10. آذر 1398 - 17:58   |   کد مطلب: 24016
رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: سهمیه‎ بندی بنزین استقبال مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری را افزایش داده است.

به گزارش شبنم ها،

کامران گردان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: اتوبوس‌ها بیشترین جابجایی حمل و نقل عمومی شهروندان همدانی را برعهده دارند اما نسبت به دوره چهارم شورای اسلامی شهر همدان شاهد کاهش تعداد آن‌ها بوده ایم.

او اضافه کرد: در دوره چهارم شورا ۲۱۰ دستگاه اتوبوس عمومی در سطح شهر خدمات دهی داشتند اما اکنون  این آمار به ۱۷۵ دستگاه کاهش یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: در دوره چهارم شورا ۴۵ دستگاه اتوبوس خریداری و ۳۰ دستگاه نیز بازسازی شد، اما در دوره پنجم با کاهش اتوبوس‌ها مواجه بوده ایم.

گردان تاکید کرد: مدیریت شهری باید نسبت به اتوبوس‌هایی که امکان بازسازی دارند، اقدام لازم را انجام دهد.

او ادامه داد: حداقل نیاز شهروندان همدانی به منظور بهره مندی از اتوبوس‌های درون شهری ۲۰۰ دستگاه است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان افزود: استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری یکی از سیاست‌های اصلی شورای اسلامی شهر همدان به منظور کاهش آلاینده‌ها و کمک به پاکیزگی آب و هوای این شهر است.

در شصتمین نشست علنی شورای اسلامی شهر همدان پیرامون راه اندازی شهرداری منطقه پنج همدان هم بحث و تبادل نظر شد.

نرگس نوراله زاده، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر حساس بودن جایگاه منطقه پنج شهرداری گفت: این منطقه در بافت تاریخی شهر همدان قرار گرفته و برای تشکیل آن باید توجه جدی صورت بگیرد.

او افزود: باید فردی برای پیگیری و راه اندازی این منطقه انتخاب شود که علاوه بر تجربه و توانمندی، فرصت لازم را داشته باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: ایجاد شهرداری منطقه پنج از سال ۸۶ مطرح بوده که از سوی وزارت کشور در آن زمان مجوز صادر نشد و اکنون که درصدد ایجاد آن  هستیم، باید ساختار آن به شکل مناسب انجام بگیرد.

انتهای پیام/ب

دیدگاه شما

آخرین اخبار