24. شهريور 1399 - 11:49   |   کد مطلب: 6568
در آسیب شناسی جسمی که از تلفن همراه صورت گرفته مغز جنین، نخستین قربانی امواج تلفن همراه در بین دوره‌های تکاملی شناخته شده است.
 شیرین اما در حقیقت تلخ! آسیب شناسی جسمی تلفن همراه (1)

 امروزه تلفن های همراه باعث ایجاد آسیبهای جسمی فراوانی می شوند که این موضوع از دیدگاه کارشناسان بسیار جدی قلمداد شده است از آنجا که بخشی از این آسیب ها در دراز مدت بروز می کند ممکن است برخی توجه کافی به آن نداشته باشند ولی برسی های کارشناسان گویای چیزی دیگر است در اینجا به برخی آسیبهایی که این تکنولوژی بر وضعیت جسمی انسان داشته اشاره می گردد.

سر انسان اولین هدف امواج تلفن همراه

تلفن همراه دارای امواج مایکروویو است و از آنجا که این دستگاه هنگام مکالمه در مجاورت سر قرار می گیرد بیشترین آسیب های این امواج متوجه سر است بنا به گفته کارشناسان 70 درصد امواج تلفن همراه هنگام مکالمه توسط بافت جمجمه و مغز انسان جذب شده و به شکل انرژی حرارتی در می آید.

به همین دلیل در اثر استفاده طولانی مدت از تلفن همراه دمای بافت مغز و اندام هایی که در مجاورت و مرتبط با آن هستند افزایش یافته، عوارض و مشکلات متعدد و بعضا غیرقابل جبرانی دامن گیر انسان می گردد تا جایی که گفته شده این امواج حتی می تواند باعث تأثیرات جدی و مخرب روی حافظه انسان شده و نیز احتمال ابتلا به آلزایمر، پارکینسون و سردردهای میگرنی را افزایش دهد.

در برخی از کشورها به طور صریح آسیبهای تلفن همراه به مردم گوشزد شده و حتی قانون هایی نیز وضع شده است به عنوان نمونه دولت فرانسه در این زمینه قوانین و مقرراتی را به تصویب رسانده که تعدادی از آن ها عبارتند از:

1-      تمامی تلفن های همراه باید با هدفون به فروش برسند تا مغز کاربران کمتر در معرض تشعشعات تلفن همراه قرار گیرد.

2-      تبلیغات تلفن همراه برای کودکان زیرچهارده سال و نیز دادن این وسیله برای کودکان زیر شش سال ممنوع است.

3-      استفاده از تلفن های همراه در مدارس ممنوع است.

4-      تلفن همراه باید با برچسبی که بیانگر تأثیرات مخرب استفاده زیاد از این وسیله است فروخته شود.

تلفن همراه و شنوایی

از جمله آسیب هایی که تلفن همراه به همراه دارد عارضه سنگین گوش و کاهش حس شنوایی است چرا که در هنگام مکالمه گوش نزدیکترین عضو به تلفن همراه است.

بنا به گفته کارشناسان استفاده روزانه 20 دقیقه از تلفن همراه می تواند به تدریج با افزایش حرارت بافت های مغز موجب تغییرات بیولوژیک بافت و کاهش احتمالی شنوایی شود.

تلفن همراه و کاهش باروری مردان

تلفن همراه تا زمانی که روشن است حتی اگر در حالت مکالمه هم نباشد هر چند دقیقه در یک لحظه کوتاه به شبکه مخابرات وصل شده و اطلاعات آن در شبکه به روز رسانی می شود اگر چه ممکن است این امواج ضعیف تر از زمانی که تماس برقرار می شود باشد ولی چون مرتب با بدن در تماس است خطرناک خواهد بود.

به گفته کارشناسان قرار گرفتن تلفن همراه در جیب شلوار یا روی کمربند به علت تابیدن دائمی امواج آ ن بر اندامهای میانی بدن باعث آسیب به بدن و کاهش تراکم استخوان ها و تضعیف آنها می شود.

در مورد اینکه چگونه امواج تلفن همراه بر ناباروری مردان اثر می گذارد دلایل مختلفی ارائه شده است از جمله اینکه این امواج خواص گرمازایی وجود دارد و هنگامی که به بافت های بدن برخورد می کند بیش از 70 درصد آنها جذب و باعث آسیب به بدن می شوند بیماری واریکوسل و استفاده زیاد از سونا و جکوزی نیز با همین مکانیسم موجب ناباروری می شوند.

مکانیسم دیگر اثبات شده برای تأثیر تلفن همراه در ناباروری تولید رادیکال های آزاد توسط امواج الکترومغناطیس است که باعث تغیییرات ساختاری در DNAسلول ها می شود.

تلفن همراه و شیوع میکروبهای خطرناک

در گذشته گفته می شد که اسکناس آلوده ترین چیزی است که مردم با آن سروکار دارند ولی به تازگی محققان دریافته اند که میکروبهای موجود بر روی گوشی های تلفن همراه از هر شی ء دیگری مانند اسکناس، دستگیره در، صفحه کلید رایانه و... بیشتر و خطرناکتر است.

در طول روز دست انسان به صدها جای کثیف برخورد می کند و با میکروبهایی که بعضا خطرناک و بیماری زا هستند آلوده می گردد از طرفی دست ما همیشه با تلفن همراه برخورد دارد و به این وسیله میکروبها از دست به تلفن منتقل می گردد نکنه مهم اینکه تلفن همراه با گوش و دهان ما یعنی دو راه ارتباط به داخل بدن همواره در تماس است.

تلفن همراه و افزایش تصادفات

صحبت کردن با تلفن همراه درصد زیادی از فعالیتهای مغز انسان را به خود مشغول می کند به طوری که بر اثر مکالمه با این وسیله توجه افراد به محیط اطراف به شدت کاهش می یابد طبق اعلام روانشناسان دانشگاه یوتای آمریکا در هنگام صحبت با تلفن همراه مغز فرد از مسائل مختلف پر شده و در نتیجه برای مسائل جدید می بایست منتظر تخلیه بخشی از آن بود که این امر باعث تأخیر در واکنش به تغییر مسیرها، موانع و ... می گردد.

امواج تلفن همراه و خطراتی که برای زنان دارد/مغز جنین، نخستین قربانی امواج تلفن همراه

پزشكان توصيه كرده‌اند كه زنان باردار روزانه بيشتر از 8 ‪ ساعت در معرض امواج الكترومغناطيس كه در رايانه، تلفن همراه، دستگاه‌هاي مايكروويو و به ميزان بسيار كم در تلويزيون وجود دارد، قرار نگيرند.

اخیرا توجه زیادی به بالا بردن آگاهی در برابر مضررات خطرناک قرار گیری در معرض امواج وای فای روی زنان شده است راه هایی برای کمتر کردن این خطرات وجود دارد ممکن است امواج Wi-Fiبرای نوزادانتان خطرناک باشد! اینکه مضرات امواج وای فای روی جنین تا چه حد است هنوز کاملا مشخص نیست و دانشمندان مطمئن نیستند اما توصیه می کنند تا از بچه ها در برابر اشعه ی های بی سیم محافظت کنند.دکتر هاگ تیلور بر روی تغییرات رفتاری نوزادان موشی که در طی دوران بارداری در معرض تشعشعات بی سیم قرار گرفتند مطالعه داشته است.او می گوید :" ما شواهد روشنی از تاثیر روی موش ها یافته ایم و مطالعات قبلی نشان می دهد که زنانی که از تلفن همراه استفاده می کنندکودکانی با مشکلات رفتاری بیشتری دارند".

خانم های باردار باید بدانندکه امواج بی سیم می تواند برروی پیشرفت مغز تاثیر بگذارد در طول دهه اخیر شاهد افزایش نگران کننده ای از کودکانی که مبتلا به اختلالات عصبی شناخته شده اند هستیم بطوریکه مغز جنین، نخستین قربانی امواج تلفن همراه در بین دوره‌های تکاملی شناخته شده است و بنابراین این موضوع باید بسیار جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

    

دیدگاه شما

آخرین اخبار