25. خرداد 1399 - 23:09   |   کد مطلب: 4513
رئيس پليس فتا آسیب های شبکه های اجتماعی غیر مجاز را برای زنان عضو این شبکه ها بیشتر از مردان دانست.
زنان بيشترين قربانيان شبکه های اجتماعی غیر مجاز

به گزارش  شبنم ها به نقل از شاخه طوبی، سرهنگ ایرج محمدخاني، رييس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان گيلان با هدف بررسی فرصت‌ها، ویژگی‌ها، چالش‌ها، آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی و شبکه‌هاي اجتماعي و راهکارهای مقابله با آن در برنامه تلويزيوني زاویه حضور يافت.

سرهنگ محمدخاني در اين برنامه ضمن تاکيد بر اينکه آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی غیر مجاز برای زنان عضو این شبکه‌ها بیشتر از مردان است، گفت: زنان عضو شبکه‌های اجتماعی بدون توجه به ماهیت ضد اجتماعی این قبیل از شبکه‌ها، مجذوب جذابیت‌های کاذب آن شده و با اعتماد بی جا  قرباني اين شبكه2ها مي‌شوند.

وي با بيان اينكه امنيت در فضاي مجازي مطلق نبوده بلكه نسبي  است، اظهار داشت: زنان عضو شبکه‌های اجتماعی با نادیده گرفتن اصل نسبي بودن امنيت در فضاي مجازي، محرمانه ترین و خصوصی ترین مطالب خود را برای دوستان خود به اشتراک می‌گذارند در حالی که نمی‌دانند حتی با رعایت تنظیمات محرمانگی پروفایل خود، باز هم بستر نقض حریم خصوصی از جمله انتشار تصاویر و ویدئوهای شخصی و خانوادگی آنان برای افراد سودجو و فرصت طلب با مقاصد گونان مهیاست .

سرهنگ محمدخاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه زمینه فرهنگی مناسب بيشتري برای بهره برداری از فضای مجازی بايد در كشور فراهم شود، تصريح كرد: با فرهنگ سازی و نهادینه کردن استفاده صحیح، بهینه و درست از اینترنت و امکانات آن در بین آحاد مردم می‌توان جامعه را به سعادت و سلامت سوق داده و آسایش و آرامش و امنیت را برای کابران به ارمغان آورد.

وي با بيان اينکه آموزش همگانی، ارتقاء سطح دانش و آگاهی‌های اجتماعی و افزایش هوشیاری عمومی نقش بسزایی در پیشگیری از چالش‌ها و آسیب‌های فضای مجازی خواهد داشت، از همه دستگاه‌های ذی ربط حوزه فرهنگی و آموزشی خواست، گام‌های بلند تری در زمینه آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی فضای مجازی بردارند.

رييس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان گيلان در پايان اين برنامه تلويزيوني با معرفي سايت اينترنتي پليس فتا به آدرس WWW.CYBERPOLICE.IR و پست الكترونيك اين پليس به نشاني GFATA@POLICE.IR از شهروندان خواست، در صورت مشاهده موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از اين طريق گزارش کنند.

پليس، پيشرو در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي

سرهنگ محمدرضا جعفري خيرخواه، معاون اجتماعي پليس گيلان در اين نشست مداخله در بحران سازمان بهزيستي، قوت گرفتن فرآيند پيشگيري از آسيب‎هاي اجتماعي را با مطالعه دقيق بر روي رفتارهاي اجتماعي و پيش بيني كج كاركردي‌هاي احتمالي ممكن دانست.

وی با اشاره به اينكه منشا بيشتر آسيب‌هاي اجتماعي از كوچكترين عناصر اجتماع يعني فرد و خانواده است، افزود: خانواده به عنوان اولين و مهمترين پايگاه شكل دهنده شخصيت افراد بوده و در اين راستا هر چقدر دستگاه‌هاي متولي امور اجتماعي و مداخله كننده در بحران‌هاي اجتماعي، به مبحث فرد و خانواده اهتمام بيشتري ورزند، در نتيجه در فرايند پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي موفق تر خواهند بود.

سرهنگ جعفري خيرخواه با اشاره به اينكه پليس در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي پيشرو است، اظهارکرد: پليس پيشگيري را از خانواده شروع و با برگزاري كلاس هاي آموزش همگاني در مدارس، مساجد، اصناف، كاركنان دولت و... درصدد پيشگيري از آسيب‌ هاي اجتماعي است.

سرهنگ خيرخواه تصريح كرد: مداخله در بحران هاي اجتماعي و جلوگيري از آن اگر در دامنه فردي و خانواده روي دهد مي‌تواند از شيوع  هرگونه ناهنجاري وآسيب در جامعه جلوگيري كرده چرا كه هر جامعه  متشكل از افراد همان جامعه است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار