12. آذر 1398 - 20:18   |   کد مطلب: 24020
تلفات بیماری آنفولانزا به استان و گویا به شهرستان بهار رسیده است در حالی که مسئولان حاضر به ارائه آمار دقیق در این خصوص نیستند.

به گزارش شبنم ها،به نقل از عصر همدان؛ با آغاز فصل سرما چندی است که بیماری آنفولانزا در کشور شیوع یافته و خبرها حاکی از آن است که تعدادی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

استان همدان و شهرستان‌های این استان از جمله شهرستان بهار نیز از دست و پنجه نرم کردن با این بیماری در امان نبوده و تقریباً در اکثر مخافل صحبت از این بیماری و شیوع آن است و متأسفانه توضیحات روشنی در این خصوص از مسئولان شنیده نمی‌شود و میزان شیوع آن هنوز برای مردم تشریح نشده است.

طی دیروز و امروز مدارس دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی کل استان همدان در دو شیفت صبح و عصر به علت پیش‌بینی بارش برف و برودت هوا تعطیل اعلام شد و این در حالی است که دمای هوا در این دو روز متعادل و کاملا عادی بوده و آنچه از اظهارات مردمی برمی‌آید این است که تعطیلی‌های این دور روز دلیلی به غیر از شیوع بیماری آنفولانزا به ویژه در مدارس ندارد.

عصر روز گذشته خبری مبنی بر مرگ نوزادی ۱۱ ماهه به علت ابتلا به بیماری آنفولانزا در شهر بهار  شنیده شد که این خبر موجب ناراحتی و حساسیت مردم به این موضوع شد و به منظور پیگیری صحت این خبر و دریافت آماری در خصوص تعداد مبتلایان با مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار تماس گرفتیم اما مسئولان اظهار کردند طبق اعلام شبکه درمان استان مجاز به عنوان کردن هیچ گونه آماری در شهرستان نیستند و باید از شبکه درمان استان پیگیر آمار باشیم.

از طرفی خبرهای ضد و نقیضی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر بیشترین آمار تلفات آنفولانزا از استان همدان در حال انتشار است و از طرف دیگر عدم بیان آمار و اطلاعات و اعلام نکردن دلیل اصلی تعطیلی مدارس باعث ایجاد شبهه، نگرانی و انتشار شایعات بسیاری در این خصوص شده است.

سیاست مسئولان استانی در کتمان حقیقت به جای اطلاع‌رسانی دقیق و آموزش همگانی درباره روش‌های پیشگیری از ابتلا و انتقال ویروس جای سوال است در حالی که مردم حق دارند از حقایق اطلاع یابند تا با هوشیاری کامل با این بیماری مقابله کنند.

انتهای پیام/

http://dana.ir/1551891
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار