20. ارديبهشت 1394 - 10:56   |   کد مطلب: 5850
رییس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه میزان زایمان سزارین در کشور پنج درصد مطلق کاهش پیدا کرده در عین حال گفت: همچنان ایران رتبه اول سزارین در دنیا را دارد.
میزان زایمان سزارین در کشور پنج درصد کاهش پیدا کرده است

به گزارش شبنم ها به نقل از مهر، فرح بابایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه زایمان سزارین در کشور با شیب منطقی رو به کاهش بوده افزود: میزان سزارین در کشور باید به ۱۰ تا ۱۵ درصد برسد که مورد قبول سازمانن جهانی بهداشت است که البته این کار نیاز به دوره ۱۰ ساله دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ در زمینه ترویج زایمان طبیعی فرهنگ سازی می شود تصریح کرد: در این راستا اتاق های زایمان به صورت اتاق های تک نفره برای هر مادر در تمام بیمارستان های دولتی ایجاد می شود.

بابایی با بیان اینکه تعداد ۴۷۰ هزار زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی به صورت رایگان انجام شده افزود: با توجه به هدف گذاری های تعیین شده برای سال ۹۴ تصمیم بر این است تا میزان زایمان های سزارین را تا ۴ در صد کاهش دهیم یعنی به ۴۶ درصد برسانیم.

 رییس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محور سال ۹۴ را ترویج زایمان طبیعی عنوان کرد و گفت: در این زمینه وجود نیروی کار کافی و متخصص برای آموزش و مراقبت بسیار ضروری و با اهمیت است که در این زمینه و جذب نیروی ماما به معاونت توسعه بهداشت اعلام نیاز کرده ایم ولی هنوز مجوز استخدام نداریم.

بابایی با اشاره به تبدیل نیروهای پرستار به استخدام ابراز کرد: گرفتن نیروی رسمی نیاز به مجوز استخدام دارد که از حوزه اختیارات وزارت بهداشت خارج است و علاوه بر این موضوع سختی کار نیز در حوزه اختیارات این وزارت خانه نیست که امسال تلاش ها در این زمینه انجام می شود تا این  موضوع برای سال ۹۵ حل شود.

وی سال ۹۴ را سالی خوب برای حوزه مامایی دانست و افزود: اقدامات مناسبی در راستای بیمه و بخشودگی ۵ سال سختی کار برای ماما ها انجام خواهد شد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار