23. دى 1395 - 8:30   |   کد مطلب: 14752
رویکرد کنترل و پیشگیری در بیماری‎های غیرواگیر، مورد توجه معاونت امور بهداشتی دانشگاه است و برنامه پویش ملی مبارزه با سرطان نیز به این منظور از یکم تا هفتم بهمن‌ ماه امسال برگزار می‌شود.
همدان,طرح پویش ملی مبارزه با سرطان,غربالگری سرطان,افراد میانسال,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان ، خبرگزاری تسنیم به نقل از همدان : علی عطایی ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته ملی مبارزه با سرطان با بیان اینکه توجه به انواع سرطان بخصوص سرطان‎های سینه، کولورکتال و سرویکس در دستور کار است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای غربالگری سرطان برای میانسالان انجام شده است چرا که آگاهی از سرطان در مراحل اولیه آن در بسیاری از موارد، درمان 100 درصدی را به همراه دارد.

وی گفت: رویکرد کنترل و پیشگیری در بیماری‎های غیرواگیر، مورد توجه معاونت امور بهداشتی دانشگاه است و برنامه پویش ملی مبارزه با سرطان نیز به این منظور از یکم تا هفتم بهمن‌ ماه امسال برگزار می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به روند رو به رشد بروز بیماری‎های غیرواگیر در کشور و استان بیان کرد: میزان سکته‌های قلبی و مغزی، سرطان‎ها و دیابت در استان همدان افزایش یافته است.

وی توجه به خودمراقبتی، فرهنگ‌سازی برای تغییر شیوه‌های تغذیه‌ای و افزایش فعالیت فیزیکی افراد را ضروری دانست و افزود: نهادینه‌ کردن خودمراقبتی سبب کاهش بیماری‏ها و کاهش تعداد مراجعان به مراکز درمانی می‌شود.

کارشناس برنامه سرطان معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاره به نامگذاری یکم تا هفتم بهمن ماه با عنوان هفته ملی مبارزه با سرطان، شعار این هفته را "سرطان قابل پیشگیری و درمان است با خودمراقبتی و امید" عنوان کرد.

شراره نیک‌سیر با ارائه توضیحاتی در مورد فعالیت‎های پیش‌بینی شده توسط معاونت بهداشتی گفت: هر شهرستان یک همایش مردمی با موضوع سرطان برگزار می‌کند و هماهنگی‌های لازم با سازمان‎های مردم‎نهاد برای اطلاع‌رسانی در این زمینه در دستور کار است.

وی استفاده از متخصصان در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، درج مقاله در سایت دانشگاه، اطلاع‌رسانی در مورد شعارهای هفته ملی مبارزه با سرطان و 10 گام پیشگیری از سرطان، پخش فیلم آموزشی در مراکز آموزشی درمانی، کلینیک‌ها، مراکز جامع سرطان و مراکز بهداشتی- درمانی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته برشمرد.

کارشناس برنامه سرطان معاونت بهداشتی عنوان کرد: مواد کمک آموزشی بین اقشار جامعه از جمله دانش‌آموزان، شرکت‌کنندگان در نمازجمعه، اصناف مختلف و کارگران کارخانه‌ها توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار