26. بهمن 1398 - 8:40   |   کد مطلب: 24188
بازی‌های داخلی سیر زیادی را جهت رشد و تکامل طی کردند؛ اما در حال حاضر صنعت بازی سازی کشور در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد.

به گزارش شبنم ها، دنیای عناوین رایانه‌ای روز به روز در حال گسترش و پیشرفت است و شرکت‌های سازنده عناوین رایانه‌ای همواره به دنبال بالا بردن کیفیت داستان و گرافیک بازی‌های خود هستند. کشور ما نیز چند سالی است که به طور جدی وارد حوزه ساخت عناوین رایانه‌ای شده است و در صورتی که به عناوین قدیمی و جدید منتشر شده از سوی شرکت‌‎های ایرانی نگاهی بیاندازیم شاهد پیشرفت بسیار خوب این عناوین خواهیم بود. شاید عناوین ساخته شده توسط توسعه دهندگان داخلی توان رقابت با شرکت‌های بزرگ سازنده عناوین رایانه‌ای را نداشته باشند، اما در صورتی که روند صعودی ساخت بازی‌ها در کشور به همین شیوه حفظ شود، شاید تا چند سال آینده بتوان گفت ایران نیز به جمع توسعه دهندگان بزرگ جهانی پیوسته است.

در حال حاضر ساخت بازی‌ها در کشور ما محدود به پلتفرم کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند شده است و شرکت‌های سازنده بازی‌های رایانه‎‌ای فعلا به دنیای کنسول‌های بازی ورود نکرده‌اند، در حال حاضر عناوین مربوط به گوشی‌های هوشمند داخلی از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار هستند و در بازار‌های داخلی نیز توانسته‌اند به امتیازات بسیار خوبی دست پیدا کنند. در ادامه قصد داریم به معرفی چند عنوان برتر داخلی برای پبلتفرم‌های مختلف بپردازیم:

 

بازی بال‌های تاریک ۲

این عنوان یکی از برترین عناوین رایانه‌ای داخلی است که برای دو پلتفرم کامپیوتر و اندروید وارد بازار شده و شرکت لکسیپ گیمز مسئولیت توسعه آن را برعهده داشته است. سازنده این عنوان هنگامی که متوجه استقبال بسیار خوب کاربران از نسخه اول این مجموعه شد دست به ساخت نسخه دوم آن زد که این عنوان نیز تاکنون توانسته است به موفقیت بسیار خوبی از سوی گیمر‌ها دست پیدا کند. شرکت لکسیپ گیمز این عنوان را با شعار سینمایی‌ترین بازی ایرانی بازی رایانه‌ای منتشر کرد و از گرافیک بسایر خوبی در آن استفاده شده است. عنوان بال‌های تاریک ۲ را می‌توان در دسته عناوین ماجراجویی و مرموز خواند.

 

داستان این بازی درباره سرقت برخی از بازیگران مشهور سینماست که در نسخه اول این بازی گیمر‌ها با آن آشنا شده‌اند و این عنوان نیز در ادامه همان نسخه ساخته شده است. در این نسخه از بازی هم اتفاقات عجیب و پیچیده‌ای افتاده است که گیمر را درگیر خود خواهد کرد و گیمر باید این اتفاقات را با حل معما‌های گوناگون پشت سر بگذارد.

گیمر برای کنترل این بازی باید از ماوس استفاده کند و کیبرد در این بازی کم‌ترین استفاده را خواهد داشت و معما‌های گوناگون موجود د راین بازی صرفا به وسیله ماوس حل خواهند شد. شرکت سازنده سعی کرده است در این عنوان از مدل‌‎های گوناگون معما استفاده کند که همین موضوع باعث می‌شود گیمر در طول بازی احساس خستگی و یکنواختی نکند. محیط این عنوان به گونه‌ای ترسناک ساخته شده است تا در کنار معما‌های موجود در بازی، اندکی اضطراب نیز به گیمر وارد شود.

موسیقی خوب این عنوان به طور دقیق احساس موجود در داستان بازی را در گیمر القا خواهد کرد و گیمر پس از گذشت اندکی زمان از اجرا بازی، به طور کامل در آن غرق خواهد شد. در حال حاضر نسخه موبایلی بازی بال‌های تاریک ۲ از طریق فروشگاه‌های داخلی و نسخه پلتفرم کامپیوتر آن نیز از طریق وب سایت شرکت سازنده در دسترس کاربران قرار دارد.

 

بازی رویال کوییز

یکی از عناوبن نسبتا پرطرفدار و موفق موبایلی که برای دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس گیمر‌ها قرار دارد، بازی رویال کوییز است. این بازی توسط شرکت گروه توسعه سیستم نابت طراحی و ساخته شده است. این بازی در سبک معمایی ساخته شده است و اجرای آن نیازمند اتصال به اینترنت است. مراحل اجرای این بازی به این صورت است که گیمر پس از اولین اجرای بازی باید یا وارد کردن نام و شماره تلفن خود در بازی عضو شود؛ در صورتی که تاکنون در این بازی عضو نشده باشد و برای اولین بار آن را اجرا کند، وارد مراحل آموزشی خواهد شد و در صورتی که قبلا در این بازی عضو شده باشد، بازی گیمر با کلیه جزییات برای او بازنشانی خواهد شد.

در صفحه اصلی این بازی گیمر می‌تواند نام و تصویر آواتار خود را تغییر دهد وهمچنین میزان دستاورد‌ها و رتبه بندی خود یا برترین گیمر‌های این بازی را مشاهده کند. گیمر در این بازی می‌تواند به صورت انفرادی و یا دو نفره وارد بازی شود که اصلی‌ترین بخش دو نفره است و بخش انفرادی بازی صرفا جنبه تمرینی دارد.

 

گیمر پس از پیروزی در هر مسابقه یک تخم مرغ شانسی جایزه خواهد گرفت که از طریق می‌تواند شانس خود برای بالا بردن سطح کارت‌ها و یا بدست آوردن کارت‌های جدید را امتحان کند. تفاوت اصلی این بازی با سایر عناوین سبک کارتی و معمایی، انتخاب سوالات دو طرف مسابقه است. بخش عادی مسابقه به این صورت آغاز می‌شود که هر گیمر سه کارت از کارت‌های مورد علاقه خود را انتخاب و سپس وارد مسابقه خواهد شد؛ هر کارت دارای ۲ سوال خواهد بود که به این ترتیب از طرف مقابل مسابقه ۶ سوال پرسیده خواهد شد و هر کدام از گیمر‌ها که بتوانند به تعداد بیشتری از سوالات پاسخ دهند برنده مسابقه خواهند شد. این بازی هم اکنون برای سیستم عامل اندروید و iOS در بازار‌های داخلی وجود دارد و گیمر‌ها می‌توانند آن را دانلود کنند.

 

بازی شتاب در شهر ۲

یکی از عناوین بسیار با کیفیت رایانه‌ای داخلی بازی شتاب در شهر ۲: سرعت شکنان بوده که توسط شرکت آروین تک و به وسیله موتور بازی سازی ATE2 ساخته شده است. این عنوان به طور انحصاری برای پلتفرم کامپیوتر ساخته شده و جزو عناوین جدید ایرانی به شمار می‌رود، عنوان شتاب در شهر ۲ در ادامه تسخه موفق و اول خود که چند سال پیش وارد بازار شد ساخته شده است. داستان این بازی به این صورت است که شخصیت اصلی داستان وارد یک مسابقه رالی می‌شود، ولی در این مسابقه شکست خورده و برای ارتقای سیستم موتور ماشین خود با دوست خود که یکی از افراد ماهر در زمینه تقویت ماشین است همکاری می‌کند.

 

یکی از دوستان شخصیت اصلی داستان بازی پس از وقوع برخی اتفاقات توسط شخصیت‌های منفی بازی دزدیده می‌شود و شخصیت اصلی داستان بازی برای آزاد کردن دوست خود وارد مسابقاتی خواهد شد که گیمر مسئولیت هدایت آن‎‌ها را برعهده خواهد داشت. گرافیک این بازی نسبت به نسخه قبلی خود با پیشرفت بسیار خوبی رو به رو شده است و گیمر را به طور کامل جذب خود خواهد ساخت.

 

بازی خروس جنگی

بازی خروس جنگی یکی از عناوین رایانه‌ای داخلی ویژه دستگاه‌های اندرویدی است که در سبک کارتی و توسط شرکت پیشگامان یاراکیش و به وسیله موتور بازی سازی Cocos2D توسعه داده شده است. این بازی آنلاین بوده و گیمر برای ورود به آن نیاز به اتصال به اینترنت خواهد داشت؛ گیمر پس از ورود به بازی باید خروس خود را بسازد و نژاد آن را نیز انتخاب کند. این عنوان دارای دو بخش آنلاین و داستانی است که در بخش داستانی گیمر از طریق ماموریت پیدا می‌کند تا در مناطق خروس نشین نظم و عدالت را برقرار کند.

 

بخش آنلاین این بازی به این صورت است که گیمر پس از انتخاب برترین تجهیزات خود به مبارزه با سایر گیمر‌ها خواهد پرداخت و به نوعی این بخش برترین بخش بازی است. این بازی دارای مسابقاتی است که در پایان هر فصل از مسابقات، گیمر جوایزی را دریافت خواهد کرد که می‌تواند به وسیله آن‌ها زره یا اسلحه خود را ارتقا دهد.

 

در این بازی زره‌های گوناگوی وجود دارد که هرکدام به بخش مختلفی از بدن خروس تعلق دارد و گیمر از این طریق می‌تواند میزان قدرت خروس خود را بالا ببرد. این بازی هم اکنون از طریق فروشگاه‌های موبایلی داخلی در دسترس گیمر‌های اندرویدی قرار دارد.

گزارش از علی زحمت کش

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار