23. بهمن 1402 - 13:51   |   کد مطلب: 25434
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از هدف گذاری عملیات آبرسانی به ۳۳۰ روستای استان از ابتدای سال آینده در راستای پیشبرد پروژه‌های جهاد آبرسانی و محرومیت‌زدایی از روستاهای دارای تنش آبی خبر داد.

به گزارش شبنم‌ها فرهاد بختیاری فر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ قرارداد دوم آبرسانی به روستاهای استان مشتمل بر ۳۳۰ روستا با ۹ هزار و ۶۰ میلیارد ریال، با شروع عملیات اجرایی مجتمع‌های آبرسانی پیشخور شهرستان فامنین و عربلو شهرستان همدان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همدان پیشگام در پروژه‌های جهاد آبرسانی (طرحی برای رساندن آب به روستاهای بدون آب سالم بهداشتی و یا نیازمند بازنگری در تأسیسات آبرسانی) است، افزود: جهاد آبرسانی طرحی که برای رفع تشنگی روستاها تدوین و اجرا شده و بر اساس آن قرار بود تا در گام اول، ۱۶۰ روستای استان همدان در قالب ۲۵۵ پروژه از نعمت آب بهره‌مند شوند که این قرارداد ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بختیاری فر ادامه داد: مدت این قرارداد ۳۰ ماه و اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه‌ها ۵۰۹ میلیارد تومان است که بیش از ۱۵۰ هزار نفر را در قالب ۴۵ هزار و ۲۰۰ خانوار را زیرپوشش قرار می‌دهد.

وی گفت: احداث ۵۴ باب مخزن با حجم یک هزار و ۹۶۵ مترمکعب، اجرای ۲۲۳ کیلومتر خط انتقال، اجرای ۱۸۲ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، احداث هشت باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۰۱ لیتر در ثانیه و حفر ۲۲ حلقه چاه با آبدهی ۱۱۰ لیتر در ثانیه قرار است در این طرح اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تاکید کرد: احداث مخزن زمینی به تعداد ۱۹ باب و ۱۵ هزار و ۲۰۰ مترمکعب، اجرای خط انتقال به طول ۱۸۰ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۵۰ کیلومتر، حفر چاه به تعداد ۳۴ حلقه و یک دهنه بهسازی چشمه و قنات و احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ در راستای این پروژه اجرا شده است.

وی درباره وضعیت پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان همدان، گفت: پروژه‌های جهاد آبرسانی در راستای پیشبرد اهداف رفع محرومیت و آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان همدان با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی(ع) و شرکت آبفای استان در حال اجراست.

بختیاری فر اظهار کرد: در جلسه‌ «بررسی پروژه‌های آب‌رسانی روستایی» که به صورت وبیناری و با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب کشور و معین هر استان برگزار شد، همدان از استان‌های پیشگام در اجرای تعهدات و آبرسانی به روستاها بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه اغلب پروژه‌های ما به اتمام رسیده است، توضیح داد: با اتمام عملیات آبرسانی به ۴۳ روستا در مجتمع‌های آبرسانی سد خرمرود و اشترمل در شهرستان تویسرکان، تعهدات ما در قرارداد اول به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده و می‌توانیم جشن پایان آبرسانی به ۱۶۰ روستا در استان را برگزار کنیم.

بختیاری‌فر ادامه داد: اجرای ۱۰۴ کیلومتر خط انتقال، اجرای ۱۰۰ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، حفر ۱۰ حلقه چاه، احداث مخزن با حجم ۵۵۰۰ متر مکعب و احداث پنج ایستگاه پمپاژ باید در شهرستان تویسرکان اجرا شود که در صورت تأمین اعتبار در موعد مقرر قرارداد یعنی تیرماه ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.

استان همدان یک هزار و ۷۲ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارد که از این تعداد حدود ۸۳۰ روستا از خدمات آبفا بهره مند هستند.

انتهای خبر

دیدگاه شما

آخرین اخبار