8. دى 1399 - 8:34   |   کد مطلب: 24667
سپهبد شهید صورت مثالی جهان پهلوانان اساطیری را در روزگاری زنده کرد که غرب مدرن در خلا پهلوانان اخلاق مدار دست به خلق شخصیتهای بدلی و ابرمردانی خیالی می زد.

 

بدون شک زندگی، عملکرد و شهادت  سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تاریخ سرزمین ایران و حتی جهان را باید یکی از مهمترین مسئله های جهان در  تاریخ معاصر دانست.
این سخن وحرف به هیچ وجه گزافه نیست اگر بگوییم عملکرد حاج قاسم سلیمانی بخصوص در چند سال پس از ظهور جریانهای تکفیری و وهابی به کمک و هدایت استکبار جهانی یاد و نام جهان پهلوانان اساطیری تاریخ ایران و جهان را زنده کرد و انسان عصر مدرنیته را با مفهوم جدیدی از بزرگی و ایثار در ادبیات دنیای امروز آشنا کرد.

سپهبد شهید صورت مثالی جهان پهلوانان اساطیری را در روزگاری زنده کرد که غرب مدرن در خلا پهلوانان اخلاق مدار دست به خلق شخصیتهای بدلی و ابرمردانی خیالی می زد.
در چنین زمانه ای و در چنین شرایطی که غرب مدرن  از طرفی در حال خلق ابرقهرمان و ابر انسان برای پر کردن خلا های عاطفی و رفتاری جامعه خود بود و از طرفی دیگر با هدایت میلیاردها دلار و صدها هزار انسان چندین کشور را به خاک و خون می کشید مردی  از تبار کهنه اسطوره های ایرانی و با تاسی مرام جوانمردی و فتوت اهل بیت و معصومین ع یک تنه به مثابه رستمی تازه متولد شده در برابر ظلم و جور جنایت ایستاد.

این به هیچ وجه یک اغراق یا یک داستان سرایی نیست اگر بگوییم «اگر حاج قاسم سلیمانی و یارانش نبودند امروز جهان در ظلمتی عجیب فرو رفته بود و جریان تکفیر از یک سو و جریان عبری و غربی از سوی دیگر استعماری خشن تر و نوین تر بر جوامع مسلمین تحمیل کرده بود».
قطعا لفظ جهان پهلوانی بهترین و گویا ترین کلمه برای چنینی انسانی است که در عصر قدرتهای پوشالی مدرنیته نمونه واقعی یک انسان خدایی بود و با تکیه بر معارف اهل بیت و منش بلند پهلوانان ایرانی شکل جدیدی از انسان را در تاریخ پر جرم  و جنایت تاریخ معاصر نشان داد.
ترور وحشیانه وی در فرودگاه بغداد بیش از آنکه به او ضربه بزند باز هم سرنوشت او را در مسیر همان جهان پهلوانان اسطوره ای قرار داد و مرگ او را نیز به مانند یک کهنه سرباز دلیر بر پیشانی تاریخ ثبت کرد.
شکل گیری  ذهنیت جمعی از این شهادت و آن زندگی حسادت برانگیز موجب شد تا دستگاه تبلیغی ،رسانه ای دنیای استکبار و شیاطین روی به ترور رسانه ای این شهید جهان پهلوان بزند و هر تصویر و نشانی از او در تمام رسانه های استکباری حذف شود.
ترور رسانه ای سپهبد شهید سلیمانی همراه با  تحریف رسانه ای این شهید عزیز همگی در پازلی قرار داشت که با ترور فیزیکی او شروع شده بود و در این میان جریان تحریف داخلی نیز به کمک بوقهای رسانه ای خارجی آمد.

اما واقعیت آن است که هیچ کدام نتوانستند مانع از پیچیدن عطر جوانمردی و مردانگی این جهان پهلوان اسطوره ای در جهان شوند و کار به جایی رسید که بازیگران هالیوودی نیز که دست پروده مکتب اومانیستی سرمایه داری بودند، برای عظمت و بزرگی سلیمانی ایستادند.

یادداشت از: حبیب میرزایی

دیدگاه شما

آخرین اخبار