14. تير 1394 - 13:16   |   کد مطلب: 6407
کارشناس حوزه زنان و دختران گفت: خشونت علیه زنان،فقط ضرب و شتم نیست و انتشار این گونه متن ها خشونت بزرگی است وخشونت کلامی مخرب تر از انواع خشونت ها است که همه درآن گناهکاریم.
 انتشار مطالب تمسخرآمیز علیه دختران خشونت بزرگی است

به گزارش شبنم ها به نقل از زنان خبر، هنگامه آقابیگ روانشناس و کارشناس حوزه زنان و دختران   با اشاره به خشونت علیه زنان بیان کرد: دنیای غرب همواره در پی تخریب افکار عمومی و زدن ضربات مهلک به بدنه جامعه بشری ایران است و در این راه از هیچ عملی فرو گذار نیست.

وی افزود:خشونت بازتابی از حس پرخاشگری است و خشونت علیه زنان فقط به کتک زدن و تنبیه‌های جسمی گفته نمی‌شودبلکه گاهی خشونت نرم بیشتر  فرد را مورد آسیب قرار می دهد.

آقابیگ ادامه داد: کتک زدن و خشونت های جسمی علیه زنان از سالها قبل رواج یافته و زن را به عنوان فردی ذلیل و ناقص عقل دیده و اورا با کتک به اصطلاح رام می کردند ولی اکنون دیگر کمتر زنی در خانه نشسته و تن به کتک خوردن می دهد.

این روانشناس گفت: با پیشرفت علم و تکنولوژی کمتر زنی خانه نشین است و خشونت ها را تحمل می کند اما هنوز هم در دادگاه های خانواده شاهد خشونت مردان علیه زنان هستیم.

وی اظهار داشت: خشونت های جنسی نیز بسیار در آور و سخت هستند که آن نوع خشونت در غرب ریشه دارد و در همان جا نیز رواج یافته است و زنان غربی از این مسئله ضربه های زیادی را متحمل شده اند.

آقابیگ افزود: در حال حاضر خشونتی دیگر را شاهد هستیم که بیشتر در فضای مجازی به آن بال و پر داده شد و به جامعه نیز کشانده شده است که شاید اکنون برای ما شادی آور و خنده دار باشد اما در اصل آینده کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

کارشناس حوزه زنان و دختران در ادامه گفت: مدت زیادی است که لطیفه هایی با مضامین تمسخر دختران در فضای مجازی نشر پیدا کرده است در حالی که انتشار دهندگان این متن ها خبر ندارند با رواج این مطالب چه ضربه جبران ناپذیری بر ضمیر ناخودآگاه دختران وارد می کنند و این مسئله را شاید خود دختران هم متوجه نباشند.

وی مطرح کرد: ترس و عدم اعتماد به نفس دختران یکی از پیامدهای انتشار اینگونه مطالب است و وقتی چنین متن هایی در جامعه رواج پیدا کرد،دختران هر لحظه باید آماده ی مسخره شدن باشند و پسران نیز ناخودآگاه میل به تمسخر دختران پیدا میکنند زیرا این کار را بارها در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی تمرین کرده اند.

آقابیگ عنوان کرد:  از دختری که به صورت نامحسوسی شخصیتش از بین رفته نمیتوان اتتظار داشت مادری نمونه برای فرزندانش باشد و یا وقتی جامعه او را ابزار خنده ی خود کرده است برای ایفای نقش سیاسی اجتماعی و تربیتی در جامعه مسلما دچار مشکل می شود و نمیتواند از پس این کار ا بر بیاید.

این روانشناس گفت:اثر این اقدامات بی شرمانه که جاهلانه درحال فراگیر شدن است به زودی نمایان نمی شود بلکه بخاطر اثرات مخربی که روی روان مردم میگذارد چند سال بعد نه تنها زنان را که مردان جامعه را به باتلاقی عمیق خواهد کشاند و باعث از هم پاشیدگی بسیاری از خانواده ها ی شود.

آقا بیگ در پایان افزود: خشونت علیه زنان،فقط ضرب و شتم نیست و انتشار این گونه متن ها خشونت بزرگی است وخشونت کلامی مخرب تر از انواع خشونت ها است  که همه درآن گناهکاریم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار