21. اسفند 1402 - 10:06   |   کد مطلب: 25486
سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان خبر داد:
افزایش ۴ درصدی جان رانندگی در همدان
سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان اعلام کرد: در 11 ماهه امسال 439 نفر در استان همدان بر اثر سوانح رانندگی جان باختند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان همدان محمد مالمیر اظهار کرد: براساس آمار سوانح رانندگی درون و برون شهری استان در ۱۱ ماهه امسال ۴۳۹ نفر در حوادث رانندگی جان باختند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۴۱۹ نفر بوده است.

وی افزود: از ۴۳۹ متوفی حوادث رانندگی، ۶۴ نفر در سوانح درون‌شهری، ۲۸۷ نفر در تصادفات برون‌شهری، ۲۸ نفر در سوانح مسیرهای خاکی و روستایی و ۶۰ نفر در حوادث مرتبط با سایر مسیرهای ارتباطی استان همدان جان خود را از دست دادند.

مالمیر خاطرنشان کرد: آمار تصادفات درون‌شهری در ۱۱ ماهه سال گذشته ۴۵ نفر، برون‌شهری ۲۸۷ نفر، محورهای خاکی و روستایی ۳۵ نفر و سایر ۵۲ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه سال گذشته ۷۴۱۶ نفر شامل ۲۳۵۶ زن و ۵۰۶۰ مرد در تصادفات مجروح شده‌اند، ادامه داد: این آمار در ۱۱ ماهه امسال ۶۷۵۵ نفر شامل ۲۰۷۶ زن و ۴۶۷۹ مرد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۹ درصدی داشته است.

مالمیر در پایان به نکات مهمی در رابطه با سفر با خودرو در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: قبل از سفر حتما برای خودروی خود معاینه فنی بگیرید، برای این کار باید به نمایندگی‌های مجاز خودرو مراجعه کنید تا در طول سفر مشکلی برای وسیله نقلیه‌تان پیش نیاید. بهتر است این کار را حداقل یک هفته قبل از حرکت انجام دهید.

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان ادامه داد: بیمه‌نامه خودروی خود را بررسی کرده و در صورت اتمام، بیمه‌نامه‌ آن را تمدید کنید.

وی خاطرنشان کرد: وسایل مورد نیاز ماشین خود از قبیل زنجیر چرخ، جعبه لوازم ایمنی، لاستیک زاپاس، کپسول اطفاء حریق و هر آنچه که مورد نیاز است را در صندوق عقب ماشین قرار دهید.

مالمیر عنوان کرد: اگر برای اولین بار است که به مقصد انتخابی‌تان سفر می‌کنید، حتما قبل از حرکت با استفاده از نقشه و یا جستجو در اینترنت نسبت به مسیر موردنظر آشنایی کامل پیدا کنید. در طول راه از سامانه مسیریاب استفاده کنید.

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان تاکید کرد: قبل از سفر حتما وضعیت ‌آب و هوا و جاده را به طور کامل بررسی کنید.

وی با بیان اینکه تا جایی که امکان دارد در طول روز سفر کنید و هنگام شب از رانندگی خودداری کنید، گفت: اینگونه خطر تصادفات را کاهش دهید و از طبیعت اطراف نیز لذت ببرید.

مالمیر با تاکید بر اینکه توجه قوانین راهنمایی و رانندگی مهم است، افزود: و در طول مسیر حتما به علائم هشداردهنده‌ای که در جاده نصب شده است، توجه کنید.

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان ادامه داد: در طول مسیر حداقل هر دو ساعت یکبار توقف داشته باشید تا خودتان و همسفرانتان خسته نشوید. اگر احساس خواب آلودگی داشتید، حتما استراحت کنید تا حادثه‌ای رخ ندهد.

وی با اشاره به اینکه اگر در طول مسیر حادثه‌‌ای رخ داد خونسردی خود را حفظ کنید و دیگران را هم به آرامش دعوت کنید، عنوان کرد: برای سرنشین‌های جلو و عقب ماشین حتما از کمربند ایمنی استفاده کنید.

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه هنگام رانندگی داروهای خواب‌آور استفاده نکنید، تصریح کرد: در طول مسیر زباله‌های خود را از پنجره به بیرون پرتاب نکنید و حتما آن را در کیسه‌ای بریزید و هنگام رسیدن به سطل زباله آن را در سطل خالی کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از حرکت در جاده‌های غیراستاندارد و شانه‌های خاکی اجتناب کنید، شانه‌های خاکی برای مواقع ضروری در نظر گرفته شده و استفاده از آن‌ها برای دور زدن جاده می‌تواند باعث بروز مشکل برای دیگران شود.

انتهای خبر/

دیدگاه شما

آخرین اخبار