8. آذر 1398 - 16:29   |   کد مطلب: 24002
در خطبه‌های نمازجمعه استان همدان مطرح شد؛
اتفاقاتی که در جامعه رخ می‌دهد، محصول انتخاب ما است
نماز عبادی -سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم استان همدان در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد.

به گزارش شبنم ها،

به نقل از عصر همدان؛ نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم در مرکز و شهرستانهای مختلف استان همدان برگزارشد. ائمه جمعه استان همدان با توجه به فرارسیدن روز مجلس و نقش مهم مردم در انتخابات بر لزوم افزایش اطلاعات و انتخاب صحیح مردم تاکید کردند.

امام جمعه همدان: مسئولین مسئولیت تصمیمات خود را بپذیرند

آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان همدان با اشاره به حوادث اخیر در کنسولگری جمهوری اسلامی در عراق گفت: حادثه اخیر حمله به کسولگری جمهوری اسلامی در عراق توسط برخی از آشوبگرها که منسوب به جریان حزب بعث هستند نشان داد که دشمن می خواهد آتش فتنه ها را در کشور ما و منطقه روشن نگه دارد.

وی ضمن درخواست از توجه بیشتر نیروهای اطلاعات به مسائل امنیتی کشور گفت: زحمات نیروهای اطلاعات بر هیچ کس پوشیده نیست اما لازم است نیروهای اطلاعات توجه بیشتری داشته باشند.

امام جمعه همدان ادامه داد: در اغتشاشات اخیر گزارشاتی داشتیم که برخی مسلح بودند و لازم است جریان اطلاعات از ورود تسلیحات نظامی به کشور جلوگیری کند و توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به وعده های اخیر دولت گفت: دولتمردان وعده هایی را داده بودند که یارانه هایی را به حساب مردم واریز خواهند کرد پس باید به این وعده به طور کامل عمل کنند.

شعبانی با بیان اینکه اظهارنظرهای مسئولین نباید به نگرانی های مردم دامن بزند گفت: اظهارنظرهای متفاوتی از سوی مسئولین شنیده می شود که ممکن است باعث نگرانی مردم شود و طبیعتا نیاز به مدیریت است تا شکاف طبقاتی بیشتر نشود.

وی عنوان کرد: اگر قرار است که سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت داشته باشیم باید آن چیزی که از بودجه ها به دست می آید به سمت و سوی محرومیت زدایی برود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: مردم نگرانی هایی دارند و امیدواریم این مساله در استان با همت مسئولین مدیریت شود .

وی با بیان اینکه مسئولین باید مسئولیت تصمیمات بزرگشان و اثرات آن را بپذیرند گفت: گاهی از موارد مردم اعتراض دارند و می گویند ما چگونه اعتراض خود را بیان کنیم.

شعبانی افزود: مردم توجه داشته باشند اتفاقات و مدیریت هایی که در جامعه اتفاق می افتد محصول انتخابات ما است و اگر اعتراضی دارید در انتخابات آن را مدیریت کنید.

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن روز مجلس گفت: انتظار از مجلس سورای اسلامی این است که همه همچون شهید ایت الله مدرس باشند و به مردم خدمت رسانی و صدای فریاد مظلومین باشند.

امام جمعه بهار: دقت کنید افرادی جوان و حزب اللهی وارد مجلس شوند

حجت الاسلام طالقانی، امام جمعه موقت بهار در خطبه های نماز جمعه این شهرستان به روز ۵ آذر و سالروز تشکیل نیروی مقاومت بسیج در کشور اشاره کرد و گفت: جریان بسیج زمینه ساز ظهور حضرت حجت خواهد بود.

وی ادامه داد: ۱۰ آذر روز شهادت حجت الاسلام مدرس به عنوان روز مجلس نامگذاری شده است و چون امسال انتخابات مجلس را پیش رو داریم، از این حیث اهمیت زیادی برای ما دارد.

امام جمعه بهار به بیان نکاتی در باب انتخابات پرداخت و با استناد به فرمایشات رهبری گفت: رهبر در دیدار با دانشجویان به زمینه سازی لازم برای ورود جوانان حزب اللهی به این عرصه تاکید داشتند که این خود لازمه وجود مجلسی جوان است.

وی ادامه داد: در انتخاب خود دقت کنید تا افراد جوان، ارزشی و حزب الهی را وارد مجلس کنید. کسی که پول دارد و زور دارد همه او میشناسند، اما جوانان جایی برای عرضه اندام ندارند.

حجت الاسلام طالقانی در ادامه با تشکر از ملت ایران در دفع فتنه اخیر گفت: خوشبختانه در همدان هیچگونه اغتشاشی رخ نداد. همدان دارالمومنین و دارالمجاهدین است. مسئولین هم دقت کنند تا قیمت اجناس بالا نرود و راه سوء استفاده افراد از وضعیت موجود بسته باشد.

امام جمعه بخش گل تپه: آرمان های انقلاب دلیل دشمنی مستکبران عالم است

حجت الاسلام ابراهیم موسوی، خطیب جمعه بخش گل تپه در خطبه های نماز جمعه امروز اظهار کرد: کسانی که حقی یا مالی را از دیگران ضایع کرده باشند ،نخست باید از این گناه بزرگ توبه کنند و از خدا عذر خواهی نمایند چراکه ابتدا قانون خدا نا دیده گرفته شده، سپس از حق مردم طلب بخشش نمایند.

امام جمعه گل تپه با تکمیل سخنان خود افزود:حق‌الناس حقوقی که انسان در رابطه با دیگران باید رعایت کند اما حق‌الله حقوقی است که انسان در رابطه با خداوند باید رعایت کند.

وی افزود: در دیدگاه اسلامی، مال و دارایی مؤمن و گاهی اموال دیگران محترم است و مصونیت دارد و اتلاف و تجاوز در آن مجاز نیست.

موسوی اضافه کرد:استفاده از ظرفیت های نهفته ای که در مردم هست،باید توجه داشته باشیم که ما مردمی داریم ڪه در هیچ زمانی نبوده،دشمن نیز همواره درحال نقشه کشیدن علیه کشور است اما این مردم هستند که در راستای انقلاب و رهبرخود قیام می کنند،و کشور های دیگر نیز می دانند که مردم ایران با کشورهای دیگر فرق می کنند.

امام جمعه گل تپه با اشاره به دیدار رهبری با فعالان اقتصادی در هفته پیش گفت: تا آرمان های انقلاب هست این‌ شیطنت و دشمنی ها هست و با عوض‌ شدن دولت دشمنی ها تمام نمی شود.

امام جمعه بخش شیرین سو: تصمیمات مسئولین در یک جامعه تاثیرات فراوانی دارد

حجت الاسلام علی اکبر منصوری، امام جمعه بخش شیرین سو در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به دیدگاه های شهید رجایی اظهار کرد: شهید رجایی معتقد بود سخت ترین عذاب های خداوند در انتظار مسئولین است چرا که تصمیمات مسئولین در یک جامعه تاثیرات فراوانی دارد.

وی با درخواست از مسئولین افزود: مسئولین آگاه باشند وقتی مسئولی برای ۸۰ میلیون انسان در حوزه های مختلف تصمیم گیری می کند در زندگی آن تعداد از مردم نقش می گذارد پس مسئولین مردم را تحت فشار قرار ندهند و در تصمیم گیری ها مسئولانه عمل کنند.

منصوری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اضافه کرد: فتنه جدید با مدیریت مثلث اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی بود که با درایت رهبری و بصیرت مردمی بر ملا شد.

امام‌جمعه نهاوند: دشمن از انقلاب اسلامی ضربه‌های سختی خورده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: ملت ایران اسلامی با وحدت و مقاومت در مقابل تهدیدها و فتنه‌ها ایستاده است و به حدی از بازدارندگی رسیده است که دشمنان جرئت تعرض به کشور را ندارند.

وی اظهار داشت: قدرت دفاعی کشور به حدی رسیده است که دشمنان خودشان می‌دانند در صورت تعرض با پاسخ محکم ایران اسلامی مواجه می‌شوند.

مغیثی گفت: همه پیشرفت‌های کشور درگرو کار جهادی و تفکر بسیجی بوده است و دشمن از این تفکر واهمه دارد چون به برکت همین تفکر انقلاب اسلامی شکست‌ناپذیر شده است.

امام‌جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها افزود: در اتفاقات اخیر در کشور همه اشرار و دشمنان انقلاب اسلامی به خط شدند و به میدان آمدند ولی به برکت حضور مردم درصحنه و بصیرت مردم باعث ناامیدی دشمنان شد.

مغیثی گفت: دشمنان از هر راهی برای ناامید کردن مردم و ضربه زدن به انقلاب اسلامی بهره می‌برند که در اغتشاشات اخیر دست دشمنی آن‌ها را به‌خوبی در پشت این حوادث می‌توان مشاهده کرد.

وی بیان داشت: مردم ایران اسلامی نشان دادند که دشمن را به‌خوبی می‌شناسند و راه اعتراضات قانونی خود را از اشرار و اغتشاشگران جدا کردند و در سراسر کشور بر ضد اغتشاش‌گران راهپیمایی‌های باشکوهی برگزار کردند.

مغیثی گفت: نباید به بهانه اصلاح قیمت بنزین کالاها گران شوند و مسئولان باید با بازرسی و برخورد قانونی اجازه ندهند که اصناف اجناس را گران کنند.

وی بیان داشت: بازرسی‌های مستمر از بازار و کنترل قیمت‌ها باید توسط ادارات مربوطه انجام شود تا از هرج‌ومرج قیمت‌ها جلوگیری شود.

امام‌جمعه نهاوند گفت: دشمنان از انقلاب اسلامی ضربه‌های سختی خورده است و هر کاری بتواند برای نابودی انقلاب اسلامی انجام می‌دهد که راه عبور از این مشکلات وحدت کلمه و ولایتمداری است.

وی اظهار داشت: دشمن هر کاری توانسته کرده است و مقاومت راه مقابله با نقشه‌های دشمنان در طول این ۴۰ سال بوده است که این راه باید تداوم یابد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار