1. مرداد 1394 - 10:32   |   کد مطلب: 6584
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان همدان:
آگاهی دانشجو لازمه فعالیت در فضاهای دانشگاهی است
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان همدان با بیان اینکه داشتن آگاهی لازمه فعالیت در فضاهای دانشگاهی است، گفت: افرادی که دارای آگاهی سیاسی هستند می توانند در فضاهای سیاسی فعال باشند.
آگاهی دانشجو لازمه فعالیت در فضاهای دانشگاهی است

به گزارش شبنم ها، حجت الاسلام مصطفی رستمی شامگاه چهارشنبه در هفتمین دوره خط امام (ره) و طرح ولایت که در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد با بیان اینکه فضای دانشجویی یک فضای سیاسی، فرهنگی و علمی است، افزود: با وجود نفس دانشجویان باید یک فضای دینی هم در دانشگاه ها حاکم باشد.

وی فضای عالی دینداری را دوره جوانی عنوان کرد و اظهارداشت: افرادی که در سنین میانسالی و کهنسالی متدین هستند به این دلیل است که در جوانی نیز راه دینداری را پیش گرفته اند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان همدان با تاکید براینکه دوران جوانی دوران بهار معنویت است، ابرازداشت: لازمه ایجاد فضاهای مذهبی، سیاسی، فرهنگی، علمی و غیره داشتن آگاهی در این زمینه هاست.

حجت السلام رستمی با اشاره به اینکه فضاهای مجازی بسیاری از جوانان را درگیر خود کرده است، عنوان کرد: شبهه و شایعه پراکنی در حوزه مباحث دینی در فضاهای مجازی زیاد است که بسیاری از مسائل دروغ را با دلایلی منطقی عنوان می کنند که تشخیص آن برای افرادی که دراین زمینه ها آگاهی ندارند غیرممکن است.

داشتن آگاهی لازمه فعالیت در فضاهای دانشگاهی است

وی با تاکید براینکه داشتن آگاهی لازمه فعالیت در فضاهای دانشگاهی است، گفت: افرادی که دارای آگاهی سیاسی هستند می توانند در این فضا فعال باشند.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: اگر ندانیم در فضای سیاسی موجود مبانی فکری هر طرف کجاست و ما درکجای این میدان ایستاده ایم نمی توانیم نتیجه گیری درست و آگاهانه ای داشته باشیم.

وی شناخت عرصه و محیط قبل از هر فعالیتی را لازم و ضروری دانست و افزود: به عنوان دانشجویان بسیجی که بار سیاست انقلابی و بار فرهنگ دینی را در دانشگاه به عنوان یک تشکل دینی به دوش می کشیم بدون شناخت از سیاست، فرهنگ و احزاب و جریان های سیاسی و فرهنگی نمی توانیم افراد موفقی باشیم.

این مسئول اظهارداشت: شناخت جریان های سیاسی و فرهنگی امروز بدون شناخت تاریخ معاصر ایران موثر نیست و تا جریان روشنفکری را نشناسیم نمی توانیم به اهداف برخی از افراد و رسانه ها پی ببریم.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان همدان در ادامه لازمه تشخیص را بصیرت، صبر و دانش دانست و ابرازداشت: این سه باید همیشه در کنار هم باشند تا بتوانیم علمداری ظهور را درکنار خود داشته باشیم.

حجت الاسلام رستمی با تاکید بر اینکه هرچه در زمینه مطالعه تاریخ موفق باشیم دست برتر را خواهیم داشت، عنوان کرد: خیلی از افراد می خواهند بعد از ۳۰ سال مصدق را یک عنوان یک قهرمان و الگو در جامعه کنونی مطرح کنند در حالیکه وی بزرگترین فرصت سوزی ها را داشته است.

وی با بیان اینکه مصدق قهرمان مبارزه با انگلیس است، گفت: باید مصدق را بشناسیم و برای مصدق شناسی باید تاریخ را مطالعه کنیم.

کسی که می خواهد برنامه جدی برای آینده خود داشته باشد باید یکسری از محدودیت ها را نیز برخود تحمیل کند

حجت الاسلام رستمی درادامه با تاکید براینکه کسی که می خواهد برنامه جدی برای آینده خود داشته باشد باید یکسری از محدودیت ها را نیز برخود تحمیل کند، افزود: در همین راستا باید افراد اهل مطالعه باشند.

وی اظهارداشت: نگاه امام و مقام معظم رهبری حمایتی و چتر پدری بر سر همه جناح های سیاسی به جز جناح هایی است که مخالف اسلام هستند.

این مسئول به ضرورت شناخت جریانات سیاسی اشاره کرد و ابرازداشت: تشخیص دوست از دشمن خودی از غیر خودی براساس آموزه های تولی و تبری دینی، تعیین نوع مواجهه و موضع گیری مناسب در برخورد با جریانات سیاسی، ظرفیت سازی و کارآمد سازی بسیج و سپاه و غیره ازجمله ضروریات شناخت جریانات سیاسی است.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان همدان با بیان اینکه جریانات سیاسی به سه دسته غیرمذهبی، چندمذهبی و مذهبی تقسیم می شود، عنوان کرد: درجریان مذهبی معتقد به حضور دین در همه عرصه های مذهبی و سیاسی هستند درحالی که درجریان چند مذهبی نه تنها دین را قبول ندارند بلکه معتقدبه مبارزه با دین هستند که به آنها لائیک می گویند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان همدان نیز در این مراسم گفت: علت نامگذاری این دوره آموزشی به نام خط امام، پیامبر و سبک زندگی ایشان در آن زمان است.

طیب فریاد رس با بیان اینکه منافقان به سه روش بعد از پیامبر از اهداف ایشان دورشدند، افزود: جعل حدیث و خاطره گویی از پیامبر، در گذشته ماندن و فراموش کردن امامان معصوم  و به دنبال خود کشیدن افراد ضعیف الایمان با وعده ثروت از جمله اقدامات منافقان بعد از پیامبر است.

وی با تاکید براینکه تبعیت کردن از امام راه دانشجویان است، اظهارداشت: مبارزه با غرب و غرب زدگی ربطی به انقلاب ندارد بلکه مردم ایران قبل از انقلاب نیز در مقابل زیاده خواهی های غربی ها ایستاده اند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان همدان با بیان اینکه ایرانی ها فهمیدند که برند سکولار برند معتبری نیست، ابرازداشت: در همین راستا جریان سکولار نتوانست بر مردم ایران نفوذ کند.

اسلام آمریکایی هیچ وقت مورد تایید امام خمینی(ره) نبوده است

فریادرس با اشاره به اینکه اسلام آمریکایی هیچ وقت مورد تایید امام خمینی(ره) نبوده است، گفت: آمریکایی ها دو اسلام رحمانی و داعشی را ایجاد کرده اند که اینها هیچ تفاوتی با هم ندارند و به دور از اسلام ناب هستند.

وی نخستین ویژگی خط امام خمینی(ره) را اسلام ناب محمدی که متکی به کتاب و سنت پیامبراست، دانست و افزود: امام خمینی (ره) برجسته ترین فرد بود و بدون امام انقلابی خشک خواهیم داشت.  

این مسئول یادآورشد: آموزش مبانی اندیشه اسلام در دوره طرح ولایت باعث می شود درک هستی شناسی دانشجویان افزایش و مبانی فکری امام نیز ارتقا یابد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان همدان به صدق وعده الهی و مقابله با اشراف گرایی و اعتماد به اداره مردم اشاره کرد و افزود: کسانی که برای زندگی امام کاخ می سازند می خواهند خط امام را تخریب کنند درحالیکه امام به کاخ احتیاج ندارد.

فریاد رس در پایان به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی به معنای اعتماد مردم به حیطه اقتصاد است و در این زمینه باید زندگی ابوذر وار داشته باشیم و به افراد قدرت طلب وابسته  نشویم.

منبع: مهر

دیدگاه شما

آخرین اخبار