26. بهمن 1402 - 9:56   |   کد مطلب: 25442
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از آمادگی همدان برای برقراری روابط فرهنگی و گردشگری با ازبکستان خبر داد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، علیزاده با ابراز خرسندی از برشمردن ویژگی‌های مشترک تاریخی، فرهنگی و گردشگری همدان با شهرهای ازبکستان به ویژه بخاراز اظهار‌ داشت: همدان مهد تاریخ فرهنگ و هنر است و به عبارتی مهد هنرمندانی است که از جمله هنرمندی آنان ساخت آرامگاه بوعلی‌سیناست که در تمام این سال‌ها نمادی از فرهنگ و تمدن ایران زمین است.

 

وی به آمادگی برقراری روابط فرهنگی و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان همدان با مسئولان ازبکستان اشاره کرد و افزوذ: میزبان از گردشگران ازبکستان به همدان می‌تواند بستر ساز ارتباطات عمیق فرهنگی و گردشگری شود که بی شک به ارتقا فرهنگ هر دو کشور اثر‌گذار خواهد بود.

 

این مقام مسئول همچنین اعلام کرد: ما در استان همدان آمادگی کامل داریم تا نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی را به شکل دو سویه با ازبکستان برگزار کنیم.

علیزاده با ابراز خوشحالی از انعقاد خواهرخواندگی ازبکستان با دو شهر ملایر و همدان تاکید کرد: انعقاد خواهر‌خواندکی ها به ارتقا فعالیت در حوزه گردشگریزو صنایع دستی در همدان کمک ویژه خواهد کرد.

 

وی همچنین اذعان داشت: همدان شهری تاریخی است که از پس هزاران سال زندگی در آن جریان دارد و باتوجه به تاریخ 3000 ساله خود خود امسال گزینه ثبت جهانی در یونسکو است تا سال آینده به عنوان اصلی اور تاریخی در جاذبه‌های گردشگری یونسکو ثبت شود و از آنجا ما آرامگاه بوعلی سینا نیز در این پرونده جهانی قرار دارد این اتفاق کمک می‌کند دنیا همدان و بوعلی سینا را بهتر بشناسند.

 

مدیر‌کل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه باید از زمینه‌های مشترک بین ازبکستان و هم آن برای گسترش روابط در بخش‌های مختلف گردشگری و اقتصاد گردشگری استفاده شود، گفت: اگر به آثار تاریخی دو کشور نگاه کنیم مشترکات فراوانی وجود دارد که دلیل آن دوستی و برداری میان دو ملت از سالیان بسیار دور است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار