14. آبان 1395 - 2:36   |   کد مطلب: 13376
مدیر عامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم گذار گفت: ایجاد پایانه صادراتی و خرید تضمینی تخم مرغ منجر به افزایش دو برابری صادرات به بازارهای هدف شد.
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران : رضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم گذار در خصوص خرید تضمینی تخم مرغ اظهار داشت: طی یک هفته اخیر اتحادیه دولتی میهن در راستای حمایت از تولیدکنندگان به خریداری تخم مرغ با قیمت پایه 3 هزار و 500 تومان و بسته بندی آن با هدف صادرات به کشورهای هدف اقدام کرده است.
 
وی افزود: پایانه های صادراتی به منظور تحویل تخم مرغ در استان های مختلف ایجاد کردیم تا آنها به صورت مستقیم محصول را از مرغداران خریداری کنند.
 
مدیر عامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم گذار ادامه داد: اتحادیه، اولویت این خرید را بر مبنای حمایت از تولید داخل، افزایش صادرات به عراق و افغانستان و همچنین تنظیم بازار داخل بنا نهاده است.
 
ترکاشوند با بیان اینکه خرید تخم مرغ براساس استانداردهای صادرات انجام می شود، افزود: وضعیت صادرات تخم مرغ به دنبال افزایش تقاضا نسبت به هفته های اخیر بهبود یافته که انتظار می رود این اقدام گامی موثر در جهت توسعه صادرات باشد.
 
وی در خصوص وضعیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: از ابتدای سال جاری 30 هزار تن تخم مرغ به عراق و افغانستان صادر شده که این روند در دو هفته اخیر به سبب افزایش تقاضا و خرید تضمینی به طور متوسط روزانه از 150 تن به 300 تن افزایش یافته است.
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار