23. فروردين 1394 - 11:53   |   کد مطلب: 5525
گروهی از زنان یک شهر استرالیا به درخواست شورای شهر روز شنبه همراه با زنان مسلمان مججه شدند تا ضمن احترام به جمعیت مسلمانان، نژادپرستی گروه های مخالف مسلمانان را محکوم کنند.
زنان استرالیا برای همبستگی با مسلمانان محجبه شدند

گروهی از زنان یک شهر استرالیا به درخواست شورای شهر روز شنبه همراه با زنان مسلمان مججه شدند تا ضمن احترام به جمعیت مسلمانان، نژادپرستی گروه های مخالف مسلمانان را محکوم کنند.
به گزارش شبنم ها، شورای شهر داندنونگ در ایالت ویکتوریا استرالیا با هدف آگاهی و آموزش در باره مسلمانان از مردم خواسته بود روز شنبه به مدت سه ساعت پوشش اسلامی داشته باشند.
به نوشته تارنمای نیوزیلند هرالد، این برنامه شورای شهر داندنونگ به عنوان بخشی از مراسم و جشن های هفته ملی جوانان انجام شده است.
براساس این گزارش، برخی منتقدان این طرح را باعث تفرقه در جامعه عنوان کرده اند. 
شورای شهر داندنونگ اعلام کرد این طرح که فیلم برداری شده، به جامعه در خصوص تفکرات گروه های مختلف آموزش می دهد.
قیصر تراد، رئیس انجمن دوستی اسلامی استرالیا گفت که این طرح روشی است برای مردم که به طور مثبت با جامعه مسلمانان در هم آمیزند و دیدگاه متفاوتی کسب کنند. 
شورای شهر داندنونگ استرالیا پیش از این نیز طرحی برای اختصاص استخر ویژه زنان مسلمان اجرا کرده است. این شهر استرالیا با جمعیتی حدود 29 هزار نفر در 30 کیلومتری ملبورن قرار دارد و مهاجران زیادی از ترکیه، آلبانی و افغانستان در آن ساکن هستند.
گروه های نژادپرست و اسلام ستیز استرالیا روز شنبه گذشته در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند که به درگیری با گروه های مخالف نژادپرستی در این کشور منجر شد.
پس از اعمال ضد بشری تروریست های داعش در عراق و سوریه و عضویت ده ها استرالیایی در این گروه تروریستی برخی سیاسیون استرالیا این جنایات گروه های تروریستی را بهانه ای برای اسلام هراسی قرار دادند و مسلمانان استرالیا مورد هجوم قرار گرفتند.
حجاب زنان مسلمان نیز اواسط سال گذشته در تبلیغات ضد اسلامی مساله روز پارلمان استرالیا و قانون مبارزه با تروریسم این کشور به اصطلاح دمکراتیک شد تا ادعا کنند تروریسم برابر با اسلام است و سیاست اسلام هراسی را ادامه دهند.
اما گروه های مردمی و مستقل در استرالیا تلاش دارند با برگزاری برنامه های فرهنگی مسلمانان را با پیروان دیگر ادیان نزدیک کنند و طی چند ماه گذشته چندین برنامه در این زمینه اجرا شده است.
منبع: ایرنا
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار