5. آذر 1398 - 17:51   |   کد مطلب: 23999
رئیس پلیس فتا درباره کلاهبرداری از رمز پویا با استفاده از پیامک و معرفی سایت های جعلی به شهروندان هشدار داد.

به گزارش شبنم ها،

 سرهنگ فیروز سرخوش نهاد، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت:پیامک‌های ارسالی برای مراجعه مردم به لینک RAMZEPOOYA.COM به منظور دریافت رمز دوم و رمز یکبار مصرف، کلاهبرداری است.

او بیان کرد: بانک‌ها اطلاع رسانی در زمینه ضرورت فعال سازی رمز یکبار مصرف و اجباری شدن استفاده از این رمز از اول دی امسال را از طریق رسانه‌های مختلف به ویژه فضای مجازی از مدتی پیش آغاز کردند.

رئیس پلیس فتا استان همدان اضافه کرد: در همین ارتباط برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از شرایط موجود و با ارسال پیامک دریافت رمز یکبار مصرف، خود را نماینده بانک معرفی کرده و دنبال کلاهبرداری از مردم هستند.

سرخوش نهاد اضافه کرد: این افراد با ارسال لینک و هدایت شهروندان به صفحه‌های جعلی (فیشینگ) از تمامی افراد می‌خواهند برای دریافت رمز یکبار مصرف به لینک RAMZEPOOYA.COM مراجعه کنند.

او ادامه داد: آن‌ها با هدایت شهروندان به صفحه‌های جعلی، اطلاعات بانکی آن‌ها را به سرقت برده و در فرصتی مناسب نسبت به خالی کردن حساب آن‌ها اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان افزود: شهروندان برای دریافت رمز یکبار مصرف، رمز دوم و فعالسازی آنها، به بانک مراجعه کرده و به پیامک‌هایی که از سوی مبادی غیر رسمی ارسال می‌شود توجه نکنند.

سرخوش نهاد ادامه داد: دریافت این قبیل خدمات نیازی به پرداخت هزینه از طریق درگاه اینترنتی نیست و هزینه آن از تحت عنوان آبونمان از حساب مشتری کسر می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار