30. فروردين 1399 - 9:43   |   کد مطلب: 24289
مریم عبدالباقی استاد حوزه و دانشگاه معتقد است که خانواده در جوامع غربی نهادی بی استوار و دارای بنیانی ضعیف است و می‌گوید در این کشورها پدر، همسر و فرزندان را رها کرده و یا اغلب دچار اعتیاد به مواد الکلی است.

به گزارش شبنم ها

مریم عبدالباقی، کارشناس مذهبی صداوسیما و استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار کرد: در کشور ما به سبب سیستم سنتی و از سویی دیگر سیستم اسلامی، اعضای خانواده حرمت یکدیگر و حرمت بزرگتر را نگه داشته و مقابل هم قرار نمی‌گیرند و بیشتر با سازش وگذشت مشکلات موجود را حل و فصل می‌کنند.

وی افزود: در کشورهای غربی خانواده‌های دارای بنیان استوار با درصد پایین‌تری دیده می شود و معمولا پدر همسر و فرزندان را رها کرده و یا پدر دچار اعتیاد به مواد الکلی و ... است این درحالی است که در خانواده‌های ایرانی به دلایل تربیت‌های مذهبی، خانوادگی و سنتی این اشکالات کمتر خود را نشان داده و به صورت معضل در نخواهند آمد.

کارشناس مذهبی صداوسیما با اشاره به موضوع بررسی مشکلات خانواده ها در اورژانس اجتماعی عنوان کرد: این تقلید از سیستم مدیریتی غربی است و اساسا گره مشکلات مردم را این گونه باز نمی کنند بلکه می توان با ارائه شماره مشاور برای آن دسته از مردمی که دارای مشکلات این چنینی هستند به گونه تفکیک شده و رعایت رده های سنی برای مشاوره دادن درصدد حل مشکل آنها برآییم.

استاد علوم قرآنی دانشگاه با مهم توصیف کردن نقش خانواده در بحران ها خاطرنشان کرد: خانواده در تحلیل چرایی حادثه، نحوه رویارویی با بحران، روحیه بخشی به اعضا و جبران کمبودها  اثر تعیین کننده دارد و نقش مهمی را ایفا می کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار