21. ارديبهشت 1394 - 10:03   |   کد مطلب: 5864
یک کارشناس مسائل زنان و خانواده
مادری، هدیه و ودیعه ای الهی برای زنان
یک کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه تربیت فرزند وظیفه و ودیعه ای الهی است که به زنان سپرده شده است، گفت: گاهي حضور زنان در برخي از مشاغل با كم ترين حقوق صورت مي گيرد که این موضوع، نوعي اهانت به این قشر محسوب مي شود.
مادری، هدیه و ودیعه ای الهی برای زنان/ حضور خفیف و تضییع حق زنان در جامعه، اهانت به این قشر است

 به گزارش شبنم ها، حجت الاسلام علیرضا روحي، كارشناس مسائل خانواده در خصوص مهم ترين وظایف زنان  گفت: تربيت فرزند از جمله مهم ترين وظایف براي زنان است و خداوند در درجه اولی خود اين امر را براي بندگانش انجام مي دهد. 

وي گفت: وظيفه مادري و تربيت فرزند را خداوند به زن مسلمان واگذار نموده است و اين نشان از بالا بودن شأن و منزلت مادری دارد .

حجت الاسلام روحي در خصوص اينكه آيا مادري و همسري براي زنان شغل محسوب مي شود يا نه، اظهارداشت: وظيفه تربيت فرزند از جمله مهمترين كارهاست كه به زنان سپرده شده است كه بسيار بالاترين از يك شغل محسوب مي شود .

وي افزود: عنوان بيكار براي يك زن كه نقش ماردي و همسري را بر عهده دارد، نوعي توهین محسوب مي شود چرا كه همه كارهاي ديگر در مرحله بعد از آن قرار مي گيرد.  

اين كارشناس مسائل خانواده، خانه داري و تربيت فرزند را از جمله اصول زندگي يك زن مسلمان دانست و گفت: مادري و همسري به هر کار و مشغولیت ديگری، حجت دارد و مي بايست در سر لوحه زندگي قرار گيرد . 

وي با بیان اینکه مي بايست توجه داشت كه اسلام با حضور زن در جامعه مخالقتي ندارد، خاطرنشان کرد: گاهي حضور زن در برخي از جايگاه ها با كم ترين حقوق صورت مي گيرد که نوعي اهانت به این قشر محسوب مي شود.

اين كارشناس مسائل خانواده با اشاره به اینکه گاهي به زنان با عنوان نيروي كار ارزان نگاه می شود و نه تنها موقعيت شغلي مردان در اين زمينه ضابع مي گرد بلكه به زنان نيز حق و حقوق مناسب داده نمي شود، تأکید کرد: در اين زمينه باید به زنان و خانواده ها آگاهي هاي لازم داده شود و اين وظيفه فرهنگ سازی بر عهده رسانه به عنوان بازوی اطلاع رسانی جامعه است.

حجت الاسلام روحي در پایان گفت: زنان تحصیل کرده و توانمندی که شرایط مناسب کار و شغلی که در شأن شان باشد  را در جامعه پیدا نکرده اند و حقوق آنها از سوی کارفرمایان ضایع می شود اگر به نقش همسری و مادري اهتمام ورزند، بسيار مؤثرتر خواهند بود چرا که در این صورت کارفرمایان نیز مجبور خواهند شد با مزایا و حقوق بهتر جوانان همین خانواده ها را استخدام کرده و به نحوی درصد بی کاری جوانان پایین خواهد آمد.

انتهای پایان /

منبع: طنین یاس

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار