13. شهريور 1399 - 13:49   |   کد مطلب: 7867
موسس مهد کودک و پیش دبستانی قرآنی
امیدوارم بتوانم حافظان و قاریان زیادی را تربیت کنم
موسس مهد کودک و پیش دبستانی قرآنی عنوان کرد: همه موفقیت های زندگی ام از برکت قرآن است و امید وارم بتوانم حافظان و قاریان زیادی را تربیت کنم .

مهد کودک؛ مکانی با هدف بهبود سلامت روانی و اجتماعی آینده سازان جامعه در عصر حاضر، جایی که قرار است شکوفه های باغ زندگی در آن استعدادها و خلاقیت شان پرورش یابد.

مکانی که امروزه والدین برای کمک به خود جهت آموزش دادن و نهادینه کردن ارزشهای دینی و برای شروع یک زندگی خوب در نونهالان و کودکان از آن بهره می برند به همین بهانه به سراغ موسس مهد کودک و پیش دبستانی قرآنی رفتیم و با وی به گفتگو در این باره نشستیم  که شرح این گفتگو در ذیل از خاطر تان می گزرد .

رقیه عنایتی نادر موسس مهد کودک و پیش دبستانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبنم ها گفت: این مرکز فعالیت خود را از سال 82 و در ابتدا با حضور دو نونهال آغاز کرد.

عنایتی نادر گفت: در ابتدا اصلا تمایلی  به کار کردن با کودکان نداشتم و اما این عشق و علاقه از زمانی که کار را با غنچه های باغ زندگی آغاز کردم در من به وجود آمد و اکنون  از این که  توانسته ام با حضور در کنار این عزیزان  شغلی داشته باشم خوشحالم و  احساس رضایت مندی  می کنم .

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید و از چکونگی انتخاب این شغل برایمان بگوید.

رقیه عنایتی نادر هستم متولد 1359که به لطف خدا در یک خانواده مذهبی متولد شدم تحصیلاتم کارشناسی در رشته مدیریت امور فرهنگی استو اکنون 12 سال است که با یاری خدا و حمایت خانواده در مهد و پیش دبستانی قرآنی فعالیت می کنم   در حال حاضر توانسته ام برای 10 نفر اشتغال زایی داشته باشیم.

آیا سر کارداشتن با بچه ها سخت است؟ در نوع خود سختی را دارد اگر نوع رفتار با بچه ها را تجربه نکرده باشم هم به مربی هم به کودک سخت می گذرد. اما تجربه مربی اصلا گذر زمان را به چشم نمی آورد و از اوقات لذت می برند.

 

زندگی با کودکان چگونه است؟ کودکان بسیار با هوش و دوست داشتنی هستند و زندگی با آنان جزء  شیرین ترین لحظاتی زندگی هر فردی است؛ هر لحظه انتظار یک کار جدید و غیر منتظره از آنها را داریم.

  به نظر شما والیدن هنگام سپردن کودک دلبنشان به مهد چه انتظاراتی دارند؟  خوش رفتاری با کودک، آموزش صحیح و اصولی با کودک و توجه به چگونگی تربیت  فرزندان دغدغه های معقولی است که هر پدر و مادری به آن می اندیشد و انتظار به جایی است که در زمانی که والدین در منزل حضور ندارند و مشغول کار و فعالیت اجتماعی هستند کودکسان در محیط سالمی رشد پیدا کند.

توقع شما از والدین این کودکان چیست ؟ ما نیز از والدین انتظار داریم  با مربیان همکاری کنند در موضوعات آموزشی سعه صدر داشته باشند  اجازه دهند زمان بگذرد و مربی اخلاق کودک را به دست گیرد، تا راحتر آموزش دهد.

  آیا لازم است بچه ها محیط مهد را تجربه کنند؟ چرا؟ صد در صد، هرچه بچه بیشتر با محیط اجتماع  آشنا شود زودتر نحوه برخورد و صحبت را یاد می گیرد زودتر اجتماعی شده و مشکلی برای برقراری ارتباط با بچه ها برای کلاس اول ندارد.

 از دیدگاه شما والدین در انتخاب مهد کودک چه نکاتی را مدنظر قرار دهند؟ ابتدا نحوه رفتار و صحبت کردن مربی و مدیر، محیط آموزشگاه، پاکیزگی و نظافت آموزشگاه، تحقیق در مورد تجربه و سابقه کاری مربی، تحقیق در مورد سالهای قبل نکاتی است که در پرونده موفقیت هر  مرکز مورد اهمیت است.

 

ویژگی این مهد چیست؟ قرآنی بودن این پیش دبستانی موضوعی است که برایم خیلی اهمیت دارد البته در کنار آموزش های قرآنی به روش های اصولی و جذاب کودکانه ما سعی می کنم از بازی ها و سرگرمی های سالم دیگری برای کودکان استفاده کنیم. همچنین وجود مربیان متعهد و با تجربه ویژگی دیگر این مرکز به حساب می آید.

در کار خود چقدر احساس موفقیت می کنید؟ من همه موفقیت های زندگی ام  از برکت قرآن می دانم  و همواره  امیدوارم بتوانم حافظان و قاریان زیادی را تربیت کنم با توجه به چند سال سابقه کاری هر سال بیشتر از سال قبل به ارزش کارم پی می برم و هر سال لذتم از سال قبل بیشتر می شود و حس موفقیت بهتری دارم.

اگر فرزندی داشته باشید او را به مهد کودک می سپارید؟ کودکم را از اول صد در صد با قرآن و الطاف الهی آشنا خواهم کرد تا در آینده ستون محکمی داشته باشد و بعد با تحقیق و بررسی اورا به یکی از مراکز معتبر از لحاظ اعتقادی و علمی خواهم سپرد.

 و یک خاطره : اینکه سر و کار داشتن با بچه ها لذت بخش است و اگرفردی به حضور در کنار کودکان علاقه مند است این شغل می تواند برای او مفید  و مناسب باشد هنوز به خاطر دارم که یکی از بچه ها که روزهای اول می آمد لکنت زبان شدیدی داشت و جملات و کلمات را به سختی ادا می کرد، بعد از آموزش الفبا و گذشتن سال تحصیلی که دوباره او را دیدم آنقدر زیبا جملات را ادا می کرد که لذت می بردم

و اما سخن پایانی: کار فرهنگی و تربیتی نیاز مند سر مایه گزاری و صرف هزینه و وقت است لذا توقع ما از مسئولین ایجاد انگیزه و حمایت است  و من امیدواریم تا جایی که توان دارم خدا اجازه بدهد سالهای آینده هم بتوان با نیرو و انرژی زیاد کارم را ادامه دهم، اول مهر ماه بوی آشنا و زیبایی دارد که اگر تجربه کرده باشی هر سال انتظار دوباره آن را می کشیم.

انتهای پیام /

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار