15. فروردين 1403 - 18:53   |   کد مطلب: 25528
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان گفت: بالای ۶۰ درصد اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۲ به صورت نقدی تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش شبنم ها، تورج الوانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به آخرین وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای بیان کرد: در آخرین روز اسفند در استان همدان تخصیص اعتبار عمرانی بالای 60 درصد و اعتبارات هزینه‌ای بالای 110 درصد را شاهد بودیم که عمده این تخصیص‌ها به صورت نقدی است.

 

وی افزود: جهاد‌کشاورزی، راه‌و‌شهرسازی، نوسازی مدارس و شرکت آب‌و‌فاضلاب بیشترین میزان اعتبارات را از این تخصیص اعتبارات دریافت کرده اند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان عنوان کرد: در مجموع اعتبارات عمرانی که در وظایف شورای برنامه ریزی و توسعه استان تقسیم و توزیع شده، هزار و 688 میلیارد تومان در ابتدای سال گذشته در نظر گرفته شده بود که در انتهای سال به هزار و 880 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که 60 درصد آن تخصیص یافته است.

 

الوانیان درباره اعتبارات هزینه ای استان نیز بیان کرد: این میزان حدود هزار و 122 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که با افزایش 10 درصدی در پایان سال 110 درصد آن محقق و تخصیص پیدا کرد.

 

وی بیان کرد: اعتبارات عمرانی و خزیده‌ای استان به صورت تخصیصی بود که بیشتر به پروژه های ملی اختصاص و عمده طرح های جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به استان تعلق گرفته است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با بیان اینکه دولت می‌کوشد تا به جای افزایش اسمی اعتبارات میزان تخصیص و پرداخت‌ها را افزایش دهد، عنوان کرد: دولت سیزدهم در بودجه سال جدید به دنبال این است که سهم اعتبارات عمرانی را به ریال افزایش ندهد، بلکه بر روی تخصیص تمرکز داشته باشد، چرا که از سال‌های قبل طرح نیمه تمام زیادی وجود داشته و اولویت تکمیل طرح‌های نیمه تمام است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار