11. بهمن 1393 - 19:58   |   کد مطلب: 4735
معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان:
زنان نقش محوری در ترویج فرهنگ ورزش همگانی دارند
معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: زنان نقش محوری در نهادنیه کردن ورزش در جامعه دارند و تا زمانی که بانوان ورزش نکنند، ورزش مردمی نمی‌شود.
زنان نقش محوری در ترویج فرهنگ ورزش همگانی دارند

به گزارش  شبنم ها به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، شهریان معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ورزشی طنین یاس با تأکید بر اینکه زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و نیم دیگر جامعه را نیز تربیت و پرورش می‌کنند، افزود: زنان نقش محوری در نهادنیه کردن ورزش در جامعه دارند و تا زمانی که بانوان، ورزش نکنند ورزش مردمی نمی‌شود.

وی افزود: این موضوع باید توسط خود بانوان مدیریت شود و سیاست وزارت ورزش در بخش بانوان، عمومی و همگانی کردن ورزش است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان با بیان اینکه مسئولیت ذاتی وزارت ورزش و جوانان، سلامت محوری است، گفت: بانوان در این زمینه نیز نقش محوری دارند زیرا زمانی که مادر خانواده ورزش می کند و به ورزش اهمیت می دهد، فرزندان او از دختر و پسر، وزش خواهند کرد.

شهریان نهادینه کردن ورزش بین زنان و دختران جامعه را مسیری پیش روی داشتن جامعه‌ای شاداب، سالم و بانشاط دانست و اظهار داشت: ورزش برای دختران در حال رشد و نوجوان از نظر فیزیولوژیک نیز دارای اهمیت بسیاری است و ما تمام تلاش ما این است که در بحث ورزش دختران عملی تر  وارد شویم.

وی افزود: در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام داده‌ایم و یکی از این اقدامات تشکیل شورای تخصصی ورزش بانوان و همکاری با بسیج ورزش در بخش بانوان است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که بسیج ورزش چه میزان می تواند در نهادینه کردن ورزش همگانی، به ویژه در بخش بانوان تأثیرگذار باشد و ظرفیت بسیج ورزش چه میزان استفاده شده است، گفت: در این زمینه نیز همکاری خوبی بین ما و بسیج ورزش هست و تعملات خوبی در این زمنیه داریم و بسیج ورزش از نخستین بخش هایی بود که در بدو ورودم با آنها تعامل برقرار کردم تا با همفکری و مشارکت بتوانیم جامعه را به سوی سلامت پیش ببریم.

وی افزود: ویژگی برنامه های بسیج ورزش این است که بعد ورزش همگانی را تقویت می کند.

شهریان با بیان اینکه بخش عظیمی از مشکلات و معضلات جوانان در جامعه را بی توجهی به اوقات فراغت آنها دانست و اظهار داشت: ورزش مهم ترین موضوعی است که باید در  غنی سازی اوقات فراغت جوانان مورد توجه قرار گیرد و آن را کامل کند. 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار