28. مهر 1394 - 8:50   |   کد مطلب: 7700
زنان به عنوان نیمی از جامعه ایران اسلامی به نوبه خود انتظاراتی از مسئولین و دولتمردان دارند که در این گزارش به گوشه ای از خواسته های بر حق آن ها در پسابرجام اشاره شده است.
دولت به مسائل اقتصادی زنان رسیدگی کند/ ضرورت توجه به مسئله حیازدایی اجانب در پسابرجام

به گزارش شبنم ها به نقل از پایگاه تحلیلی خبری حیا؛ پس از تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی، حسن روحانی در بخشی از سخنان خود درباره اقتصاد مقاومتی اظهار کرده که اولین کار با حضور دولت جدید این بوده است که به دنیا پیام بدهیم برعکس سال های قبل هستیم و می توانیم در شرایط تحریم اقتصاد را سامان،‌ تورم را کاهش دهیم و از رکود خارج شویم و به جای تلاطم در بازار آرامش به وجود بیاوریم.

این در حالی است که جامعه در حوزه مسائل اقتصادی گرفتار مشکلاتی عدیده ای است که به واسطه فضاسازی چند ساله جبهه رسانه ای غربگرا و ساده اندیشی مشکوک برخی مسئولان حالا نگاهشان به فضای بیرونی منحرف شده و از طرف دیگر برجام بنا بر اقوال متحد متخصصان دارای نقاط ضعف غیرقابل چشم پوشی نیز هست.

زنان نیز به عنوان نیمی از جامعه ایران اسلامی به نوبه خود انتظاراتی را از مسئولین و دولتمردان دارند که در این گزارش به گوشه ای از خواسته های بسیار آن ها در دوران پسابرجام اشاره شده است.

* دولت از سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه بانوان حمایت کند

یک بانوی فعال در عرصه فضای مجازی در این باره گفت: دولت همه مشکلات داخلی اعم از بیکاری، گرانی، رکود اقتصادی، مشکلات مسکن و... همه و همه را به تحریم ربط داده است. انتظار من این است که دولت در درجه اول شعار دادن را به کل حذف کند، اگر کاری نمیتواند انجام دهد، وعده کذب هم ندهد و مردم را بیش از این به خود بدبین نکند.

وی افزود: مهمترین گام دولت در دوران پسابرجام باید به اجرا درآوردن سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد چون با وجود برداشتن تحریم ها (که به یک رویا بیشتر شباهت دارد) نقش اقتصاد عاریتی پر رنگ تر و این باعث رکود تولید داخلی و ضربه مهلک به صنعت داخلی کشور خواهد شد ضمن اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت دولت از کارآفرینان هست.

قربانی بیان کرد: سیاستهای دولت در کنترل تورم هم بسیار ناموفق بوده و انتظار میرود که دولت یک بازبینی اساسی در سیاستهای قبلی خود داشته و روند آن را تغییر دهد.

این بانوی فعال در عرصه فضای مجازی ابراز کرد: بانوان در جامعه ما عمدتا به حداقل حقوق کفایت می کنند در نتیجه حمایت ویژه دولت از ایجاد کارگاه های کوچک بانوان در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی میتواند زمینه شغلی افراد زیادی را سبب شود که هم باعث اشتغالزایی زنان و هم منبع درآمد ثانویه و به اصطلاح کمک خرج خانوارها فراهم می شود و امید است تا در دوران پسابرجام به مسئله امنیت شغلی و اجتماعی بانوان توجه بیشتری شود.

* لزوم توجه دولت به شرکت های دانش بنیان

خانم صالحی؛ کارمند گفت: ما خواستار این هستیم که در پسابرجام توقعات رهبری محقق شوند و کشور به جای تبدیل شدن به بازاری برای عرضه تولیدات بعضا بی کیفیت خارجی به عرصه ای برای شکوفایی شرکت ها و موسسات دانش بنیان بدل شود؛ چرا که مردم کشور ما از گذشته استحقاق پیروزی در همه میادین را داشته و در تولید علم حرف اول را می زنند.

* دولت مراقب سرمایه گذاری های کشورهای غربی در ایران باشد

خانم سامانی فارغ التحصیل رشته حسابداری گفت: مطالبه من از دولت نظارت دقیق بر واردات کالا، جلوگیری از خرید کالاهای غیرضروری کشورهای اروپایی و امریکا، نظارت دقیق بر سرمایه گذاری هایی که از این کشورها صورت می گیرد است به طوری که تنها از کشورهای غربی علوم لازم به کشورمان منتقل شود نه محصولات آن ها.

* حیای زنان با ورود اجانب به کشور به تاراج نرود

ز. مستاجران فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر و خانه دار گفت: من به نوبه خود از دولت و مسئولین انتظار دارم تا با فراهم کردن شغل برای بانوان شرایطی را ایجاد کنند تا آن ها نیز بتوانند در جامعه نقش آفرینی کنند؛ ضمن اینکه انتظار دارم از دعواهای سیاسی در جامعه دست بردارند و آرامش را به خانواده ها هدیه کنند.

وی افزود: خواسته بر حق من و بسیاری دیگر از زنان جامعه این است که دولت مراقب باشد با باز شدن پای اجانب در کشور حیا و عفت زنان ایرانی به تاراج نرود و کشور ما دچار آسیب های دختران و زنان بی عفت نشود تا خانواده ها نیز در امان بمانند.

* دولت خواست رهبری و ملت را نادیده نگیرد

زهرا سبکتکین، ۲۹ ساله و خانه دار با بیان این که تسلیت قشنگ ترین واژه ای است برای مردمانی که تاریخ به احترام غربزدگی و استضعاف فکری آنها گریه میکند! چه راست گفت که هر چه می کشیم از تحصیلکرده های خودفروخته غرب است!، وی ادامه داد: رهبر عزیز ما راه را باز گذاشته اند تا چیزی به صورت دیکتاتوری اعمال نشود اما دولتمردان نیز نباید از این قضیه سوء استفاده کنند و خواست رهبری و مردم را نادیده بگیرند.

* لزوم توجه به وضعیت اقتصادی جوانان

زهرا. ق ۳۰ ساله و کارمند گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده اند که «بنده در جزئیّات مذاکره دخالتی نکردم، باز هم نمیکنم؛ من مسائل کلان، خطوط اصلی، چهارچوب‌های مهم و خطّ قرمزها را به مسئولین کشور همواره گفته‌ام؛ عمدتاً به رئیس جمهور محترم که ما با ایشان جلسات مرتّب داریم، و موارد معدودی هم به وزیر محترم خارجه؛ خطوط اصلی و کلّی. جزئیّات کار، خصوصیّات کوچک که تأثیری در تأمین آن خطوط کلان ندارد، مورد توجّه نیست؛ اینها در اختیار آنها است، میتوانند بروند کار کنند. اینکه حالا گفته بشود که جزئیّات این مذاکرات تحت نظر رهبری است، این حرف دقیقی نیست.»؛

وی با تاکید بر اینکه ما و همه مسئولان کشور باید پیرو ولایت فقیه باشیم تا آسیب نبینیم، افزود: ما به آمریکا اعتماد نداریم اما در حال حاضر از مسئولین می خواهیم که به شرایط اقتصادی جامعه به ویژه برای نسل جوان توجه ویژه ای داشته باشند.

* شعار مرگ بر آمریکا فراموش نشود

خانم حقیقت از فعالان فرهنگی شهرمان گفت: من از دولت می خواهم که گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشد و نظر من هم نظر رهبری است و با کسی هم دشمنی ندارم و سعی دارم با همدلی و همزبانی با دولت در راستای پیشبرد اهداف عالی نظام و انقلاب همکاری کنم اما ملت ما هیچگاه شعار مرگ بر آمریکا را کنار نخواهند گذاشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار