19. فروردين 1403 - 11:59   |   کد مطلب: 25538
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نتانیاهو سرنوشت خود را به شرایط غزه گره زده است، گفت: اگر نتانیاهو آتش‌بس را بپذیرد محکوم به سقوط است به همین دلیل رژیم ظالم صهیونیستی تلاش بر این دارد تا دامنه جنگ را در منطقه گسترش دهد و از طریق انتقال بحران به سایر مناطق خاورمیانه، از بحران پیش‌روی خود خارج شود.

حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار شبنم‌ها با بیان اینکه ۱۸۴ روز از عملیات طوفان‌الاقصی و شهادت بیش از ۳۳ هزار نفر از مردم غزه می‌گذرد، گفت: در این مدت وضعیت هر روز دردناک‌تر شده و حدود ۷۶ هزار نفر مجروح شدند.

 

وی با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیستی علی‌رغم انتشار بین‌المللی و مصوبه اخیر شورای امنیت ناظر بر برقراری آتش بس و ضرورت ارسال کمک‌های انسان دوستانه اما همچنان به بمباران غزه و مناطق مختلف ادامه می‌دهد، افزود: شدت بمباران‌ها در ۲۴ ساعت گذشته از منطقه خان یونس به رفح کشیده شده است.

 

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آوارگانی که از غزه به این منطقه کوچ کرده بودند به دلیل این حملات شهید شدند و این نشان می‌دهد رژیم ستمگر صهیونیستی به هیچ یک از قوانین بین المللی پایبند نیست.

 

هانی‌زاده با بیان اینکه رژیم کودک‌کش صهیونیستی به هیچ یک از افکار عمومی و نهادهای بین‌المللی پاسخگو نیست، گفت: رژیم صهیونسیتی همچنان به بمباران شهرهای غزه ادامه می‌دهد و آمریکایی‌ها نیز با توجه به اینکه به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل رای ممتنع دادند نشان می‌دهد که به شدت از سوی افکار عمومی تحت فشار است.

 

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماه گذشته هشت جلسه برای آتش‌بس در شورای امنیت برگزار شده است، تصریح کرد: آمریکا هفت پیش نویس قبلی را وتو کرد اما حالا به هشتمین پیش‌نویس رأی ممتنع داد که نشان از شکاف به‌وجود آمده در دیدگاه بین آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی قصد دارد با استفاده از ابزار کشتار جمعی به اهداف خود برسد و نتانیاهو سرنوشت خود را به شرایط غزه گره زده است.

 

هانی زاده با بیان اینکه اگر نتانیاهو آتش‌بس را بپذیرد محکوم به سقوط است، گفت: مذاکرات از ۶ ماه گذشته در دوحه قطر و قاهره در مصر بوده اما رژیم صهیونسیتی پیش‌ شرط‌هایی از جمله اداره غزه در آینده داشته که این مسئله با توافق نامه اسلو مغایرت دارد و از نظر ملت فلسطین قابل قبول نیست.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه امکان آتش‌بس در شرایط فعلی و وضعیت موجود پیش‌بینی نمی‌شود، گفت: به همین دلیل رژیم ظالم صهیونیستی تلاش بر این دارد تا دامنه جنگ را در منطقه گسترش دهد و نتانیاهو با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق قصد دارد از طریق انتقال بحران به سایر مناطق خاورمیانه از بحران پیش‌روی خود خارج شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار