16. دى 1399 - 20:38   |   کد مطلب: 8713
رئیس سازمان بهزیستی با اعلام اینکه سن ازدواج در کشور افزایش یافت، گفت: سن ازدواج در سال 75 در مردان از 24 سال در سال 92 به 28 سال و در زنان از 18 سال به 24 رسید.

به گزارش شبنم ها به نقل از فارس،  انوشیروان محسنی‌بندپی  اظهار کرد: آمارها نشان‌گر عمیق شدن آسیب‌های اجتماعی در کشور است.
وی با اشاره به اینکه استان‌های تهران، البرز، گیلان و مازندران بیشترین آمار طلاق را به خود اختصاص دادند، افزود: از هر 8.3 ازدواج یک طلاق انجام می‌شود، در حالی که میانگین کشوری 3.4 است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سن ازدواج در سال 75 در مردها از 24 سال و زنان از 18 سال در سال 92 در مردها به 28 سال و در زنان به 24 سال رسیده است، اضافه کرد: یک میلیون دختر مجرد در کشور داریم که نشان از کاهش شیوع نرخ ازدواج است.
این مسئول با تأکید بر اینکه نهاد خانواده در تمامی مراحل بنیادی‌ترین نهاد اجتماعی است، گفت: در بعد اعتیاد با افزایش نرخ معتادان به موادمخدر روبه‌رو هستیم که از 2.1 میلیون نفر جمعیت به 2 میلیون رسید.
محسنی اختلالات روحی و روانی را از معضلات دیگر اجتماعی در کشور دانست و افزود: 4.23 درصد افراد 15 تا 60 سال دچار نوعی از اختلالات روانی هستند که نیازمند مداخله درمانی است.
وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد تخصصی رویکردهای جدیدی را در دولت فراروی برنامه‌های خود دارد، تصریح کرد: راهبردی‌ترین برنامه‌ها توسعه اقدامات پیش‌گیرانه و مداخله سازمان بهزیستی است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: معلولیت از طریق سه عامل بیماری، حوادث و سوانح و اختلالات ژنتیکی صورت می‌گیرد.
این مسئول با اشاره به اینکه استاندارد کردن عوامل می‌تواند کاهش معلولیت را در جامعه به همراه داشته باشد، گفت: 250 مرکز علمی تخصصی برای ژنتیک و مشاوره با سازمان بهزیستی همراهی می‌کنند.
محسنی از راهبردهای اصلی سازمان را تقویت و توسعه مراکز ژنتیکی و مشاوره‌ای دانست و افزود: 5 هزار و 300 تیم در 5 هزار محله با پوشش جمعیت 15 میلیون در بخش اعتیاد با بهزیستی همکاری می‌کنند.
وی بیان کرد: در بعد توان‌بخشی برای نخستین‌بار در بحث علمی کاربردی اوتیسم ورود پیدا کردیم که 53 مرکز زیر نظارت حوزه توان‌بخشی مشغول فعالیت هستند تا خدمات علمی ارائه دهند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه از یک میلیون و 200 هزار معلول در کشور 430 هزار معلول در روستاها زندگی می‌کنند، گفت: مشارکت‌های مردمی در حوزه مددکاری مناسب‌ترین راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
این مسئول با بیان اینکه باید سازوکاری فراهم شود تا روند روبه افزایش آسیب‌های اجتماعی متوقف شود، اظهار کرد: بحث حوزه اجتماعی به‌عنوان احکام در برنامه ششم توسعه دیده شد تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی با کاهش آسیب‌های اجتماعی مواجه شویم.
محسنی در پایان سخنانش با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور با 22 هزار نیروی متخصص و علمی به برنامه‌ریزی در ابعاد مختلف اجتماعی پرداخته است، گفت: برای جلوگیری از بروز آسیب‌های و معلولیت‌ها برنامه‌ریزی شده است.
 در این مراسم سه تفاهم‌نامه همکاری میان دستگاه‌های اجرایی بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، ثبت‌احوال، ثبت اسناد و آموزش و پرورش به امضا رسید که شامل تفاهم‌نامه غربالگری شنوایی ویژه نوزادان، مشاوره ژنتیکی قبل از ازدواج و تست غربالگری بینایی بدو ورود دانش‌آموزان به دبستان را شامل می‌شود.
انتهای پیام/ج
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار