چراغ سبز فتنه گران داخلی، این دسیسه شوم را اجرا کرد و می‌خواست مطالبات مردمی را به آشوب تبدیل کند.

وی افزود: فتنه‌انگیزی‌ها نمی‌توانند ملت ایران را شکست دهد و کسانی که از وحدت سخن می‌گویند باید بدانند که وحدت، همدلی و هم‌افزایی تنها حول محور ولایت‌فقیه شکل می‌گیرد و سخن از اتحاد بدون پیروی از رهبری عین تفرقه‌انگیزی است.

حجت‌الاسلام برقراری بیان کرد: ملت بزرگ ایران با معجزه گری خون شهدا و بصیرت دینی و سیاسی، عزت و اقتدار اسلامی خود را به هیچ قیمتی از دست نمی‌دهند.

برای حفظ نظام باید درد کشید

در اسدآباد هم رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس حضور یافته و گفت: برای حفظ نظام باید درد کشید و همه مسئولان در هرکجا با کار مشترک برای برطرف شدن  و کاهش سختی و مشکلات مردم  و خنثی‌سازی تبلیغات روانی دشمنان بکوشند و کمک کنند.

حاجی بابایی با تأکید بر اینکه رمز موفقیت در انقلابی بودن و با هم کار کردن و کار سیاسی نکردن است، افزود: انقلابی بودن یعنی منبر ساز بودن و منبری تنها روحانیت نیست بلکه باید در هرکجا که کار می‌کنیم و هستیم از تنفس ما پیام انقلاب دمیده شده و از انقلاب دفاع مستند و مستدل داشته باشیم.

به گزارش تسنیم، تجمع مردمی گرامیداشت حماسه 9 دی در سایر شهرهای استان همدان هم با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شده و سرمای هوا و سختی معیشت نتوانست مانعی برای حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار