6. مهر 1394 - 11:16   |   کد مطلب: 7454
فرمانده سپاه استان همدان گفت: بانوان اسوه و الگو نقش مهم و اثرگذاری را در مقابله با تهاجم و نفوذ فرهنگی دشمن بر عهده‌دارند.
نقش بانوان در جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن بسیار مهم است

به گزارش شبنم ها ؛ به نقل از سایت گرو، سردار غلامعلی ابوحمزه در همایش اسوه‌های ایثار در جمع بانوان رزمنده و فعال نهاوندی درزمان دفاع مقدس در سالن اداره ارشاد نهاوند گفت: نقش بی‌بدیل بانوان در جبهه‌های جنگ و پشتیبانی از رزمندگان بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی اظهار کرد: بانوان جامعه ما با تشویق کردن فرزندان و همسران خود برای حضور در جبهه‌های جنگ نشان دادند که همانند مردان ایران اسلامی از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب خود دست نخواهند کشید.

فرمانده سپاه استان همدان افزود: در جهان 3 نگاه تفریطی، افراطی و نگاه اسلامی پیرامون شخصیت زن در جوامع مختلف وجود دارد.

وی گفت: در نگاه اول که نگاه تفریطی است؛ صاحب‌نظران این دیدگاه معتقدند که زن هیچ حقوق اجتماعی ندارد و به‌هیچ‌عنوان حق ورود به عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی را ندارد.

 ابوحمزه عنوان کرد: این دیدگاه هیچ حقی برای زن قائل نیست و همه حقوق انتخاب یا تفکر و تعلق را فقط برای مرد قبول دارد که متأسفانه عده معدودی در کشور ما نیز بر این دیدگاه تأکیددارند.

 

 

 

وی بیان داشت: نگاه دوم نگاه افراطی پیرامون شخصیت زن است که در این دیدگان زن آزاد است هر کاری بکند و هیچ بایدونبایدی برای حقوق زنان وجود ندارد که این دیدگاه در غرب به‌وضوح مشاهده می‌شود.

فرمانده سپاه استان همدان افزود: این دیدگاه که در جوامع غربی به نام فمینیسم نام‌گذاری شده است قائل به آزادی مطلق زنان بدون هیچ قیدوبند و هیچ محدودیتی است.

وی گفت: فرهنگ غربی فقط به زندگی دنیایی فرد توجه می‌کند و معتقد است که انسان باید از همه ابزار مشروع و نامشروع خود برای استفاده از همه لذت‌ها بهره ببرد.

ابوحمزه اظهار داشت: در مقابل این دو دیدگاه نگاه اسلام به زن قرار دارد که نه دیدگاه افراطی را قبول دارد و نه دیدگاه تفریطی را و قائل به حقوق برابر زن و مرد و نقش تکمیل‌کننده آنها است.

وی بیان کرد: از دامان دیدگاه اسلام به زن است که مادر و خواهر و همسر شهید بیرون می آید و بانوان مومن و انقلابی ایران اسلامی به‌حق به‌عنوان اسوه و الگوهای ایثار در جامعه شناخته می‌شوند.

 

 

 

فرمانده سپاه استان همدان افزود: با توجه به تهاجم و نفوذ فرهنگی دشمن نقش بانوان جامعه ما بسیار مهم‌تر و تأثیرگذارتر از گذشته است که در این مسیر باید بانوان نکاتی مانند اسلام‌شناسی، معنویت افزایی و بصیرت خود را افزایش دهند تا بهتر و اثرگذارتر در مقابل تهاجم فرهنگی نقش‌آفرینی کنند.

وی بیان داشت: نقش همسری، نقش مادری و نقش اجتماعی سه نقش مهم و اثرگذار زن در اسلام است که در فرمایشات مقام معظم رهبری بر این موارد تأکید شده است.

ابوحمزه عنوان کرد: با توجه به نقشه‌های جدید و پیچیده دشمن در زمینه نفوذ و استحاله فرهنگی، تکلیف و وظیفه بانوان نیز مهم‌تر و خطیرتر از گذشته است و بانوان باید در مقابله بانفوذ فرهنگی دشمنان ایران اسلامی سد محکمی باشند.

وی در پایان گفت: حوزه‌های علمیه خواهران و پایگاه‌های بسیج بسترهای مناسبی برای فعالیت‌های اجتماعی و اسوه شدن بانوان فراهم کرده‌اند که باید از این بسترها به‌خوبی استفاده و دختران جامعه را به حضور در این مکان‌ها تشویق و ترغیب کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار