8. شهريور 1394 - 10:53   |   کد مطلب: 7200
معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان همدان گفت: 341 واحد تولیدی در همدان مشمول استاندارد اجباری است.
341 واحد تولیدی در همدان مشمول استاندارد اجباری است

به گزارش شبنم ها، آناهیتا رفعت جو اظهار داشت:341 واحد تولیدی در همدان مشمول استاندارد اجباری است که از این تعداد 239 واحد دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد است.

وی با بیان اینکه 102 واحد تولیدی نیز فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد است، تصریح کرد: واحدهای فاقد پروانه استاندارد در حال پیگیری برای گرفتن مجوزهای لازم استفاده از نشان استاندارد هستند و بخشی از واحدها نیز در حال حاضر تعطیل و راکد هستند.

معاون ارزیابی و انطباق استاندارد همدان تاکید کرد: واحدهای فاقد پروانه استاندارد تنها مجاز به تولید آزمایشی محصول هستند ولی اجازه عرضه کالا را ندارند در غیر اینصورت به مرجع قضایی معرفی می شوند.

وی اظهار کرد: 437 فرآورده زیر پوشش اداره استاندارد در این استان تولید می شود که دارای علامت استاندارد هستند.

رفعت جو بیان کرد: محصولات مشمول استاندارد اجباری شامل 9 بخش غذایی و کشاورزی، ساختمانی و معدنی، بسته بندی سلولوزی، نساجی و چرم، شیمی و پتروشیمی، برق و الکترونیک، خودرو و نیروی محرکه، مهندسی پزشکی و خدمات است.

وی افزود: 171واحد ساختمانی و معدنی مشمول استاندارد اجباری در همدان است که تنها 97 واحد از این تعداد موفق به دریافت پروانه شده اند و این بخش بیشترین میزان واحدهای فاقد پروانه استاندارد را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: پس از آن صنایع غذایی و کشاورزی با 9 واحد، فعالیتهای خدماتی با هشت واحد و شیمی و پتروشیمی با شش واحد بیشترین میزان واحدهای فاقد پروانه را به خود اختصاص داده اند.

معاون ارزیابی و انطباق استاندارد همدان گفت: 100 درصد واحدهای برق و الکترونیک، مهندسی پزشکی و نساجی و چرم دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار