22. دى 1395 - 20:03   |   کد مطلب: 14749
تیم‌های آموزش‌دیده خوبی در اختیار داریم که بتوانند با تشخیص بموقع، از ارگان‌های از دست رفته بیمار مرگ مغزی مراقبت کنند و رضایتمندی خوب و بی‌نقصی از خانواده‌های بیمار اهداکننده عضو داشته باشند | بر اساس طرح پیش‌بینی شده، تمام بیمارستان‌های بیش از 100 تختخوابی استان بزودی دارای دستگاه سی.تی. اسکن می‌شوند.
همدان,اهدای عضو,بیماران کلیوی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

 به گزارش شبنم همدان به نقل از همدان پرس : معاون درمان دانشگاه گفت: با توجه به تعداد بیماران کبدی و کلیوی و سایر بیماری‌ها، بیش از 500 نفر در همدان نیازمند پیوند عضو هستند.

محمدرضا عبادیان با اشاره به سفر اخیر وزیر بهداشت به شهرستان ملایر اظهار کرد: ملایر در زمینه خیران سلامت در میان شهرستان‌ها پیشتاز است و انگیزه سفر وی به این شهرستان افتتاح یکی از پروژه‌های خیّرساز بود.

وی با بیان اینکه ارتباط خوبی با خیران برقرار کرده‌ایم، گفت: در کنار جذب اعتبارات خوب از مرکز برای استان، خیّران بخوبی نقش خود را ایفا می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به موافقت وزیر بهداشت برای استقرار دستگاه آنژیوگرافی در بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان ملایر، افزود: این خبر بسیار خوبی برای مردم شهرستان ملایر بود.

وی اعلام کرد: بر اساس طرح پیش‌بینی شده، تمام بیمارستان‌های بیش از 100 تختخوابی استان بزودی دارای دستگاه سی. تی. اسکن می‌شوند.

دکتر عبادیان با اشاره به مرگ مغزی خانم دکتر فرحی در اثر تصادف رانندگی در چند روز اخیر و اهدای اعضای بدن وی خاطرنشان کرد: در این گونه اتفاقات، به دلیل اینکه یک جوان تأثیرگذار از دست رفته بشدت مغموم و نگران می‌شویم؛ ولی اینکه جوانه‌های نوعدوستی در حال رویش، نشو و نما و تبدیل شدن به یک نهال و درختان تنومند هستند، جای خوشحالی دارد.

معاون درمان دانشگاه با بیان اینکه سال گذشته درصد رشد اهدای عضو نسبت به سال پیش دو برابر بود، گفت: امسال با توجه رشد تعداد موارد اهدای عضو، احتمالاً نسبت به سال گذشته آمار دو برابر شده باشد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 13 مورد اهدای عضو داشتیم که امسال با مرگ خانم دکتر فرهی به 18 مورد رسیده است، افزود: امیدواریم مرگ خانم دکتر فرحی آخرین تصادف و مرگ مغزی باشد.

دکتر عبادیان با بیان اینکه در اتفاقات ناگوار به یاد بیماران دردمندی باشیم که به کبد، کلیه، ریه و لوزالمعده نیازمند هستند، یادآور شد: تیم‌های آموزش‌دیده خوبی در اختیار داریم که بتوانند با تشخیص بموقع، از ارگان‌های از دست رفته بیمار مرگ مغزی مراقبت کنند و رضایتمندی خوب و بی‌نقصی از خانواده‌های بیمار اهداکننده عضو داشته باشند.

وی با اشاره به حضور تیم‌های مجرب در این زمینه که آموزش‌های خوبی را در کارگاه‌های استانی و کشوری دیده‌اند، افزود: با توجه به تعداد بیماران کبدی و کلیوی و سایر بیماری‌ها، بیش از 500 نفر در همدان نیازمند عضو اهدایی هستند.

معاون درمان دانشگاه با بیان اینکه پزشکان ما در اسدآباد حضور یافتند تا از خانواده دکتر آفاق فرحی قدردانی کنند، گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان در مراسم‌ یادبود بیماران اهدای عضو حضور پیدا می‌کنند و مراتب قدردانی خود را اعلام می‌کنند و این اقدام، تأثیر مثبتی در رفع بخشی از آلام خانواده‌های فرد درگذشته داشته است.

وی با اشاره به رایگان بودن ارائه خدمات در این زمینه، اعلام کرد: فردی که اهدای عضو می‌کند، هیچ ارتباط و آشنایی قبلی با گیرنده عضو ندارد و پس از انجام پیوند با در نظر گرفتن شرایطی ممکن است خانواده‌ها به هم معرفی شوند.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار