7. بهمن 1393 - 18:20   |   کد مطلب: 4687
مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه در حوزه تولید محصولات فرهنگی با موضوع خانواده کمبود وجود دارد، گفت: باید گام‌های بلندتری در این حوزه با وجود نیاز جامعه برداشته و کمبودها جبران شود.
حوزه تولید محصولات فرهنگی با موضوع خانواده جدی‌تر گرفته شود

 به گزارش شبنم ها به نقل از خبر گزاری فارس،حجت‌الاسلام سید علیرضا تراشیون با بیان اینکه گرایش بسیار خوبی در مردم برای سپردن فرزندان به محلی سالم بر اساس تربیت دینی و صحیح؛ شکل گرفته، اظهار کرد: این اتفاق نقطه عطفی است که جامعه‌شناسان می‌گویند امروزه خانواده‌ها دنبال فضاهای پاک و سالم برای رشد فرزندان خود هستند.

وی با بیان اینکه گرایش مردم به حوزه تربیت دینی نیز افزایش یافته، افزود: انتظار کامل خانواده‌ها به دلیل محدودیت وجود چنین فضاهایی و کارشناسان خبره در این حوزه برآورده نمی‌شود.

مشاور امور خانواده با تأکید بر اینکه اقبال خوبی از سوی جامعه برای استفاده از محصولات فرهنگی در حوزه خانوادگی ایجاد شده، تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان به نشر منشورهای فرهنگی روی آورده، پژوهشکده حوزه و دانشگاه به تولید کتاب و در موسسه امام خمینی(ره) نیز گام‌های خوبی برداشته شده که امیدواریم شاهد جهش‌های بلندی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه تولید محصولات فرهنگی با موضوع خانواده کمبود وجود دارد، ادامه داد: باید گام‌های بلندتری در این حوزه با وجود نیاز جامعه برداشته و کمبودها جبران شود.

این مشاور امور خانواده با بیان اینکه بخشی از تألیفات غربی در حوزه مشاوره خانواده مفید است، خاطرنشان کرد: البته نمی‌توان مهر تأیید بر همه آثار غربی زد چراکه برخی از آن‌ها بر اساس تفکرات روانشناسان و مسائل بومی غربیان است که فاصله این محصولات را با نیاز جامعه زیاد می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مسائل اقتصادی نیز بر ارتباطات خانوادگی تأثیر دارد، گفت: نباید اجازه داد مشکلات اقتصادی سایه بلندی را بر مسائل خانواده بیندازد و برای رسیدن به این موضوع باید مهارت‌های لازم را برای عبور از این مشکلات آموزش داد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار