22. ارديبهشت 1394 - 11:40   |   کد مطلب: 5882
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور گفت: بانوان طلبه به عنوان پرچمداران دفاع از ارزش های اسلامی، باید از این ارزش ها در خانواده و جامعه حفاظت کنند .
بانوان طلبه، پرچمداران دفاع از ارزش های اسلامی/ بانوان طلبه، افسران خط مقدم جنگ فرهنگی هستند

به گزارش شبنم ها، به نقل از شاخه طوبی، حجت الاسلام محمود ملک دار، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور  امروز در مراسم تجلیل از بانوان طلبه ممتاز حوزه علمیه الزهرای سمنان گفت: تحقیق و پژوهش یکی از مهم ترین وظایف طلبه های جامعه است و باید طلبه ها تلاش کنند تا بتوانند در این امر مهم تاثیر گذاری داشته باشند.

حجت الاسلام ملک دار تقویت باورهای طلاب در انجام کارهای پژوهشی را یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان حوزه های علمیه دانست  و  تأکید کرد: همان‌گونه که نسبت به اخلاق و مسائل آموزش طلبه توجه صورت می‌گیرد، نیاز است نسبت به  مسأله پژوهش طلبه نیز توجه و دقت شود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور با توجه به نقش بانوان طلبه در سطح جامعه خاطرنشان کرد: بانوان طلبه به عنوان پرچمداران دفاع از ارزش های اسلامی ، باید از این ارزش ها در خانواده و جامعه حفاظت کنند.

حجت الاسلام  ملک دار افزود: با توجه به شرایط کنونی جامعه باید در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان بایستیم که  بانوان طلبه، افسران جنگ فرهنگی در جامعه و خانواده ها هستند و می توانند اثرگذاری خوبی در این زمینه داشته باشند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با تاکید بر شناسایی آسیب های فرهنگی در جامعه، گفت: طلبه های خواهر و برادر باید آسیب های فرهنگی در شهر خود را شناسایی و بتوانند با ابن آسیب ها مقابله کنند.

وی تصریح کرد: یکی از امتیازات حوزه های علمیه مباحثه طلاب است و طلبه های خواهر و برادر باید بحث مباحثه را بیش از پیش جدی بگیرند زیرا این مباحثه ها می تواند به بصیرت افزایی و حضور تاثیرگذارتر در جامعه منجر شود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور خدمت در حوزه‌های علمیه خواهران را توفیق الهی دانست و گفت: تلاش برای تبلیغ دین، اسلام و معرفت افزایی از سوی افراد توفیق الهی و دارای آثار فراوانی برای مردم است.

حجت الاسلام  ملک دار با بیان اینکه حوزه های علمیه میراث انبیاء الهی هستند، اظهار داشت: حوزه های علمیه باید در مسیر تحقق رسالت انبیاء در هدایت مردم و رسیدن آنها به قرب الهی تلاش کنند.

گفتنی است در این مراسم که رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور و برخی دیگر از مسئولان هم حضور داشتتند از 20 نفر از بانوان طلبه ممتاز سطح دو و سه تجلیل شد.

لازم به ذکر است که دو هزار بانوی طلبه در سطح دو و سه در حوزه های علمیه استان سمنان مشغول به تحصیل هستند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار