18. آبان 1394 - 13:17   |   کد مطلب: 7974
فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه مقوله اشتغالزایی برای بانوان باید با محوریت مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران در شهرستان دنبال شود تاکید کرد: چرخه اشتغالزایی در این بخش نباید گرفتار موازی کاری های غیر کاربردی باشد.
مراکز آموزش فنی و حرفه ای مراکز رسمی آموزش کاربردی و ارتقا مهارت در کشور به شمار می روند

به گزارش شبنم ها ، حبیب مومیوند در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران بنت الهدی شهرستان تویسرکان افزود: امروزه مراکز آموزش فنی و حرفه ای مراکز رسمی آموزش کاربردی و ارتقا مهارت در کشور به شمار می روند که با رعایت قواعد بین المللی، مدارک معتبر و رسمی به کارآموزان خود اعطا می کنند.

وی بیان کرد: برای ایجاد خروجی های موثر در بخش اشتغالزایی برای بانوان و به ویژه بانوان سرپرست خانوار باید فعالیت های آموزشی با محوریت مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران و مشارکت هماهنگ کمیسیون بانوان فرمانداری شهرستان، بانوان فعال اجتماعی و نهادهایی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و میراث فرهنگی صورت پذیرد.

فرماندار تویسرکان بر بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردم نهاد برای ایجاد اشتغال بانوان تاکید کرد و افزود: باید با یک برنامه هدفمند، منسجم و هماهنگ از چرخه تولید در مشاغل خانگی تا بازار فروش، فعالیت ها به گونه ای سازمان دهی شوند که به دور از آمار و ارقام به ایجاد فرصت های شغلی حقیقی و پایدار بینجامند.

به گفته وی مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران تویسرکان یکی از مراکز خوب آموزش فنی و حرفه ای با برخورداری از ظرفیت بالای آموزشی در استان همدان محسوب می شود.

مومیوند اذعان کرد: اکنون کمبود بازار فروش یکی از مشکلات موجود برای فروش تولیدات بانوان آموزش دیده در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران محسوب می شود که برای رفع این مشکل، ایجاد یک مکان ثابت عرضه صنایع و تولیدات دستی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین در بخش آموزش های روستایی نیز باید روستاهای پر جمعیت شهرستان در اولویت آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای قرار گیرند .

مومیوند گفت: در حال حاضر تسهیلات اشتغال در بخش روستایی با 25 درصد آورده شخصی و برخورداری از 75 درصد تسهیلات کم بهره بدون سقف محدود اعطا می شود که فرصت مناسبی برای اشتغالزایی است.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان تویسرکان نیز گفت: در هفت ماه سال جاری، 36 رشته آموزشی برای بانوان در این مرکز ارائه شده و تعداد 444 نفر از خدمات آموزشی در این بخش بهره برده اند.

نسرین ترکمند افزود: همچنین در این مدت بر اساس ایجاد تفاهمنامه با کمیته امداد شهرستان نیز، 61 نفر از بانوان روستایی به صورت رایگان از آموزش های مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران تویسرکان استفاده کرده اند.

وی بیشترین میزان تقاضا برای آموزش های فنی و حرفه ای در بخش روستایی را مربوط به رشته های خیاطی و قالی بافی عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات در بخش آموزش روستایی، دوری مسافت برخی از روستاها و نبود امکانات لازم برای رفت و آمد بانوان مربی است.

وی تصریح کرد: نبود بازار فروش از مهمترین مشکلات در زمینه تولیدات بانوان در بخش صنایع دستی و مشاغل خانگی به شمار می رود.

ترکمند خاطر نشان ساخت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای بنت الهدی خواهران شهرستان تویسرکان از هفت کارگاه آموزشی رایانه، برق، صنایع دستی، صنایع چوب، نساجی، خیاطی و قالی بافی برخوردار است.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است که از دو مرکز مستقل آموزش فنی و حرفه ای خواهران (بنت الهدی) و برادران (شهید مفتح) برخوردار است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار