26. دى 1399 - 19:56   |   کد مطلب: 24701
به گفته رسانه ها، پس از هک شدن اطلاعات یکی از بیمارستان های فعال در حوزه جراحی زیبایی، خصوصی ترین تصاویر مراجعین که تعدادی از‌ آن‌ها ستاره های سینمایی هستند به سرقت رفت.

به گزارش شبنم ها،گروه باج افزار شناخته شده REvil که متشکل از هکرهای حرفه‎ای است این بار با هک کردن اطلاعات یک بیمارستان در انگلیس که بیشتر مراجعه کنندگان آن افراد مشهور و ستاره‌های سینما و تلویزیون هستند اعلام کرده به اطلاعات و تصاویر قبل و بعد از عمل چهره‌های مشهور دسترسی  پیدا کرده و به زودی آن‌ها را منتشر خواهد کرد.

بیمارستان مذکور یک مجموعه درمانی زنجیره‌ای و بسیار بزرگ است که از کلینیک‌های مختلف فعال در حوزه‌های پزشکی متفاوت تشکیل شده، یکی از بخش‌های پرطرفدار این بیمارستان که بیشتر مورد علاقه ستاره‌های سینمایی و چهره‌های مشهور بوده مربوط به انجام جراحی‌های پلاستیک و زیباسازی چهره و اندام‌هاست، بنابراین هکرها با این کار، شخصی‌ترین تصاویر مراجعه کنندگان را ربوده و آنان را تهدید کرده‌اند.

ریاست بیمارستان با بیان اینکه برای حفاظت از اطلاعات موجود در سایت‌ها از سیستم‌های قوی و به روزی استفاده شده به بیماران و مراجعه کنندگان اطمینان داده که شماره حساب‌ها و کارت‌های بانکی‌شان محفوظ بوده و در دسترس باج افزار نیز قرار نگرفته اما انتشار تصاویر  قبل و بعد عمل جراحی زیبایی، بسیاری از این مشتریان را سخت درگیر و نگران کرده است.

یکی از این چهره‌های مشهور در این باره بیان داشته: ایمیلی از طرف بیمارستان برایم ارسال شد و مرا از این حادثه امنیتی مطلع کرد اما هیچ جزئیاتی درباره آنچه که هک شده موجود نیست. من واقعا نگرانم که تصاویر قبل از عملم در فضای مجازی منتشر و توسط عموم مردم دیده شود. من سعی کردم جراحی‌ام را از دیگران مخفی نگه دارم و حتی برخی از دوستان و همکارانم هم از آن اطلاع ندارند، بنابراین این اتفاق بسیار ناخوشایند و نگران کننده است.

به گفته رسانه‎های انگلیسی،  این گروه باج افزار توانسته بیش از  ۹۰۰ گیگ از تصاویر بیماران را به دست آورد اما هنوز مشخص نیست که اعضای این گروه چه اهدافی را در سر دارند و آیا در نهایت تصاویر را منتشر خواهند کرد یا خیر. این گروه باج افزار بسیار معروف بوده و هیچ اطلاعاتی از مکان و افراد تشکیل دهنده آن در دسترس نیست.

دیدگاه شما

آخرین اخبار