12. مرداد 1394 - 11:23   |   کد مطلب: 6769
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:
آموزش های فنی و حرفه‌ای باید پلی بین دانشگاه و بازار کار باشد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه‌ای باید پلی بین دانشگاه و بازار کار باشد، گفت: پیشنهاد من جلوگیری از فارغ‌التحصیلی این همه افراد فاقد مهارت است تا شاهد شکوفایی بازار کار باشیم.
آموزش های فنی و حرفه‌ای باید پلی بین دانشگاه و بازار کار باشد

به گزارش شبنم ها، مسعود اقلامی در مراسم افتتاحیه مرحله استانی شانزدهمین دوره  مسابقات مهارت استان همدان اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امروزه لازمه بازار کار است و باید به سمتی برویم که همه بتوانند از این آموزش‌ها بهره بگیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تصریح کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که فارغ‌‌التحصیلان دانشگاهی چند ماهی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دوره‌های مهارتی گذرانده و سپس راهی بازار کار شوند.

اقلامی تأکید کرد: در حال حاضر تجربه نشان داده افرادی که دوره‌های مهارت را گذرانده‌اند بهتر وارد بازار کار شده و راحت‌تر برای خود شغل انتخاب می‌کنند.

وی اضافه کرد: فارغ‌التحصیلانی که فاقد مهارت فنی بوده‌اند به سختی و با زحمت فراوان وارد بازار کار می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: باید آموزش‌ها در مسیری باشد که همه افراد آموزش دیده به‌روز باشند و از دستگاه‌های مدرن و تولید جدید نیز سررشته داشته باشند

وی گفت: باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توجه بیشتری به خود گیرد و با سپردن کار به بخش‌های خصوصی زمینه را برای پیشرفت مطلوب فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را پلی بین دانشگاه و بازار کار قرار دهیم تا فارغ‌التحصیلان بالاجبار دورههای مهارتی را مرتبط با رشته تحصیلی سپری کنند تا شاهد پیشرفت‌های علمی و مهارتی بهتری باشیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار