14. مرداد 1394 - 0:55   |   کد مطلب: 6800
معاون دادستان همدان از افزایش 15 درصدی آمار زنان زندانی مرتبط با مواد مخدر در همدان خبر داد.
 یکی از عجیب ترین باغ های جهان در اسکاتلند+ تصاویر

به گزارش شبنم ها به نقل از فارس؛  علی ترکاشونددر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با اشاره به آمار سه ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: امسال نسبت به سه ماهه سال گذشته رشد 12 درصدی زندانیان را داشتیم و 15 درصد از زندانیان نیز مربوط به مواد مخدر بودند.

وی تعداد 3 هزار و 156 نفر از زندانیان کشور را در ارتباط مستقیم با مواد مخدر دانست و بیان کرد: در کشور 50 درصد زندانیان مرتبط با مواد مخدر هستند.

معاون دادستان همدان از افزایش 15 درصدی زنان زندانی مرتبط با مواد مخدر خبر داد و گفت: امسال از 139 زندانی زن 77 نفر به طور مستقیم با مواد مخدر در ارتباط هستند.

وی بیشترین زندانیان مرتبط را با تحصیلات ابتدایی دانست و تصریح کرد: آمار کمتری از افراد دارای مدارک لیسانس و بالاتر در دست است.

ترکاشوند با اشاره به برنامه‌های پیشگیری در سال جاری بیان کرد: در سال جاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم با گرایش اجتماعی کردن موضوع پیگیری، از سمن‌ها و ادارات نیز کمک گرفت.

وی عمده انگیزه فعالیت در حوزه مواد مخدر را انگیزه مالی دانست و تصریح کرد: افراد به عنوان منبع درآمد به این حوزه نگاه می‌کنند و سعی داریم با شناسایی اموال حاصل از قاچاق مواد مخدر جنبه بازدارندگی را در این بخش داشته باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان نیز بیان داشت: اولویت پلیس شهرستان مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر و پاکسازی مناطق آلوده است.

هادی نجاریان ادامه داد: طبق دستور‌العمل باید روزانه سه خرده‌فروش را در شهرستان‌ها جمع‌آوری کنیم که در این خصوص از شاخص کشوری جلوتر هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه 3 همکاری خوبی در پاکسازی مناطق داشته است،‌ افزود: سایر شهرداری‌ها نیز همکاری دارند اما شهرداری منطقه 3 به طور مطلوب‌تری در این بخش ورود کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان بیان داشت: در سه ماهه سال جاری در کشف تریاک رشد 20 درصدی و در هروئین رشد 87 درصدی را شاهد بودیم.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: در مجموع رشد 16 درصدی کشفیات مواد مخدر را در سال جاری داشتیم.

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار